Page 3 of Marit Travel Blog Posts

Asia » China » Beijing » Forbidden City January 25th 2014

I dag har vi vært på den kinesiske mur. Dagen begynte rett etter kl. 0600 da telefonen ringte.. Michael skriker da ... VI HAR FORSOVET OSS!!!Det hadde vi ikke, det var guiden som kunne fortelle at hun ville komme å hente oss kl. 07:00 ikke 07:30 som avtalt... Grrrr ikke bra å vekke folk på denne måten! Vii hadde bestilt denne turen med dem for å komme i et reisefølge og møte andre turister. Det var to turister på denne utflukten, Svensken Michael og Nordmannen Marit. Det er utenfor sesongen så det er nok ikke mange turister i byen. Når vi kom på minibussen kunne guiden fortelle oss at ""the driver is not so handsome but a good driver" håper virkelig ikke at guiden forsto engelsk - sånn sier man da ikke!!! Vi var fremme ved ... read more

Asia » China » Beijing » Forbidden City January 24th 2014

Vi er nå på andre dagen i småbyen Beijing. Vi kom sent i går kveld etter å ha kjørt tog i 4,5 time og tilbakelagt 130 mil. Det går unna med hutigtog med toppfart 400 km/h. Vi kom så sent at det kun var å gå ut for å få seg en matbit. Da det var sent og vi ikke var så kjent ble det MC Donald middag nam-nam??På MC Donald var det masse uteliggere. jeg trudde de var inne for å varme seg men der tok jeg feil... De ventet på restene etter gjestene. Så fort en gjest forlot restauranten kastet nærmeste uteligger seg over evnt. rester! Meget spesielt må jeg si. Jeg var sulten så det ble kun igjen noen kålblekker etter meg - sorry, skal ikke spise opp alt neste gang :) I ... read more

Asia » China » Jiangsu » Changzhou January 22nd 2014

Jeg fant ut at jeg også måtte komme med noen ord i bloggen. Etter å ha reist litt rundt i Kina må jeg faktisk si at det er mye her som imponerer meg veldig. Kina er jo liksom kopiens land og det er sikkert riktig, men når kineserne kopierer så forbedrer de alt og gjør ting mye større. I går tok vi toget fra Changzhou til Suzhou, vi tog «bullit train» altså lyntoget. Stasjonene er så store at man kan plassere terminalbygget på Gardermoen inne i stasjonsbygningene og hypermoderne og utrolig effektive. Togene kommer og går på sekundet, (akkurat som NSB) dessuten er alt så rent og ryddig. (Gjelder selvfølgelig ikke i bakgatene da). Men at Kina har ett kjempe forurensingsproblem merker vi ganske godt både med smog, men ikke minst alle kullkraftverk som man ser ... read more

Asia » China » Jiangsu » Changzhou January 21st 2014

Vi har nå kommet oss til byen hvor Christina har bodd den siste tiden. For å komme oss til Changzhou tok vi hurtigtog - trur det har en toppfart på oppimot 400 km timen. Før vi kom oss på toget vardet et sant kaos, kinesere har ikke køkultur og de presser seg forbi deg som den største selvfølgelighet. Togene her går når de skal, har man ikke kommet seg på toget pga. alt kaoset kan man oppleve å bli stående igjen. Det samme gjelder alt av offentlig kommunikasjon. Må kanskje være sånn i et land med så mye mennesker!! Byen Christina holder til i er en "små" by, kun 3 millioner innbyggere!! Her er det KALDT, så jeg måtte en tur på H&M for å kjøpe meg en varm jakke og varmere votter!! H&M er eneste ... read more

Asia » China » Shanghai January 20th 2014

Nå har vi vært noen dager i Sanghai. Dette er en travel by med no borti gamperæva mye folk - det kryr overalt!! Dagene har gått med til å besøke kopimarked, gamlebyen, buss sightsing og sett på en av verdens høyeste skyskraper. I dag var vi på andre siden av elva og så på skyskrapere og spiste middag på Blue Frog. Det serverte de "normal" mat.. Dette passet Christina godt da hun er lei kinamat! På restauranter satt et par Kinesere og de fikk desserten en ostekake sammen med hovedrettene. Dette i seg selv ikke så spesielt, men at de spiser biff og dessert om hverandre ser noe merkelig ut. Dette er ifølge. Christina helt normalt. Etter en bedre middag med noen øl må man avlegge toalettet et besøk... Michael kom litt forskrekket tilbake etter et ... read more

Asia » China » Shanghai January 16th 2014

I dag var det endelig dagen hvor vi skulle ut i den store verden. Vi møtte opp på Gardermoen i god tid - flyet var selvfølgelig forsinket med 1,5 time. Det i seg selv er ikke så mye hadde det ikke vært for at vi hadde en time og 40 minutter til rådighet i Istanbul. Vi regnet derfor med at vi ikke ville rekke flyet videre og at dette ville føre til mange timer ekstra i storbyen Istanbul. Turkish Airlines gjør sitt ytterste for å få passasjerene sine frem til endelig destinasjon. Nå vi kom av flyet sto det en ung sprek ung gutt å ropte - Shanghai?? Vi svarte yes og da ropte han ruuuuun. Da sette helvete igang.. Han løp først og vi etter, det var langt - jævelig langt. Flyplassen i Istanbul er ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 20th 2013

Ja da synger ferien på siste verset. Baggasjen er pakket (skittentøy)og vi skal om to timer begynne på veien hjemover. Ruta hjem er som følgende: Tuk-tuk 20 minutter over øya Longtail boat 5 minutter Drosje 5 minutter til flyplassen i Krabi 1 time 20 minutter med fly fra Krabi til Bangkok 3 timer å vente i Bangkok Fly fra Bangkok til Doha ca. 7 timer, 2 timer i Doha Fly fra Doha til Oslo ca. 7,5 timer Gardermoen kl. 07:10 i morgen tidlig!! Fra Gardermoen går ferden videre til Gjerdrum.. jobbe, jobbe..Hente Kita kl. 10:00 også en liten ettermiddagslur! Det er på tide vi kommer oss hjem da det er kun få uker igjen til barnebarnet skal komme til verden, VI GLEDER OSS! Borte bra, men hjemme best :)... read more

Asia » Thailand » Western Thailand February 18th 2013

I dag stod vi opp når Hannan gol, bokstavelig talt. Det gjør vi forøvrig hver morgen her fordi det bor 2 haner under huset vårt på prøver å påkalle oppmerksomheten til ei høne. (Vi gutta veit jo hvor mye lurveleven som må til for å få oppmerksomheten) Ellers er det ikke så mye å skrive om. Det er ikke så mye å foreta seg her på øya annet enn å sole,spise,ete og drikke paraplydrinker (happy hour mellom kl 17-18 hver kveld) ellers er det ett ganske spesielt sted med hyggelig og avslappet atmosfære. Marit gjorde forøvrig en ganske spesiel observasjon under lunsjen i går. Det er en eldre herremann her på ca 66,5 år som har fått seg ei noe yngre thaidame, ca 26,5 år og det sier seg jo selv at det sikkert kan være ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi February 16th 2013

fortsettelse av dagens opplevelser.. Etter alt tullet med flyseskap som hadde byttet flyplass (november 2012) kom vi oss videre med Thai Air til Krabi. Her hadde vi bestilt rom på Islande Eco Resort. Hadde sjekket beliggenheten på kartet og vi hadde en viss formening om hvor dette var.,, trudde vi!! For være på den sikre side ringte vi hotellet og ba dem hente oss på flyplassen.. Vi kom oss av flyet, plukket opp bagasjen og fant sjåføren med Mr. Marit Schidger på et skilt. Vi satte oss inn i en deilg van, lente oss tilbake og skulle nyte kjøreturen på 40 minutter som var oppgitt det skulle ta frem til hotellet. Etter 10 minuter stopper bilen og sjåføren forteller oss at vi må bytte til en Longtail båt som ligger ved havna. Vi gjør som vi ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 16th 2013

I dag tok vi en drosje til Bangkok og det gikk tregt pga mye traffikk. Vi ble litt nærvøse for ikke å rekke flyet til Krabi. Vi var der litt over en time før avgang så dette burde gå bra...var bare et lite problem vi var på feil flyplass ha-ha Air Asia hadde flyttet alle sine flyvninger til den gamle flyplassen og det hadde ikke vi fått med oss (joda sto på billetten men av gammel vane møtte vi opp der vi altid hadde møtt opp= Fikk kjøpt billett hos et annet selskap og vi drar herfra om et par timer!!... read more

Tot: 0.251s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 94; dbt: 0.118s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb