Page 8 of Peeke Travel Blog Posts

Europe » Norway » Trøndelag » Steinkjer August 7th 2010

De zon schijnt al volop als ik ontwaak. Het zicht op de fjord is prachtig en zeer rustgevend. De weg is echter minder rustig in de betekenis dat er tot Namsos met momenten weeral flink geklommen moet worden. Wat later dan gepland kom ik aan in Namsos. Ik stop bij een winkelcentrum voor de dagelijkse inkopen. Bij een bloemenwinkel wil ik men waterbidons laat vullen maar de dame stuurt me naar de zaak ernaast. Een jong meisje vult maar al te graag men bussen. Ik ontdek nog een Wifi-netwerk van het hotel aan de andere kant van e straat maar ik slaag er niet in om het aan de praat te krijgen. Nog even langs de toeristische dienst voor een camping deze avond. De jonge kerel doet zijn best en kijkt online en in wat foldertjes ... read more

Europe » Norway August 6th 2010

Bij het vertrek moet ik al direct klimmen, omhoog naar beneden, terug omhoog. Dit tempo zou het nog een tijdje aanhouden. Na 6km kom ik aan een kleine winkel waar ik men inkopen wil doen. De prijzen liggen zo hoog dat ik enkel met een pak wafels buiten kom. Vlakbij staan nog enkele backpackers. Na 20km kom ik bij ene iets grotere supermarkt, buiten staat nog een bepakte fiets. Hij behoort tot een jonge kerel uit Engeland, hij rijdt Noordwaarts. De dame van de supermarkt geeft ons nog een kopje koffie, veel te bitter! Het volgende stuk is iets minder heftig en gaat geleidelijker. In Kolvereid neem ik men middagpauze. Het druppelt lichtjes dus ik schuil onder een luifel, gelukkig is er een bank. Ik ontdek dat ik vlak naast de bib zit, even mail checken ... read more

Europe » Norway » Northern Norway August 5th 2010

Om 8u druk ik de wekker af en het is na 9u als ik goed en wel wakker ben. Daar gaat de ferry! De gehele dagplanning schuift een heel deel op. In de haven verfris ik me even in het sanitair. Na de oversteek, is het 10km tot Bronnoysund, hier plan ik te winkelen. De route gaat niet langs het centrum dus dan maar een kleine rondrit. Een kleine hap en dan toch nog eindje rijden voor de lunch. De namiddagrit schiet goed op. Het terrein is niet noemenswaardig zwaar. Ik krijg nog 2 fietsers naast me, een Noor en Nederlander, wel zonder bepakking. Ze vinden het een hele toer. De Noor heeft een kennis die van de Noordkaap naar Zuid-Afrika is gereden en net is aangekomen. Dat is voor een volgend avontuur. Ik ga verder ... read more

Europe » Norway » Northern Norway August 4th 2010

Het weerbericht voorspelt 2 mooie dagen. Met deze informatie op zak, verlaat ik de camping. Met nog slaapogen kan ik al direct op de pedalen stampen want het gaat flink omhoog. Hoger als 130m kom ik niet. Bij de glooiende afdaling wordt ik 2 maal langs achteren opgeschrikt door getoeter. De eerste maal zijn het de Fransen die me enkele dagen terug de thee aanboden en wat later de Nederlanders die me de vis gaven op de camping. Als het bonte gezelschap me verlaten heeft, ga ik net voor Sandnessjoen over een brug die afdaalt in de zee. Via een weg over de zee kom ik terug op het vaste land en zo kom ik iets later het stadje binnen. Ik lunch hier. Wat verder is een Vikingmuseum waar ik even binnenkijk voor ik verder ga. ... read more

Europe » Norway August 3rd 2010

In de vroege ochtenduurtjes heeft het al wat geregend. Ik begin al direct met een klimmetje maar niet eindeloos. Het regent nog steeds. Wel regenen is het niet echt maar eender miezeren. Als je stilstaat vol je quasi niets en bij een afdaling word je kletsnat. De zichtbaarheid is niet geweldig dus veel komt er van foto’s maken niet in huis. Ik kom nog wat watervallen voorbij. Ik rijd een tunnel binnen van 3km, aan de andere kant is het een pak warmer en zelfs droog. Het weer is hier toch eigenaardig. Dat lijkt echt van baai tot baai af te hangen. Een supermarkt ben ik tegen de middag nog altijd niet tegengekomen. Gelukkig heb ik nog wat brood en kaas van de vorige dag dat ik in een bushokje opeet. Er passeren nog 2 andere ... read more

Europe » Norway » Northern Norway August 2nd 2010

Te vroeg naar men zin, word ik wakker. Kleine druppels dwalen neer op men tent. Ik zet koers naar de Ornes voor de ferry. Een schip van de Hurtigruten voert ook net de haven binnen. Na de inkopen kan ik kort daarna aan boord van ferry 1. Dit vliegt voorbij, 29km tot de volgende ferry. Een snelle hap en dan langs een baai met mooie uitzichten. Bij het verlaten van de baai klimt de weg boven de 100m over een pittige helling. Ik kom nat boven aan! Na wat foto’s genomen te hebben daar ik af voor overtocht nr. 2. Daar aangekomen is het nog een half uurtje wachten dus lunchtijd. Het begint ook te miezeren. Na een tijdje begin ik het ferm koud te krijgen. De oversteek is maar een korte maar toch probeer ik ... read more

Europe » Norway » Northern Norway August 1st 2010

Deze ochtend schijnt de zon maar waar men tent staat natuurlijk niet. Alles nat inpakken en de baan op. Ik moet ergens water zien te vinden en het is zondag. Een kerkhof of benzinestation is ideaal. Ik ga al direct omhoog. In de zon is het warm dus ik rijd al snel in men T-shirt. In etappes klim ik tot +200m. Niet zo hoog en toch word ik getrakteerd om adembenemende zichten. Ook zij er enkele ferme waterpartijen aanwezig. Een waterval gaat hard en diep naar beneneden. Ik sta aan de verkeerde kant om het spektakel optimaal te aanschouwen. Ik kom aan een benzinestation maar gesloten. Ik wou al water uit de rivier nemen en koken in de hoop dat het goed zou zijn tot ik op een parkeerplaats met toilet kom? En jawel stromend water. ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Bodø July 31st 2010

Zoals verwacht goot het vanmorgen. Met lichte cynische toon zeg ik goedemorgen tegen de Serviërs waarop ze antwoorden dat het prachtig weer is. Het inpakken wordt een natte boel. In de keuken zeg ik nog vaarwel aan de Zweden die ik beslist nog terugzie. Ze wijzen me er ook nog even op dat er nog een vol campinggaspatroon in de keuken staat, achtergelaten door een goede ziel. Een fransman slaat het boeltje gade en komt ook nog met 2 cartouches af. Normaal moest ik er vandaag kopen maar dat zal ik niet direct nodig zijn. Door de druppels fiets ik naar de terminal die vlak achter de camping ligt. Het inschepen gaat net beginnen. Ik sleur allerlei zaken mee naar boven om me bezig te houden. Ik neem ook nog een pilletje tegen zeeziekte. Naast me ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 30th 2010

Voorbije nacht was niet zo rustgevend. Gekletter op men tent en nog een onweer in de verte dat toch goed hoorbaar was. Met de bergen gaf die nog een luidere echo. Bij vertrek is het droog en ik mag al direct een brug over. Kort daarna kan ik de drukkere E6 even vaarwel zeggen en ga ik via een kleiner baantje tot Leknes. Buiten wat verdwaalde auto’s is er niet vele verkeer. Hier had ik ook best kunnen wildkamperen want ik zie nog verschillende mensen opkramen. Het landschap is ook zeer wisselend. Er staat een hevige wind die meestal van opzij komt. Deze laat zijn sporen na op het water. Het laatste stukje gaat weliswaar omhoog, tot 137m! En iemand heeft me gezegd dat de Lofoten plat waren. Die persoon heeft geluk dat hij me nu ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 29th 2010

Bij de toeristische dienst van Sortland informeer ik even voor de ferry’s van vandaag en de grote tot Bodo. Ik verlaat het centrum en wat verder steek ik een ander fietsers voorbij die ik gegroet. Wat later steekt hij me terug voorbij en mompelt iets, rare kerel. De zon schijnt fel en het wordt best warm als je doortrapt. Op deze weg kan je goed cruisen, niet te vlak maar zeker niet te steil. Om 13u30 kom ik in de haven aan. Ik heb nog tijd tot 14u om te lunchen. Iemand spreekt me aan. Deze is ook verbaast dat ik helemaal van België ben gekomen. Hij keurt men fiets en zegt dat hij toch niet zo duur is als een moto. Waarop ik antwoord dat hij genoeg gekost heeft en een goede fiets is. Net ... read more

Tot: 0.578s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 95; dbt: 0.3036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb