Blogs from Turkey, Middle East - page 25

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme March 7th 2013

O 4/00 ma zobudil japonec co siel na ranny let balonom,o 7/00 opat budicek dalsim japoncom a aby toho nebolo dost od 7/00 furt zvonil volakomu budik na mobile. Francuz mobil vypol ale za hodinu zacal budik zasa vyzvanat,to ho uz zobral do ruk japonec a ten ho nadobro zneskodnil. No to mi uz bolo prt platne ked som nemohol zaspat. Fakt japonska demencia,nechat nastaveny budik a odist prec,no stane sa ale tento kokot bol uplne nekulturne hovado. Vzdy ked vybiehal z izby nechal otvorene dvere,keby bolo vonku teplo je mi to fuk ale vonku mrzne a drbo necha otvorene dvere,potom sa velice ospravedlnuje a zachvilu to spravi zas. Ranajkoval som spolu s etienom a kanadankou,kedze sa medzi sebou bavili francuzsky nic som nerozumel. Po jedle som si to namieril do postele a vyvaloval sa tam ... read more

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme March 6th 2013

Rano opat budicek vdaka novo prichodziemu japoncovy. Tato izba sa mi javi totalne utulna,to bude ale asi hlavne tym,ze vonku je kosa a vvnutri pekne teplucko. Po vydatnych ranajkach (v cene ubytka ako skoro vsade v turecku) sme sa spolu s etienom vypravili smer Open air muzeum. Isli sme popri hlavnej ceste po chodniku,tak pohodicka. Pri muzeu uz kopa turistov (v sezone predpokladam,ze sa tu neda hybat). Muzeum je platene,su v nom prakticky vsetky veci co sa daju vidiet gratis ak si to tu clovek sam pobeha po okoli. To sme mali v plane aj my,ved naco platit ked to clovek moze vidiet zadarmo a hlavne bez mnozstva turistov,co len vytiahnu fotak,spravia tisice zaberov,napakuju sa nazad do busu,dalsia zastavka a zas to iste do kolecka. Pokracovali sme dalej po ceste az ku kempingu (podla mapsgoogle sa ... read more

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme March 5th 2013

Rano o 8/20 ma zobudil novy prichodzi. Tak mi nic ine nezostavalo ako sa prebrat a ist sa naranajkovat. Na stole ma cakal plny tanier,dzem,nutela,syr,maslo,olivy,salam,tvrdy syr,susene ovocie, vajco natvrdo,rajciny a pecivo. Caj sa capoval z konvice,opat 1/2caju 1/2 vody. Vsetko som zlupol okrem vajca dzemu. Napratany som sa vydal nazad do jaskyne (ubytko). Na nadvori som stretol francuza,zhanal recepcneho,tak som ho spravne nasmeroval. Po jeho ubytovani som sa s nim vypravil na prvu turu. Plan bol love valley,uchisar a nazad cez Pigeon valley. Za mierneho snezenia sme vyrazili, batoh som nebral,vo vacku horalka a jablku,v ruke voda. Isli sme smerom na mesto Avanos,kde bolo treba odbocit dolava asi po 3km sme zbadali odbocku. Co sme mali mapy z ubytka + z LP nic moc. Dostali sme sa do udolia Love,uplna parada. Udolie vytvorene vodou,plno skalnych kominov. ... read more

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia March 5th 2013

I made this travel 2 months ago.. Now I am on my desktop, still trying to write the exact words for Cappadocia: speechless. It is absolutely stunning. From Istanbul: I took a bus on Asian Side with Nevsehir busline. (It is less expensive that taking a plane). In general terms, the service is quite good for a long 10 hours travel at night; you can even have water, tea, bread and tv service at the bus. But, I can tell that the seats are not quite comfortable (I paid 70 TL); forget about sleeping all night long 'cause the bus makes around 4 stops which last 15 minutes each. There's something for sure: once you arrive to Cappadocia, it doesn't matter the travel, 'cause it is worth it. I highly recommend to stay at least three ... read more
Red Valley
Uchisar Castle
Fairy Chimneys

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul March 4th 2013

Po budicku a rychlom naranajkovani sme sa vybrali na taksim namestie odkial chodi bus havatas na letisko Ataturk. Bus chodi tiez aj na lestisko Sabiha Gokcen. Bus zastavka je vidiet uz zdialky resp busy havatas. Cesta na letisko trvala 40.min,zastihli nas mensie zapchy. Ja som vystupil pri domestic terminale,nasi pokracovali k medzinarodnemu terminalu odkial letia domov. Na svoju kratku dobu v turecku som si nechal len maly batoh,velky mi nasi beru domov.V buducnosti ak by som siel opat JV azie berem len maly batoh. Na letisko sa opat vchadza cez security kontrolu,ta bez problemov. Taktiez bezproblemov najdena pobocka atlasjet,ponukli mi dalsi let,takze letim o 18/00, povodny mal byt okolo 12/00. Uz sa tesim na mrazy a na sneh,konecne zazijem pravu zimu. Ostali nam este tri zetony na elektricky/metro/zubacka,tak som ich musel vyuzit a vybral sa nazad ... read more

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul March 3rd 2013

Opat neskore vyrazenie do ulic a opat v plane nakupy ale nastatie uz bezomna. Mna cakal futbalovy vecer. Miriam si kupila vodnu dymku a fajnovy luster,samozrejme mami ako vzdy opakovala a chcela si to kupit aj ona. Bolo jej vysvetlene ,ze to je pre nu zbytocnost, naco sa samozrejme urazila a prestala komunikovat. Na pesej zone pri taksis namesti je kopa obchodikov a v kazdom paradne zlavy, opat sa tu oplati viac nakupovat ako v turistickom grand bazare. Po tejto pesej zone premava starodavna elektricka,jeden z mnohych symbolov istanbulu. Roznymi ulickami sme sa dostali az ku galatskej vezi, fajn miesto na oddych. Hned som tu aj otestoval platene verejne wc. Turecky styl ale neuveritelne ciste. Po kazdom cloveku nabehne obsluha a zahaji cistenie budky. Pri vezi sme si dali aj obed, vonku bola zima,tak sme sli ... read more

Middle East » Turkey » Mediterranean » Alanya March 3rd 2013

Woolly has packed his trunk; he made so much mess and left everything on the floor so we had to repack it! We have come to our last hours in Turkey (for now!). Last night started out well. Ian and I went out for a meal, we were met with chaos when we got back! Woolly says – HOME ALONE – it’s the last night, what did they expect!!!!!! Ok have to admit I might have gone over the top, probably shouldn’t have nicked all of ian’s beer and Jo’s nuts! and as for drinking all of the wine out on the balcony!!!!! I think I got shouted at when they got back! But for some reason my memory’s a little fuzzy! We were not impressed and needless to say Woolly is grounded. BAD MAMMOTH!!! Woolly ... read more
Stealing Ians' beer
What a good night!!!!!
When the cat's away!

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul March 2nd 2013

Neskory budicek,ranajky a smer vyletna lod po Bospore. Zobrali sme 1,5 hod jazdu za 10l. Plavba bola super. Najskor sme sa plavili pri europskej strane a nazad sme sli pri azijskej strane istanbulu. Nazad sa uz dsot ochladilo tak sme zaliezli do podpalubia. Po opusteny lodi sme odolali prvym nadhanacom na jedlo ale pri dalsich sme uz neodolali a dali si ryby burger. Seeli sme na starych drevennych sudoch. Fajn posedenie s fajn jedlom. Z jedla smer spice market,tu nenormalna tlacenica. Nechali sme sa len unasat davom, clovek nemusel urobit ani krok,proste ludia ho tlacili. Hned som si spomenul na ranne pekingske metro. V uulickach bola kopa syra, korenia , morskych ryb a roznych cukrovin. Spravili sme par kostoviek syru ,nakukli do obchodikov a ocitli sa nakoniec opat pri grand bazare. Cestou sme isli roznymi tematickymi ... read more

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul March 1st 2013

Rano behnutie do podzemia na ranajky. Na vyber je kopa dzemov, maslo, nutela, uharky, rajciny, salam, rozne druhy syra a samozrejme olivy. K chlasptu nesmie chybat caj. ten sa miesa s vodou,pekne pol na pol. Cisty caj je strasne silny. Po vydatnych ranajkach sme sa pobrali na prieskum mesta. Presli sme taksim namestie,dole kopcom az k zastavke elektricky Findikli. Elektrickou sme sa dostali cez most az na zastavku gulhane. Tu odlovena prva turecka keska. Prechadzka po obchodikoch,mensi oddych v parku Gulhane. Uz mi neni tolko zima,konecne mam zimnu bundu. Z parku sme sa pobrali do Topkapi palaca. Palac je obrovksy,len skoda,ze dost veci akurat rekonstruovali. Listky sa daju kupit bud normalne v okienkach alebo vo zvlast automatoch. Pred vchodom do palaca je uz klasicka security prehliadka. V palaci sme sa zdrzali dost dlho. Skoda,ze aj tu ... read more

Middle East » Turkey » Mediterranean » Antalya » Serik March 1st 2013

Having spent an interesting night in the Dianara Hotel, Kemer – the town closed down completely at 6pm and the bar in the hotel at 7pm!!!!! We were presented with a good Turkish breakfast which included a pastry filled with chilli scrambled eggs, different but not bad at all. Packing everything into the car we drove the 15km to Phaselis. Turning off the D400 we entered a wonderful pine forest. Paying 8TL each (approximately £3.20 GBP) we continued into the forest until being greeted by a sandy bay. Woolly says – it was lush, really beautiful. Through the trees I could see pieces of the ruined city with dappled light surrounding them and complete quiet – well except for me! Ian and Jo bought me a leaflet which told me that Phaselis was built around the ... read more
Snow and Sunshine
North Harbour of Phaselis
Beautiful Bay

Tot: 0.365s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 72; dbt: 0.1957s; 72; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb