6 uger i Andalusien

Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Torrox
December 1st 2014
Published: December 1st 2014

Endnu en dag med sol og flot blå himmel. Mandag er – som tidligere nævnt – torvedag og vi gik derned for sidste gang. Denne gang var det ikke frugt og grøntsager vi gik efter, men delikatesser og krydderier som skal med i kufferten på lørdag. For første gang havde vi også kamera med. Der blev også shoppet i Mercado Municipal.

Connie og morbror Kaj har været på besøg. Vi hentede dem på parkeringspladsen Punto Limpio og så fik de også fornøjelsen af opstigningen til terrassen i Andazalia nr. 54. Birte havde lavet frokost som blev nydt udendørs. Det var rigtig hyggeligt at have besøg. Kaffen blev drukket på byens torv og vi havde medbragt kokosmakroner, købt hos bagerdamen. Kaffen blev krydret med et par begravelsesoptog. Mange af byens ældre mænd stod og ventede på torvet og fulgte derefter med begravelsesfølget som gik efter rustvognen. Ikke alle gik med og det viste sig at de ventede på næste begravelse. Tilsyneladende kan man kun blive begravet på visse dage her i byen. Mandag er altså en af dagene.

Efter at have vinket farvel til Connie og Kaj på parkeringspladsen gik vi tilbage forbi kirken – måske en 3. begravelse! Men
BlomsterBlomsterBlomster

Torrox Pueblo
nej, forestillingen var slut. Til gengæld var der en flot og lidt særpræget aftenhimmel.

Dadler og fignerDadler og figner
Dadler og figner

Torrox Pueblo
Jens på markedJens på marked
Jens på marked

RustvognenRustvognen
Rustvognen

RustvognenRustvognen
Rustvognen

AftenhimmelAftenhimmel
Aftenhimmel

Torrox Pueblo

Tot: 0.056s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb