6 uger i Andalusien

Velkommen til SpanienVelkommen til SpanienVelkommen til Spanien

Malaga Lufthavn
Vi er her stadig ….

Fredag 21. november

Inden vi om eftermiddagen skulle hente Sille og Andreas i lufthavnen, kørte vi til Rincón de la Victoria for at shoppe i et center der. Anne købte jakke/slag og Birte en kjole til et senere besøg på Zanzibar.

I lufthavnen blev de unge mennesker modtaget med hjemmelavet skilt. De glædede sig over solen og det lune vejr og senere i Mercadona blev Sille mindet om sit ophold i Madrid ved synet af visse madvarer, bl.a. tortilla.

Lørdag 22. november

Vi tog Sille og Andreas med på bjergvandring (samme rute som Tine var på). Vejret var fint men på toppen var det lidt blæsende. En lille forsmag på det stormvejr, der passerede i løbet af aftenen og natten. På hjemturen spiste vi tapas på terrassen i en lille restaurant. Herfra kunne vi beundre det netop bestegne bjerg. Tilbage til stormen. Et af tørrestativerne som hænger på terrassemuren forsvandt i løbet af aftenen og næste morgen kunne vi se det ligge i naboens gård. De er desværre hjemme i Danmark. Inden al den dramatik var vi på restaurant og spise paella.

Søndag 23. november

Benene var lidt stive,
Mercado i MalagaMercado i MalagaMercado i Malaga

Mercado Central de Atarazanas, Malaga
så vi kørte til Costa og gik en tur på strandpromenaden. Nerja fik også æren af vores besøg og vi tog de obligatoriske fotos fra Balcon de Europa, med og uden Alfonso. Der blev også købt en enkelt julegave.

Mandag 24. november

Torvedag og tur til Malaga. Takket være GPS nåede vi sikkert og uden problemer til et af byens shoppingcentre. Centret levede ikke helt op til forventningerne og vi efterlod bilen på centrets p-plads og vandrede ud i byen med retning mod gågaderne. Her havde man travlt med at hænge julepynt op. Efter en lækker frokost, selvfølgelig Tapas, gik vi mod katedralen. Flot bygningsværk! Vi droppede at gå ind, da det kostede 5 euro. Et eller andet sted må man jo spare…vi fortryder det nok en dag. Vi havde læst, at der er en H.C. Andersen statue i Malaga og vi vidste nogenlunde hvor vi skulle lede. Vi gik på jagt i det grønne område langs Paseo del Parque for at finde den. Ingen H.C. Andersen men mange flotte træer, palmer og papegøjer eller en form for papegøjer…de var i hvert fald grønne og meget larmende! Heldigvis lå byens turistinformation i nærheden og det viste sig, at
TapasTapasTapas

Malaga
HCA sad lige på modsatte side ud for McDonald. Det var en lang dag og vi var godt møre, da vi kom hjem til Torrox.

Mandag 25. november

Dejligt vejr lige fra morgenstunden og det blev nydt på terrassen. Senere gik turen til Acebuchal. Vores nabo i nr. 52 havde nævnt stedet, da jeg fortalte om køreturen til Frigiliana. På det tidspunkt havde hverken Birte eller jeg lyst til at køre den tur igen. Og vi kunne heller ikke huske navnet. Helt tilfældigt faldt Birte over en side på nettet om Top 10 over spanske juledelikatesser, en fantastisk hjemmeside, skrevet af en ung dansk pige Stine Halmind. Der var også en artikel om El Acebuchal – den skjulte by. Læs mere her: www.feriebolig-spanien.dk Tak til Stine for en meget udførlig vejbeskrivelse – vi kunne nemlig ikke slå byen op på GPS. Turen ud til byen var en blandet fornøjelse. Os på bagsædet kom af og til med høje udbrud, især da vi mødte en modkørende bil. Vi nåede frem og slappede af med en portion hjemmelavet is, lækkert. På den lille restaurant sad også 2 danskere som var ankommet på cykel! Vi købte et lille rundt brød med hjem (muligvis bagt i åben ovn) og fortryder i dag, at vi ikke købte to. Vi smuttede lige indenom Frigiliana på vej hjem og blev af en lokal beboer anbefalet en rute ’muy bonito’. Og ja, det var den. Vi havde nok ikke fundet den på egen hånd.

P.S. Glemte lige at nævne at vi på vejen mod Frigiliana blev mødt af en flok geder. De kom nok så fredeligt vandrende med bimlende klokker. Et syn man sjældent får lov at se.

En rigtig smuk solnedgang blev det også til. Anne sad med nedrullet vindue og tog billeder.

Geder på vejenGeder på vejen
Geder på vejen

Mellem Torrox og Frigiliana
Hjemmelavet byHjemmelavet by
Hjemmelavet by

El Acebuchal

Tot: 0.246s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb