Peter

Peeke

Hallo, ik ben Peter en ik verover de wereld per fiets, Mijn verschillende conquests zijn hier te volgen,...

North America » Canada » Ontario » Ottawa July 7th 2017

Na een comfortabele nacht bij Peggy en Stephane resten er me nog enkele uren voor ik carpool naar Ottawa. Ik ga naar het aquarium. Ik zie er walrussen en ijsberen. Verder zijn de aquaria mooi afgewerkt met een uitgebreid aanbod aan vissoorten, zeer informatief. Op het ogenblik dat ik net rond ben, valt de stroom uit. Tijd om te vertrekken. Ik neem nog even een douche en ga dan naar het rendez-vous punt waar ik Sylvain de chauffeur ontmoet. De fiets gaan achterop en met nog 2 anderen zijn we vertrokken. Na een relatief vlotte rit komen we rond 21u in Ottawa. Men warmshowershost Maryse komt me ophalen. Na nog een hapje duik ik onder de lakens. Ik neem de bus naar het centrum van Ottawa om toeristje te spelen. Ik probeer een begeleid bezoek aan ... read more

North America June 23rd 2017

Ik kan Quebec verlaten over een Route Verte dus dat zit wel goed. Tegen de middag ben ik aan de Montmorency watervallen. Wat een knap spektakel. Ondertussen regent ook een beetje dat je niet meer het verschil kan maken of je nu nat wordt van de waterval of de neerslag. Gelukkig is er een tentje waar ik droog kan lunchen. Een eindje verderop kom ik aan de basiliek Sainte Anne de Beaupre, een knap stukje architectuur wat je hier niet zou verwachten. Vlakbij is er ook de Cyclorama van Jeruzalem oftewel een groot indoor cirkelvormig schilderij ten tijde van de kruisiging van Jezus. Ik vind niet echt een camping maar wel een kamer in Saint-Tite-des-Caps, gelukkig want het weer laat ook maar te wensen over. Het laatste stuk mocht ik nog tot 400m klimmen. Het platte ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City June 15th 2017

Na een wat woelige nacht in het topbed in de hostel breekt een nieuwe dag aan. Op de wind na is het mooi. Die ochtend organiseert de hostel een begeleide stadswandeling. Hoewel groepsactiviteiten niet mij ding zijn, vergezel ik de gids doorheen de stad. Dit is ideaal om een eerste indruk van de stad op te doen. We komen op verschillende plekjes en ik krijg inspiratie om zelf verder op verkenning te gaan. Quebec voelt heel Europees aan. Het werd gesticht door de Fransen, veroverd door de Engelsen om later terug Frans te worden in nieuwe land Canada. In de namiddag doel ik wat rond en bezoek uiteindelijk het Morrin huis. Een oude gevangenis en later het centrum van de Engelssprekende gemeenschap. In de avond verhuis in naar men warmshowershost Patrick, deze kookt een pittige rijstschotel ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City June 8th 2017

Vandaag verjaar ik, Julie zingt me nog een lokaal verjaardagsliedje. Daar we elkaar slechts een aantal dagen kennen, groeide er toch al een hechte band. Dit maakt het afscheid niet makkelijk. Om Quebec te bereiken volg ik het netwerk van de Routes Vertes. Ik neem de kortste, maar niet de mooiste bleek later, langs de Sint Laurence Rivier. Na een tijdje kan ik de stadsjungle langs relatief goede fietspaden verlaten. Ik maak goede vooruitgang tot blijkt dat een brug die ik over moet is afgesloten voor fietsers. Dit maakt dat ik een hele omweg moet maken. De volgende brug komt voorbij de geplande camping uit wat maakt dat ik nog een stukje terug moet. Net voor men aankomst, passeer ik een frituur en beslis ik dat het tijd is voor een verjaardagssnack. Een verkeerde keuze blijkt, ... read more

North America » Canada » Quebec » Montréal June 4th 2017

Ik start men verblijf in Montreal met een wat luie landzame ochtend. Tegen de middag wandel ik naar Maison du Velo, een fietsinfopunt/café. Ik hoop er info te krijgen over de betere route naar Quebec. Ik krijg een waaier aan pamfletten maar weinigs concreet. Na nog een hapje neem ik de metro naar het centrum, leuke gebouwen en pleintjes. Ik bezoek de Notre Dame waar een gids wat toelichting geeft, mooi. Ik wandel nog langs het water. Er ligt een fregat en ook toren met een groot uurwerk. Na nog een kapel bezocht te hebben, krijg ik nog wat tips van de toeristische dienst en eet poutine, friet met kaas en een stoofvleessaus, eetbaar maar niet geweldig. Met een goede Belgische friet zou dit misschien een ander succesverhaal zijn. Op de terugweg naar huis, ga ik ... read more

North America » Canada » Quebec » Montréal » Downtown May 28th 2017

Het is nog steeds fris en dat zal de komende dagen nog zo blijven. Ik heb een rit van een 50-tal kilometer op het programma staan. Ik volg de Waterfront Trail. Ik volg voor het merendeel het water maar ga er ook regelmatig van weg. Ik ontmoet een jonge Duitser die een tijdje woont en werkt in Toronto. We fietsen een tijdje samen en lunchen bij wat kunstmatige kliffen. Ik fiets vervolgens alleen verder en ben veel te vroeg bij men warmshowershost. In een parkje besluit ik men derailleur bij te regelen want deze schakelt automatisch. Ik ontdek dat men achterpad wat gebogen is en met wat wringwerk schakelt alles terug soepel. Ik ontmoet men host Adam die ook al wat fietswerk achter de rug heeft in de States en Zuidelijker. Wij dineren bij de Indiër. ... read more

North America » Canada » Ontario » Toronto May 22nd 2017

Na een wat turbulente periode was het tijd voor een nieuw avontuur. Dit keer zou het Noord-Amerika worden, aankomst in Toronto en terrugkeren vanuit Vancouver. Wat er tussenin gebeurd is me nog een raadsel. Fietsmaat Dan zet me af in Zaventem en na 2 relatief vlotte vluchten met een tussenstop op Ijsland, kom ik aan In Toronto. De immigratie en bagageclaim gaat vlot en voor ik het weet sta ik buiten. Ik moet nog even wachten op men Warmshowershost Chris die me komt ophalen. Die heet me hartelijk welkom en vervolgens rijden we naar hem thuis, vlakbij de luchthaven. Ik kruip snel in bed om me snel aan te passen aan het nieuwe dag/nachtritme. De dag erna zet Chris met af aan een naburig winkelcentrum zodat ik wat essentials kan shoppen. Ik ga op zoek naar ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok August 13th 2014

Donderdag 24 Juli tem Woensdag 30 Juli 2014: Ik zit op de trein en 's avonds kan ik nog een hapje eten maar wat van verre niet genoeg voor een hongerige fietser. Kort daarna beginnen ze met het ombouwen van het zitgedeelte naar bedden. Het duurt niet snel over iedereen verdwijnt achter zijn gordijntje. Ik doe hetzelfde en kijk nog een film. Ik slaap best goed en ik word wakker als één van de laatste op de trein. Het is dan nog een uur rijden tot Bangkok. Aangekomen in Bangkok moet ik even wachten op men fiets. Hierna maak ik kennis met het Bangkoks verkeer wat best nog meevalt. Ik kom aan in the hostel, Granny's Bike waar ik de eigenaar Arun ontmoet. Ik was over deze locatie al getipt toen in in Singapore was. Het ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Surat Thani August 4th 2014

Zondag 13 Juli tem 24 Juli 2014 Doordat ik de laatste tijd niet elke dag meer een verslagje heb bij gehouden zal de blog zich beperken tot een ruwere samenvatting. Als ik Penang verlaat richting ferry en vervolgens voet aan wal zet aan de overzijde, Butterworth wijst een andere fietsers met een achterweggetje om de haven te verlaten. Wat later zit ik op de voorziene route.Veel is er niet te zien. Ik vind een hotelletje vlakbij een groot winkelcentrum iets buiten het centrum van Sungai Pentani. Ik kan via wat rustige baantjes vertrekken om dan even op de hoofdbaan te komen en dan weer rustig te fietsen. Ik ga van het binnenland naar de kust. Dit gaat gepaard met wat geklim dat me doet puffen. Uiteindelijk vlakt het uit langs de kust en kom ik op ... read more
Peter&Hieu&Niew3

Asia » Malaysia » Penang » George Town July 24th 2014

Woensdag 9 Juli 2014: Net als men roommates slaap ik uit, het is nodig. Na een vluchtig ontbijt probeer ik de gratis bus naar het centrum te vinden. Na een tip van Steven lukt dit. De bus maakt een hele omweg maar brengt me uiteindelijk op men bestemming. Ik ga eerst informeren voor een boot naar het eiland van Lankawi en jawel de fiets kan ook mee. Dit bespaart me weeral wat grote baan en ook wat tijd want het begint aardig te korten en ik heb nog een lange weg te gaan. Er zit onvermijdelijk een stuk trein aan te komen. Hierna ga ik naar fort Cornwallies, gesticht door de Engelsen. Het interieur is wat leeg en buiten wat infopanelen is er weinig te zien. Ik ga naar de waterkant waar net een groot cruiseschip ... read more

Tot: 0.256s; Tpl: 0.007s; cc: 19; qc: 94; dbt: 0.1037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb