Blogs from Torrox, Andalusia, Spain, Europe

Europe » Spain » Andalusia » Torrox April 28th 2015

Woolly says – having spent a few days pacing friend Dale took pity on me and agreed to act as chauffeur. What about Jo I hear you cry, well we all know she can drive (especially me around the bend) but I think Graham was a little sceptical about her driving his sports machine and having discussed her need to circumnavigate a roundabout at least four times before deciding which exit to attack not to mention her complete lack of directional skills we were in total agreement that Dale should drive. I’m not that bad, the real reason that my small travel companion fails to mention is that I’m not insured for the vehicle and while we sort that out we were very grateful that Dale seemed to enjoy his new found role. Woolly says – ... read more
A ceramic Story
A moment of quiet
Admiring the scenery

Europe » Spain » Andalusia » Torrox December 5th 2014

Strålende sol og morgenmaden blev forsødet med en croissant fra vores bager. Det er blevet til lidt for mange af dem i den forløbne uge, så det er nok godt at vi snart skal hjem til rugbrødsmadderne. Vi er ved at tømme ud i køleskabe m.m., og vores indkøb har været moderate i den sidste uge, så det skal nok komme til at passe. I alt fald er vi ved at tælle ned til afrejse i morgen, lidt vemodigt for solen og varmen har været pragtfuld og helt fantastisk. Det bliver nok svært at lande i Kastrup i morgen aften, puh ha vi skal have meget tøj på. Godt for noget er det, for lidt ekstra skal der skabes plads til i kufferterne. Efter frokosten - tapas a la Birte - nød vi kaffen på torvet. ... read more
Capuccino på spansk
Mandarintræ på torvet
Del af byen set fra torvet - vores terrasse oppe til højre

Europe » Spain » Andalusia » Torrox December 4th 2014

Dagen var afsat til en tur til Malaga for at se juleudsmykningen med fuldt blus på, men inden gik turen til vores lille torv med kamera for at tage et par billeder af byens ældre mænd. Hver formiddag samles de på en bænk for at betragte og kommentere. Netop derfor sidder de på bænken på en lidt speciel måde som det kan ses på billedet. Undervejs til Malaga besøgte vi Carrefour i shoppingcentret i Ríncon de la Victoria. Vi var på jagt efter et tørrestativ, som kunne erstatte det bortfløjne. Vi købte et der mindede om og 2 glas! I Malaga kl. 16.30 var temperaturen 24 grader i solen, men i skyggen blev det hurtigt køligere. Det er måske berettiget, at malagenserne har iklædt sig støvler, vinterfrakker og halstørklæde. Dog har de ikke taget vanter på ... read more
Juleklokke og julekugler
Blomster ved rådhuset
Julestjerner ved rådhuset

Europe » Spain » Andalusia » Torrox December 2nd 2014

En sidste bjergvandring er overstået, endnu engang satte vi vores lid til Jens. Ruten var på mobilen, det gav lidt tryghed, og så var det ellers deropad. Første del af ruten havde vi gået før – bare den modsatte vej – og den nye del begyndte ved vejskiltet med den flyvende elefant. Om skiltet har nogen betydning aner vi ikke, men vejen havde måske været farlig, hvis der ikke havde været autoværn. Skråningen var ret stejl og der var langt ned. Længere fremme var der en fantastisk udsigt til de grå bjerge i det fjerne. Nedturen foregik hovedsaligt på jordvej og tre gange måtte vi krydse små ’bifloder’. Det gav lidt våde sko og sokker. Men der var også lyspunkter. Avocadotræer og et enkelt træ med mandariner. Birte plukkede selvfølgelig et par mandariner og det viste ... read more
Den blå elefant med vinger
Torrox fra en ny vinkel
Landskab

Europe » Spain » Andalusia » Torrox December 1st 2014

Endnu en dag med sol og flot blå himmel. Mandag er – som tidligere nævnt – torvedag og vi gik derned for sidste gang. Denne gang var det ikke frugt og grøntsager vi gik efter, men delikatesser og krydderier som skal med i kufferten på lørdag. For første gang havde vi også kamera med. Der blev også shoppet i Mercado Municipal. Connie og morbror Kaj har været på besøg. Vi hentede dem på parkeringspladsen Punto Limpio og så fik de også fornøjelsen af opstigningen til terrassen i Andazalia nr. 54. Birte havde lavet frokost som blev nydt udendørs. Det var rigtig hyggeligt at have besøg. Kaffen blev drukket på byens torv og vi havde medbragt kokosmakroner, købt hos bagerdamen. Kaffen blev krydret med et par begravelsesoptog. Mange af byens ældre mænd stod og ventede på torvet ... read more
Blomster
Dadler og figner
Jens på marked

Europe » Spain » Andalusia » Torrox November 30th 2014

Endelig! Efter 3 dage med regn vågnede vi op til strålende solskin. I de 3 dage har strikkepindene været rødglødende. Men i dag besluttede Jens at vi skulle til Comares, en by der ligger 685 m oppe på en bjerg/bakketop. Beskrivelsen af ruten har, indtil i dag, holdt os fra at køre derop. GPS’en var lidt på afveje, den påstod at der var kørsel på grusveje, hvilket der også var, men det var nogle steder, hvor regnen havde ført en masse jord med på tværs af kørebanen. Vejen viste sig dog at være meget fin og gik gennem flotte landskaber med et væld af citronlunde og avocado plantager. Byen har 1600 indbyggere, men på denne søndag så vi ikke mange af dem. Bar også præg af at turistsæsonen er slut for i år. Dog lykkedes det ... read more
Udsigt fra Comares
Mere udsigt
Comares

Europe » Spain » Andalusia » Torrox November 28th 2014

Tirsdag 26. november Tidligt oppe for at køre Sille og Andreas til lufthavnen. Efter en hurtig aflæsning kørte vi videre til Fuengirola, hvor vi skulle mødes med Connie og morbror Kaj. Mødested: en dansk restaurant La Vida. Mens vi ventede smuttede Anne ind i Wellness Corner og hilste på fætter Flemming. Ventetiden benyttede vi også til at få en kop kaffe og kigge på omgivelserne. Der var et par pudsige skilte. Det blev også til en æg/rejemad på rugbrød inden vi kørte ud til Flemmings hus, ca. 10 min. kørsel fra Feriapladsen. Kaj og Connie viste rundt i have og hus. Træer med kæmpe appelsiner og citroner. Også mangotræer men her var sæsonen slut. Fra terrassen kunne man skimte Mijas. Vi nød en kop kaffe inden vi ad A7 kørte tilbage til Torrox. Onsdag 27. november ... read more
Skilt i La Vida
Kaj, Connie og Birte i La Vida
Flemming, Lis og Jens i La Vida

Europe » Spain » Andalusia » Torrox November 26th 2014

Vi er her stadig …. Fredag 21. november Inden vi om eftermiddagen skulle hente Sille og Andreas i lufthavnen, kørte vi til Rincón de la Victoria for at shoppe i et center der. Anne købte jakke/slag og Birte en kjole til et senere besøg på Zanzibar. I lufthavnen blev de unge mennesker modtaget med hjemmelavet skilt. De glædede sig over solen og det lune vejr og senere i Mercadona blev Sille mindet om sit ophold i Madrid ved synet af visse madvarer, bl.a. tortilla. Lørdag 22. november Vi tog Sille og Andreas med på bjergvandring (samme rute som Tine var på). Vejret var fint men på toppen var det lidt blæsende. En lille forsmag på det stormvejr, der passerede i løbet af aftenen og natten. På hjemturen spiste vi tapas på terrassen i en lille restaurant. ... read more
Mercado i Malaga
Tapas
Catedral de Malaga

Europe » Spain » Andalusia » Torrox November 20th 2014

Tirsdag 18. nov. Vi afprøvede en ny vandrerute. Denne gang på den modsatte side af byen. Vi kom ud på en lang og stejl opstigning – rigtig hårdt – og undervejs så vi hvordan man ’plukker’ oliven. Et par familier var ude under oliventræerne, hvor de havde spændt et finmasket net under træet, nogle brugte en stor grovmasket kam, andre brugte en lang kæp, som de slog på træets grene med. Ved vejkanten stod sække fyldt med oliven. Her i byen er der et kooperativ som forarbejder høsten til bl.a. olivenolie af fineste kvalitet. Vi fik også set Torrox fra en anden side. Ingen billeder, turen var uden kamera! Onsdag 19. nov. Formiddagsturen gik til Torrox Costa for at kigge på butikker. Lidt af en fuser, for der var absolut ikke noget at komme efter. Det ... read more
Har man mon hentet vand her?
Tavlen på torvet i Torrox
En del af torvet - Plaza la Constitución

Europe » Spain » Andalusia » Torrox November 17th 2014

Mandag den 17. november Endnu en dag, hvor morgenmaden kunne indtages på terrassen. Dog har vi fundet ud af, at vi skal trække morgenmaden til ca. 9.30, hvor solen har fået så meget magt over den kolde morgen, at det føles dejligt behageligt at sidde der. Mandag betyder også indkøb af frugt og grønt på byens marked. Vi må have kameraet med en dag. Det blev også dagen, hvor jeg kunne hente mine nye solbriller. Det var godt nok behageligt at få dem . Nu behøver jeg ikke at knibe øjne sammen og lave rynke i panden. Dog er der et lille minus ved dem. Jeg var lidt nærig,og har ikke fået progressive glas i. Det betyder, at jeg har svært ved at læse på prismærkerne på varerne, så måske bliver det sparede i sidste ende ... read more
Fotografen øver sig
Vue over bjergene ved Nerja
Balkon de Europe, smukkest i solskin

Tot: 0.183s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 70; dbt: 0.1117s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb