Page 10 of Marit Travel Blog Posts

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui January 16th 2009

Nå har turisten vært en tur inne i "sentrum". Dvs. shopping mekka på øya, Chaweng Beach. Når vi skulle dra dit tok vi en vanlig taxi, det kostet 300 bat. Hjem igjen mente Michael at vi skule ta en tuk-tuk da det var mye å spare på det. Tuk-tuk er en åpen lastebil med plasser bak å planen. denne turen kostet 200 bat. Vi sparte deremed 100 bat som er omtrent kr. 20,- Med det skal sies at vi fikk mye for pengene, det tar 3 ganger så lang tid med en tuk-tuk:) Vi shoppet ikke så mye i dag. Men vi fik tak i et par aviser, Dagbladet og Aftenposten :) Da er kvelden reddet for Michael. Nå skal vi sitte i sofagruppen å nyte nyhetene på TV og en kald Singa. Må sies at ... read more

15.01.2009 kl. 0847 lokal tid Ja da har vi kommet oss frem til Koh Samui og Fisherman Village. Som jeg har skrevet tidligere er det en stille del av Koh Samui og dermed ikke så mange turister. Vi bor i selve villagen og har dermed gangavstand til restauranter og de butikkene som er her. Vi måtte første natten bo i en lelighet med garden view og ingen terrasse. Rommet er veldig bra men skal bli bra å få flyttet i løpet av dagen så vi får terrasse med havutsikt! Turen over til Samui gikk med båt fra Samet til fastlandet. Tenkte vi skulle bruke en speed boat for at vi skulle slippe unna den ordinære ferjen som er noe tvilsom og bruker lengre tid. Speed boaten hentet oss som avtalt men så skulle den hente passasjerer ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet January 14th 2009

12.01.2009 kl. 14:00 lokal tid Ja da er nok en dag på stranda over her på Samet. Det blåser vedlig her i dag så det er nesten ikke mulig å bade. Vi har nå forflyttet oss opp fra stranda til balkongen utenfor bungalowen vi bor i. Her skal vi nyte en kopp kaffe og utsikten. Har nå fått bestilt rom på Samui, det blir på B1 http://www.b1villa.com/resort som ligger rett ved Fisherman village. Det er en stille del av Samui. 13.01.2009 kl. 08:00 lokal tid Da er det nok morgen og vi er klare for noen timer på stranda. I dag ble vi vekket av en haug med valper som løp rundt på terrassen vår. De er så søte men fulle av lopper som alle hundene her nede. I går kveld hadde vi en bedre middag ... read more

Asia » Thailand January 12th 2009

11.01.2009 Da er snart denne dagen her på Koh Samet også over. Har i dag foruten å ligget på stranda tatt en time med oljemassasje og fotpleie. Denne moroa kostet hele 100 kroner. I kveld blir det en tur inn til et vi kaller byen her på øya.. Det kan nok sammenlignes med "byen" i Follebu, og det sier jo alt om størrelsen på øyas sentrum. Vi var her sist for 1 år siden og da var det sjelden det var mere enn 10 personer på stranda utenfor hotellet/bungalowene men nå er det masse folk og kamp om solstolene. Det er masse nyrike Russere her og de eier jo hele verden . . og det inkluderer også solstolene på stranda her!! De er opp før fanden sjøl for å slenge ut handkleene sine på solstolene. I ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet January 11th 2009

09.01.2009 Etter noen timer på Cebu flyplass gikk ferden videre til Manila. PÅ Manila airport måtte vi tilbringe ca. 4 timer før flyet skulle ta oss videre til Bangkok. Etter at vi hadde gått ombord på flyet og var på veg ut på rulleabanen fant de ut at det var noe feil med flyet. Det var da bare å rygge flyet tilbake til start og alle måtte forlate flyet. Etter nok en ventetid kom det et nytt fly som kunne ta oss til Bangkok. Vi ankom Bangkok kl. 0130 Vi hadde vært så lure at vi hadde bestilt hotell rett ved siden av flyplassen så veien til senga ble ikke så lang. Når det gjelder hotellet så var det meget bra...Vi passet nok ikke helt inn med våre rygsekker men det bryr vi oss om når ... read more

Asia » Philippines » Cebu » Mactan Island January 8th 2009

08.01.2009 Cebu airport Vi er nå på vei fra Filippinene til Thailand. Vi har så langt i dag kjørt hotellets taxi til havna på Bohol og deretter ferje inn til Cebu. Ferja var ikke noe å skryte av, en haug av en ferje. Fra havna til flyplassen i Cebu ble det nok en taxitur. Vi må nå vente nesten 4 timer før flyet tar oss videre til bangkok via Manila. Vi er ikke fremme før midnatt lokal tid. Taxituren gjennom Cebu var en opplevelse. Det var mye slum og fattigdom! Trur ikke det er en by jeg vil ønske å tilbringe noe av ferien min i. Må også få med at denne fattigdommen fører med seg endel tigging. Når vi i dag skulle reise fra Bohol var det endel barn som svømte under brygga. De ville ... read more

Asia » Philippines » Bohol » Panglao January 7th 2009

Nå er det siste dagen her på Filipinene før vi drar til Thailand i morgen tidlig. Fillipinene kan oppsumeres på følgende måte: Veldig vennlige mennesker og alle prater bra engelsk. Holder mann seg utenfor den værste slummen i byene er mann rimelig trygg her. Klimaet på denne tiden av året er veldig varierende fra sted til sted, men varmen er i alle fall til stede mellom 26 og 30 grader. Overaskende lite turister og ingen normenn har vi truffet. Prisnivået er omrent samme som i Thailand, BILLIG. Maten er veldig varierende, men stort sett bra. (ikke noe matforgifting ennå i alle fall) Grunnen til at vi reiser til Thailand i morgen er rett og slett været, da det er mye mer stabilt og sol der. Det var faktaopplysninger, nå til det alvorlige: Marit sitter i skyggen ... read more

Vi er fortsatt på Bohol og her skjer det ikke mye. Det er spising, strandliv og soving... Det er faktisk ingen mulighet for shopping her vi er nå!! Vi har det bra og har fortsatt igjen penger så det er ikke nødvendig for noen av dere å foreta noen store pengetransaksjoner ennå... Kommer tilbake til dette når behovet melder seg! Hotellet vi bor på nå koster hele kr. 300,- pr. natt.. I morgen natt skal vi på et hotell som ligger rett ved flyplassen i Bangkok, det koster 4 ganger så mye. Da forventer jeg at dassen virker hver gang og at det kommer mere enn 5 dråper ut av dusjen. Ikke lett å vaske håret med så lite trykk i dusjen men det går!! Etter at vi skjønte at dassen her bare virket annenhver gang ... read more

Asia January 6th 2009

Her er de første bildene fra Bohol.. Legg spesielt merke til det fine rommet med den utrulig pene kommoden. Kanskje jeg skal importere noen til Norge? :)... read more

Asia January 5th 2009

05.01.2008 kl. 0730 Da er det snart tid for å forlate denne øya. Vi skal nå spise frokost og gjøre opp regninga før vi drar med en av hotelets båter over til fastland. Dette med å gjøre opp regningen har damen i resepsjonen drevet med siden i går kveld. Hun har ringt x antall ganger og har omtrent 100 forskjellige lapper med alt vi har kjøpt de 4 døgnene vi har vært her. Blir spennende å se hvor lang tid selve utsjekkingen tar! Jaja.. Dette er sysselsetting på sitt beste.. Mamma, tenk hvor mange ledige jobber i hotellbransjen det hadde blitt å formiddle om vi innførte de samme rutineene i Norge... Da hadde dere fått det travelt i NAV:) Det har vært avslppende å være på denne øde øya men må si det skal bli godt ... read more

Tot: 0.192s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 97; dbt: 0.0996s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb