Shanghai

China's flag
Asia » China » Shanghai
January 20th 2014
Published: January 20th 2014

Nå har vi vært noen dager i Sanghai. Dette er en travel by med no borti gamperæva mye folk - det kryr overalt!!
Dagene har gått med til å besøke kopimarked, gamlebyen, buss sightsing og sett på en av verdens høyeste skyskraper. I dag var vi på andre siden av elva og så på skyskrapere og spiste middag på Blue Frog. Det serverte de "normal" mat.. Dette passet Christina godt da hun er lei kinamat! På restauranter satt et par Kinesere og de fikk desserten en ostekake sammen med hovedrettene. Dette i seg selv ikke så spesielt, men at de spiser biff og dessert om hverandre ser noe merkelig ut. Dette er ifølge. Christina helt normalt.

Etter en bedre middag med noen øl må man avlegge toalettet et besøk... Michael kom litt forskrekket tilbake etter et besøk der.. Han kunne fortelle at han kom inn og der sto det 3 mannfolk ved pissoaret med buksene lang nedpå knærne - med andre ord kom Michael inn på toalettet og det første han så var 3 hårete rumper.

Etter å ha spist middag skulle vi ta taxi - trudde vi!! Vi har problem med å få taxi her nede. De stopper vi viser en lapp med adressen vi skal til dem bare rister på hodet. Om det er pga. Språkproblemer, at de ikke kan lese eller at de rett og slett er rasister er jeg ikke riktig sikker på??Det endte med at vi måtte finne en metro for å komme oss tilbake til hotellet.

Kineser er som sagt noen merkelige vesen!! Nå er det moderen med briller uten glass.... Ja det ser rimelig teit ut!!

I morgen fortsetter ferden videre til Changcou hvor Christina har bodd de siste 5 månedene. Pga. tregt Internett blir det først bilder når vi kommer til hotellet med litt høyere hastighet.

Tot: 0.139s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0734s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb