6 uger i Andalusien

Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 20th 2014
Published: November 20th 2014

Tirsdag 18. nov.

Vi afprøvede en ny vandrerute. Denne gang på den modsatte side af byen. Vi kom ud på en lang og stejl opstigning – rigtig hårdt – og undervejs så vi hvordan man ’plukker’ oliven. Et par familier var ude under oliventræerne, hvor de havde spændt et finmasket net under træet, nogle brugte en stor grovmasket kam, andre brugte en lang kæp, som de slog på træets grene med. Ved vejkanten stod sække fyldt med oliven. Her i byen er der et kooperativ som forarbejder høsten til bl.a. olivenolie af fineste kvalitet. Vi fik også set Torrox fra en anden side. Ingen billeder, turen var uden kamera!

Onsdag 19. nov.

Formiddagsturen gik til Torrox Costa for at kigge på butikker. Lidt af en fuser, for der var absolut ikke noget at komme efter. Det er sgu svært at få brugt sine penge. Resten af dagen slappede vi af og aftensmaden bød på pølser, ost, rødvin og kage. Birte havde lavet tzatziki og den havde vi glæde af lige til i morges.

Torsdag 20. nov.

Dejlig morgenmad på terrassen og vasketøj i maskinen. Der var lidt vind og det ene tørrestativ var ved at lette, men heldigvis var jeg (Anne) på plads og vi undgik at miste sengetøj og Birtes dyre BH’er.

Rundt om i byen findes tavler lavet af kakler med citater af div. kunstnere. Jeg (igen Anne) havde tidligere erklæret at jeg ville tage billeder af dem alle. Vi kom godt omkring og fandt 7 stk. Der er muligvis flere, men det må vente til en anden gang. Vi fik en enkelt aperitif på El Mentidero inden vi gik til Restaurant Aries for at spise Albóndigas. Gratis Bailey på husets regning, vi er ved at være kendte.

Bonus: Panoramabillede fra et af de 'bjerge' vi har besteget.

Tot: 0.315s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0711s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb