Page 11 of Marit Travel Blog Posts

Asia » Philippines » Cebu January 3rd 2009

Asia January 3rd 2009

03.01.2009 I dag planen å dra over til fastland for å besøke en by. Men da det er høye bølger er var det ikke dagen for båttur med en hjemmesnekret doning av en båt. Dette medførte at jeg må gå nok et døgn uten Pepsi Max. For de av deres som kjenner meg er ikke det bare, bare:) Har vært i Asia flere ganger tidligere og har blitt vant til disse grønne skapningene som henger i taket og piler bort så fort du prøver å fange dem. Men her er disse gekoene litt freidigere, de piler over senga de mens du ligger der og koser seg nede i håndveska mi. Jeg mener bestemt at disse skapningene SKAL holde seg i taket og ikke i nærheten av meg!! I morgen er det søndag og kanskje en ... read more
Photo 2
Photo 3
Photo 4

Asia » Philippines » Cebu January 2nd 2009

02.01.2008 Vi har nå kommet oss ut på Øya Sumilon og hotellet Sumilon Bluewater Island Resort som ligger utenfor Cebu. Dette er en liten øy på 24 mål og kun et hotell. Hotellet/øya har kun 14 rom, en restaurant og et par golfbiler... Glemte en ting, har hørt det også er en strandbar her :) Det er ca. 27 grader her men ingen sol. Langtidsvarselen sier noe om at sola skal være fraværende de neste dagene. Fortsetter dette været så har mr. Schildger en plan B, den går ut på å ta fly over til Vietnamn, Kambodsja eller Thailand da han mener sola befinner seg der:) Det er uansett deilig å bli her noen dager for å slappe av da man blir utrulig sliten av en sånn lang flyreise. Marit ... read more

Asia » Hong Kong January 1st 2009

Da var vi endelig på vei til filippinene. Akkurat når dette skrives sitter vi på flyet mellom London og Hong Kong. Michael sover sin dypeste søvn... med god hjelp av en sovepille!! Jeg har så langt på denne flyturen sett på en dokumentar om ABBA samt filem Abba the Movie... Jada veit noen av dere vil si at jeg har sett denne filmen en tre, fire ganger tidligere... Men kan skylde på at dette kun var for å slå ihjel litt tid på flyet!Denne etappen tar tross alt nesten 12 timer. Vi er fremme ved midnatt norsk tid... Men når vi lander er det morgen i Hong Kong så vi har rett og slett blitt snytt for en nyttårsaften. Etter en pause på et par timer i Hong Kong går ferden videre til cebu med en ... read more

Europe » Norway December 30th 2008

Da er bagasjen klar og vi klare til avreise:) Er ikke sikker på om det er noe nett der vi skal være de første dagene. Men fra den 5-8 janaur skal vi være på Bohol og hotellet påstår de har trådløstnett (men ikke dermed sagt det virker). Ønsker alle som er innom her et godt nyttår! ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo December 16th 2008

Det er nå ikke mange dagene igjen til vi snur snuten østover. Denne gangen skal vi IKKE til Thailand, skal prøve et nytt land Pilippinene. Vi drar den 3. 12 tidlig på morgenen og skal fly via London og Hong Kong før vi er fremme i Cebu 01.01.09. Skal ha med meg min rosa PC og skal prøve å blogge når forholdene er lagt til rette for det (om det finnes trådløst nettverk på hotellene/bungalowene vi besøker). ... read more

Tot: 0.179s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 72; dbt: 0.0947s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb