Page 7 of Peeke Travel Blog Posts

Europe » Norway August 17th 2010

Ik hoor men wekker niet maar gelukkig schiet ik op tijd in actie. Onder een grijze hemel krijg ik nog wat mug -en mierenbeten voor ik vertrek. Ik vervolg de weg naar Elverum waar ik inkopen doe. Dan ga ik nog even in de bib online. Ik update de blog en lees mail. Ook verstuur ik Couchrequests voor Göteborg voor het komende weekend. De bestemming voor vandaag ligt op Kongsfinger en die wil ik ook halen. Het is een dikke 100km. Het parcours kent geen al te grote hoogteverschillen meer, licht heuvelig, soms vals plat. Men snelheid haalt op deze manier wel een hoog gemiddelde. Het landschap bestaat uit dennenwouden en landbouwvelden. Weinig nieuws en het boeit me niet. Deze dingen heb ik al op vele andere fietsvakanties gezien. Het kan in de verte niet tippen ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway August 16th 2010

Ik had men wekker wat later gezet en slaap dus een half uurtje langer. De ganse tent is doorweekt van de dauw. De zon schijnt maar een boom belemmert dat de stralen men tent bereiken. Als ik alles heb ingepakt, zoek ik de spullen bijeen die ik niet meer nodig heb. Deze geef ik mee met Johan en Marga uit Roermond, op de terugweg pik ik ze dan weer op. Ik ben meer dan een kg lichter. Ontbijten doe ik op een bankje nabij het sanitair. Daarna ga ik nog wat online. Rond 11u vertrek ik en ga ik eerst langs het centrum voor inkopen want ik ga een oude weg volgen die niet veel voorzieningen zal hebben. De oude rijksweg naar Elverum volgt de rivier en buigt soms wat meer naar het binnenland. Het reliëf ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway August 15th 2010

In de ochtend is het grijs maar later breekt de zon door. Met al men elektronica opgeladen vertrek ik op pad. Voor een lange tijd zou de weg tussen de 600 en 700m blijven. Op en neer is het ritme voor een halve dag. Het landschap heeft wat weg van gisteren, zowat een duinenlandschap. Het laat me wat aan de Kalmthoutse Weide denken. Op rijd over een heuvelrug en links van me heb ik een mooi uitzicht over de naaldwouden die de bergflanken sieren. Bij men middagpauze komt er nog een oud vrouwtje tegen me praten maar ik sla er enkel in te zeggen dat ik toerist uit België. Daar stropt de communicatie op. Wat verder kondigt een bord een daling aan maar deze is van korte duur want wat later klim ik weer. 10km verder ... read more

Europe » Norway August 14th 2010

Op het einde van de nacht regent het maar deze stopt exact als ik moet opstaan. De tent gaat nat de zak in maar zon wordt het hoofdingrediënt voor de rest van de dag. Ik breng alles op het riviertje. Het is toch maar fris aan de voeten zo in de ochtend. Na de faciliteiten van de parkeerplaats gebruikt te hebben, kom ik na een 17km aan in Roros. Een klein gezellig stadje. Na de inkopen rijd ik even door de hoofdstraat. Ik hoop hier de toeristische dienst te vinden maar niets te zien. Ik vind het kantoor op de terugweg. Ik heb weer geluk en wordt bijgestaan door weer een Noors blondje. Ik weet nu welke weg ik zal nemen. Nog een kaartje en volle drankbidons en we gaan op pad. Ik sla af naar ... read more

Europe » Netherlands August 13th 2010

Het was een goede nacht maar men nekpijn is nog niet weg. Er is een beetje zon. Het is weer een hele onderneming om al men bagage naar de ander over te brengen. Bij vertrek is de eerste prioriteit het vinden van drinkwater. Uiteindelijk zal het tot Stugadal duren eer da gebeurt. Bij de toeristische dienst kan ik men bussen vullen. Toevallig komt er ter sprake dat er een berg volgt, eentje met 925m als hoogste punt. Na de supermarkt ontdek ik nog Wifi en synchroniseer ik even men inbox. Voor meer is er geen tijd. Dan begin ik aan de klim, het begin gaat redelijk hevig. Op ongeveer 800m neem ik men middagpauze. Ik eet me niet propvol. Ik ga verder tot 925m en wat verder ga ik nog over de 930m. Dit zijn GPS-hoogtes ... read more

Europe » Norway » Trøndelag August 12th 2010

Ik ontwaak geradbraakt. Ik had gisteren beter wat meer moeite gedaan om een vlak stukje grond voor men tent te vinden. Men nek zit helemaal geblokkeerd en ik ben best nog moe. ’s Nachts heeft het ook wat gedruppeld. Het is 35km tot de bestemming die eigenlijk gisteren op het programma stond. De weg stijgt tot 442m, dit is een nieuw hoogterecord op deze reis. Onderweg kom ik nog een man tegen die met zijn kinderen langs de kant van de weg staat. Hij maakt aanmoedigende geluiden. In Selbu aangekomen ga ik langs de VVV. Ze bevestigen dat er op men eindbestemming van vandaag een camping is. Na de supermarkt rijd ik nog een stukje voor de lunch. Dit vind plaats in een bushokje op een verhoogje. Het eerste deel van de namiddagroute gaat door een ... read more

Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim August 11th 2010

Veel te laat kropen we gisteren in ons bed met alle gevolgen van doen. Iets na 10u kom ik uit men bed en begin ik te pakken. Ik neem nog een douche ook omdat ik niet weet wanneer de volgende zal zijn. Daarna ontbijt ik samen met Rahul en dit loopt een beetje uit de hand. We hebben een goed gesprek en de tijd vliegt voorbij. Ik neem afscheid van Rahul’s moeder en broer en samen trekken we richting het centrum; Nog even langs de supermarkt voor wat inkopen. Rahul gaat nog een eindje mee en vraagt nog een paar keer de weg. Uiteindelijk dwaal ik op GPS de stad uit. Het centrum ligt in een put en ik kan al direct flink klimmen. Wel grappig dat ik met men beladen fiets ben dan sommige mensen ... read more

Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim August 10th 2010

Vandaag geraak ik niet uit men bed. De wandeltocht van gisteren zit nog goed in de benen en ik voel me vermoeider dan ik fiets. Rahul is even buitenshuis voor een begrafenis. Ik douche ne ontbijt. Ik krijg nog een telefoontje van de fietsenwinkel dat men fiets klaar is. Rahul is terug thuis en vergezelt me naar de fietsenzaak. Hier krijg ik een leuk prijskaartje voorgeschoteld voor de nieuwe trapas, cassette en balhoofd werden ook aangeschroefd. Ik krijg nog te horen dat men achterwiel ook aan vervanging toe is maar dat zal iets voor thuis zijn. Hopelijk houden de buitenbanden het uit. Even terug naar huis en dan naar het folkloremuseum hier op de heuvel. Hier bevinden zich vooral huizen rond de jaren 1900. Enkele mensen in traditionele klederdracht maken het boeltje compleet. Thuis eten we ... read more

Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim August 9th 2010

Na een zalige rust in een echt bed gaat men eerste dag in Trondheim van start. Eerst ontbijten ween dan poets ik men fiets. De ketting ga ik te lijf met white spirit en het vuil dat eraf komt, is enorm. Ik had dit al eender moeten doen. Daarna volgt de rest van de fiets. Ik probeer niet te fanatiek te zijn en handel het poetswerk snel af. Dan doe ik de fiets binnen voor wat herstellingen: nieuwe trapas, cassette vast zetten, spaakspanning nakijken. Vervolgens gaan we verder naar het stadscentrum? Op de verkenningstocht door de stad komen we door de hoofdwinkelstraat, oude huizen, het koninklijk buitenverblijf, nog even binnenwippen bij een outdoorwinkel,… We sluiten af bij een fort dat op een hoge heuvel ligt boven de stad. Na het nodige zweet bereiken we de top ... read more

Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim August 8th 2010

Met een stralend zonnetje mag ik van start gaan. Kort na het verlaten van men slaapplek kom ik terug in het terrein van gisteren, zee langs een zijde en rotsen langs de andere kant. Ik smeer me in met zonnecrème en probeer nog eens wat aan de bleke stukjes vlees te doen. Het landschap wordt ook gekenmerkt door veel agrarisch gebied. Ik blijf nog een lange tijd langs het water, het klimmen valt hier mee. Dan ga ik verder landinwaarts waar het ook nog meevalt. Dan sla ik af en zie de weg omhoog kruipen. Tijd voor de lunchpauze zodat ik de nodig energie kan opslaan. Ik zie veel verkeer passeren, dat belooft. Na de lunch begin ik aan de klim. Ik heb wat teveel gegeten en dat voel ik. Na een stevige klim kom ik ... read more

Tot: 0.235s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 91; dbt: 0.0984s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb