Prachtige omgeving


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp
July 20th 2010
Published: July 23rd 2010
Edit Blog Post

Een goed bed staat gelijk aan verslapen. Toch deed het deugd. Voor ik vertrek, kijk ik nog even naar het weerbericht er is toch nog wat regen voorspelt. Het is 11°C en er is minder wind. Net voor ik doorrijd zie ik de eigenares nog, die is verbaast dat ik nog niet weg was maar wenst me toch nog een goeie rit. Ik verlaat de Myrfjord richting grote baan en daar begint het al te druppelen. Iets verderop begint de eerste klim. Ondanks de regen, geniet ik volop van het landschap. Ruwe rotsen bekleed met mos, rendieren die je voorbij lopen. Het is muisstil want er is amper verkeer Wat wil je nu nog meer? Misschien wat warmer met een straaltje zon. De beklimming tot de 2de fjord gaat tot 250m. Het is zweten geblazen! Het regent nog steeds en door de snelheid bij het afdalen, lijkt het nog harder te gaan regenen. Iets verderop draait een busje om, er stapt iemand uit en begint foto’s te nemen van me. Het is een beroepsfotograaf die een aardig kiekje van me maakt net na de afdaling met een verbluffende achtergrond. Ik vraag hem om de foto door te mailen. Uit zijn lichaamstaal maak ik op dat hij dat niet echt van plan is maar ik geef hem toch mijn e-mailadres. Het zou aardig materiaal zijn voor een poster. Ik heb het ruwe klimwerk nu gehad en fiets licht golvend langs de zee. Aan men rechterzijde heb ik ruwe rotsen en aan de linkerkant de zee, aan de overkant kan je nog andere bergen zien, sommige nog bedekt met sneeuw. Als ik stop voor men middagmaal koel ik enorm af en moet ik me daarna warm trappen. Men voeten voelen ijskoud aan. Iets later klaart het wat op en komt de zon er even door. Dit is echter kortstondig. Ik krijg ook nog een stukje gravel onder men wielen door wegenwerken. Ik kom nog op een deftig uur aan op de camping ondanks het late vertrek. De camping is spotgoedkoop in vergelijking met wat ik al gehad heb. Als ik in de keuken zit, doet het nog een hevig buitje. Daarna is de hemel blauw. Ik vrees dat dit weer niet lang zal duren. Hier op de camping ontmoet ik ook nog de Zwitser die ik op de Noordkaap heb gezien, hij gaat morgen ook naar Alta, net als ik.

Advertisement



Tot: 0.206s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.0728s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb