Page 9 of Peeke Travel Blog Posts

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 28th 2010

Het is grijs maar droog. De wind heeft ervoor gezorgd dat de tent droog is. De sanitaire voorzieningen van deze wildcamping zijn een beetje onbeschut, dat moet ik even melden bij de receptie voor ik vertrek. Dat de wind alles gedroogd heeft is een goede zaak, maar dat hij de ganse dag het tempo zou drukken is minder. Na 10km kom ik in Nordmela waar ik men inkopen doe. Water vind ik niet direct maar ik mag van de dame men flessen aan de kraan vullen, hoe sympathiek. Ik passeer nog een tentje met 2 fietsen maar veel beweging is er nog niet en het is al 11u. En dan zeggen ze dat ik een langslaper ben! Het begint even zachtjes te druppelen maar gelukkig niet voor lang. Ik fiets door een zeer landelijke omgeving, het ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 27th 2010

Vannacht heeft het flink geregend, gelukkig is het met de morgen droog. De hemel blijft wel donkergrijs. Als ik vertrek, kom ik iets verder een kudde schapen tegen die op het midden van de onverharde weg staan. Met wat geroep komt de massa in beweging en kan ik verder. Ik ben blij als ik op de verharde baan terecht kom. Een bareel kondigt een pas aan, het is echter een kleine maar een moeizame. Beetje klimmen en teug omlaag, zo heel de weg. Uiteindelijk kom ik net boven de 200m. Het landschap is weer anders. Nog wel wat bergen maar bekleed met groen. Hier en daar nog een wit hoedje. Als ik een pauze pak, passeren er nog 2 fietsers. 2 Zwitsers die nog maar 3 dagen onderweg zijn. Vlak erna passeren er nog 2 meisjes ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 26th 2010

In de ochtend is mijn tent omgeving door een hevig mistgordijn. In de verte zie je niet wat er gebeurt. Al men materiaal is ook zeer vochtig, nat inpakken dan maar. Om de fiets terug op de baan te krijgen, is het al zweten geblazen. Uiteindelijk haal ik al men tassen eraf en breng alles stuk voor stuk naar boven, wel per 2 stukken misschien  Ok, nu kon het echte werk beginnen. Ik trap richting haven door en in mist vergeven landschap. Het is best mysterieus. De mist lijkt op te trekken maar als ik door een tunnel passeer, wordt die nog dichter. Ik vraag me af of de ferry wel vaart. Bij de aanlegsteiger staat al veel volk te wachten. 20 minuten moet ik wachten; Ik ontmoet er nog een Poolse fietser die hier ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø July 25th 2010

Een frisse maar deugddoende nachtrust had ik. Rustig kraam ik men boeltje bijeen en ga terug naar de hoofdweg. Het is al een gepuf om erop te geraken. De vele putten, begroeiing en bergop maken het een uitdaging. Als ge uiteindelijk gelukt is, begeef ik me in de richting van de ferry. De timing was perfect want als ik aankom, kan ik direct inschepen en vertrekken. 20 minuten later, zit het er al op. 45km tot Tromso en volgens de kaart en mijn gevoel gaat de weg omhoog maar buiten wat kleine klimmetjes is het gezegd. Ik lunch met zicht op een meer ingesloten tussen de bergen. Ik kom nu op de E8 naar Tromso, het verkeer neemt toe. Tromso ligt op een eiland, ingeklemd tussen de fjorden. Je komt er via een grote brug. De ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 24th 2010

Zoals verwacht, ben ik net voor de middag op de baan. Het weerbericht voor de komende dagen ziet er goed uit. Voor vandaag worden de verwachtingen al ingelost. Het blijft op wat verdwaalde druppels droog en het is ook warmer. Ik sta terug in men short en de kousen zijn ook opgeborgen. Ik doe men inkopen bij COOP, deze hoort bij de duurdere supermarkten. Ik vertrek daar en vlak erachter ligt er een Rimi. Je zou er iets van krijgen. Je denkt dat het de enige supermarkt is maar nee. Volgende keer dus eerst achter het hoekje kijken. Er kondigen zich bordjes aan van een lange stijging van 9%, daar beginnen we niet aan met een lege maag! Met een muziekje in de oren, peddel ik daar boven. Er is en nieuw geluidje aan de fiets, ... read more

Europe » Norway » Northern Norway July 23rd 2010

Het regent nog steeds als ik ontwaak. Ik spurt naar het toiletgebouw waarna ik ontbijt en inpak. Ik had de verwarming in men hutje ’s nachts geminderd en in de morgend was nog niet alles droog, nog eventjes wat hoger. Ik de keuken tref ik Dennis en Tom (=Oostenrijker) nog, elk van ons ziet er wat tegenop om te vertrekken. Ik maak met Tom nog vage afspraken om eventueel ’s avonds op een camping een hut te delen. 10min na de andere, zit ik ook in het zadel. Het regent nog en er is ook nog meer wind. De eerste 10km gaan vlot en de regen mindert zelfs. In Burfjord doe ik incoopen. Een Noor spreekt me aan en stelt de gebruikelijke vragen. Hij weet me te zeggen dat het vannacht gesneeuwd heeft zoals je kan ... read more
Wow landschap

Europe » Norway » Northern Norway July 22nd 2010

Als ik ontwaak op men bedje van mos regent het. Ik pak alles in en trek naar het parkeerterrein. De toiletten zijn niet zo fris. Ik ontbijt bij het overdekte bankje. Ik ga dan richting Alta en net voor het centrum doe ik men dagelijkse inkopen. Ik vind er nog lange tijd nog eens Minute Soepjes. Men voeten zijn al verkleumd en ik doe men rain covers aan. Als ik begin te klimmen is dit al snel te warm dus samen met de regenbroek terug uit. Als het dan weer vlakker gaat, is het weer te koud. Dus regenbroek terug aan en nu houd ik ze aan voor de rest van de dag. Ik ga langs de kust waarbij er geen al te grote klimmen zijn. Het landschap ligt verhullend in een grijs wolkendek. Er is ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Alta July 21st 2010

Gisterenavond was er in het laat nog een verzopen Duitser aangekomen. Ik leen hem nog 10 Kronen voor de douche en tip hem op zen spullen te drogen in de keuken. Zijn moraal zit wat laag, hij wil morgen met de bus verder. In de ochtend krijg ik de geleende 10 Kronen terug. Er zijn ook nog 2 meisjes stiekem naast me komen staan die ook verder fietsen. In ontbijt in de keuken en maak nog kort praatje met Zweed die ook naar de Noordkaap gaat met zijn vrouw. Ze fietsen nog maar 2 jaar en zijn nog wat aan het experimenteren. Ze zouden graag een grote reis naar Azië doen. Ik doe men inkopen bij een benzinestation want onderweg verwacht ik geen voorzieningen meer. Bij het begin is het al direct klimmen geblazen. Het begint ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 20th 2010

Een goed bed staat gelijk aan verslapen. Toch deed het deugd. Voor ik vertrek, kijk ik nog even naar het weerbericht er is toch nog wat regen voorspelt. Het is 11°C en er is minder wind. Net voor ik doorrijd zie ik de eigenares nog, die is verbaast dat ik nog niet weg was maar wenst me toch nog een goeie rit. Ik verlaat de Myrfjord richting grote baan en daar begint het al te druppelen. Iets verderop begint de eerste klim. Ondanks de regen, geniet ik volop van het landschap. Ruwe rotsen bekleed met mos, rendieren die je voorbij lopen. Het is muisstil want er is amper verkeer Wat wil je nu nog meer? Misschien wat warmer met een straaltje zon. De beklimming tot de 2de fjord gaat tot 250m. Het is zweten geblazen! Het ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp July 19th 2010

Om 4u gaat de wekker. Veel is er niet geslapen want de wind heeft de ganse tijd met men tent gespeeld. Ik breek alles af en evacueer me naar het toiletgebouw om daar alles droog te kunnen inpakken. Ik test nog een de Wifi en deze werkt toch wel. Nu kan ik de buitenwereld van de overwinning briefen. Daarna de baan op en dit was geen pretje. Ik was nog niet zover of een hevige rukwind blies me naar de andere kant van de weg en liet me 180° draaien. Gelukkig was er nog niet veel verkeer want dit had wel eens slecht kunnen aflopen. Naargelang de rijrichting is de wind extreem hevig. Ik baan me door de verschillende bochten en de wind varieert van windstil tot een kleien storm. Ik slaag er toch in om ... read more

Tot: 0.146s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 65; dbt: 0.0942s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb