Page 8 of Marit Travel Blog Posts

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui February 28th 2010

Etter to uker med besøk av Trond og to uker med jentene (og Robin) er vi tilbake alene her nede. Vi har nå flyttet tilbake til Fishermans Village og bor på B1 Villa. Vi bor i 2 etg, med egen terrasse m/havutsikt. Men jentene har vært her har det blitt mye bading, soling og shopping. Vi var en dag på en båttur rundt øya. Den startet kl. 08:15 med at vi ble hentet på hotellet av en minibuss som tok oss med ut til Big Budda pier hvor det sto en gammel båt å ventet på oss.. Når jeg skriver gammel båt så mener jeg ordentlig gammel, halvråtten flytende gjenstand.... altså en båt som har sett sine bedre dager:)) Det begynte ferden rundt øya til vi kom til en øy jeg ikke husker navnet på hvor ... read more
Photo 32

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui February 22nd 2010

Hei alle sammen VI er nå fortsatt på Samui men har flyttet oss fra Fishermann Village til Chaweng Beach. Vi bor på et nydelig hotell... men de som har designet dette hotellet har glemt å tegne inn kleskap. Er jo ingen plasser å gjøre av klærne og tingene sine, det blir rotete av sånt!!! http://www.kirikayan.com/kirikayanboutique/index.html Må ta med at når vi ankom hotellet hadde de faktisk ikke registrert bookingen vår, dette førte til at Hege og Robin fikk rom mens vi andre måtte dra avgårde til et hotell oppe i høyden på øya. Det var forøvrig et luxus hotell og en leilighet på 100 kvm med egen takterrasse med utendørs boblebad. Det var fint men som sagt langt unna de andre. Chaweng er for jentene den optimale plassen å tilbringe ferien, det er her all shoppingen ... read more
Photo 22

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 14th 2010

Etter noen dager på Phuket, Karon Beach ble det en tur til Bangkok. Trond måtte jo også få med seg severdighetene i denne storbyen (11 millioner innbyggere). Vi hadde store planer om å ta tog fra Phuket til Bangkok, men det var fult på alle avganger så vi måtte til Tronds store sorg ta fly! Han hadde gledet seg til en togtur på 10 timer. .. For meg var det helt greit å ta fly:)) Vi ankomm Bangkok på ettermiddagen og dagen ble brukt til å slappe av, spise middag og en tur på nattmarkedet i Patpong. Her får man kjøpt alt man kan tenke seg. Det er også endel selgere som vi ha deg med inn på Ping-pong show, banana show og for ikke å glemme banana-cut-show. Spurte en av disse "selgerene" om hva et ... read more
Photo 22

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket February 14th 2010

Oppdatering Da er jeg på nett igjen! Vi har siden siste blogg opplevd en hel del:) Etter en tur hjem til Norge møtte jeg Michael og Trond på Phuket. Gutta hadde på egenhånd klart å bestille hotellrom til oss. Hotellet lå i Karon og det var plassert i fjellskråningen. Det var faktisk så bratt at taxi måtte velges med omhu, den måtte være sterk nok til å dra seg opp bakken! Jeg kom med fly via Bangkok, gutta kom fra Samui med båt, buss, buss, buss og atter buss. De hadde kjøpt en ”pakketur” med transfer til båthavna, ferjebilletter og buss videre til Phuket. Det gikk helt greit til de kom til den delen som skulle foregå med buss. De kjørte et stykke med minibuss, ble sluppet av med beskjed om å ”spend your money her” ... read more
Photo 32
Photo 3
Photo 33

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui January 31st 2010

Hei alle sammen Vi er fortsatt på Koh Samui men har byttet hotell da nærmeste naboen til det forrige hotellet var en flokk med haner. Det er ikke moro å bli vekket hver morgen kl. 04:00 av en haug haner:( Vi bor nå på Baan Bophut, http://www.baanbophut.com/ Dette er et lite og koselig familedrevet hotell i Fishermans Village. Trond ankomm Thailand og Koh Samui i dag. Han hadde i forkant påstått at han kun skulle reise med håndbagasje... og ja det gjorde han. Han hadde med en liten sekk og i den hadde han vår post, firmaposten, ukeblader til meg og et par andre småting. Så det første vi måtte gjøre var å være med han ut for å shoppe shorts, badeshorts og slipperser!! Dette er Trond i et nøtteskall:)) I dag har vi vært ute ... read more
Photo 15
Photo 16

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui January 25th 2010

Da har vi kommet oss frem til Koh Samui. Sånne reisedager er igrunnen ganske så kjedelig... Man skal ikke så lange biten men det tar fort hele dagen. Hotellet her er helt greit. Vi bor på bakkenivå og har egen jazzusi i vår egen lille have:)) Noen av dere har sikkert hørt at jeg enkelt ganger er oppgitt over at Michael til tider er "litt" distre. Vi skulle ta fly fra Utapao til Samui og når man flyr må man gjennom sikkerhetskontrollen. Dette gikk helt greit med untak at jeg hadde dyttet en cola light boks i Michael sin sekk. Men da denne ble åpnet var alt greit og vi kunne sette oss ned ved gaten for å vente på bording. Etter at vi hadde sittet en halvtimes tid så vi at sikkerhetsvaktene gikk rundt til ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand January 24th 2010

Nok en dag med soling her på Koh Samet. Det er ikke stort som skjer her om man ser bortifra at noen har vært på terrassen å stjålet Michael sine solbriller og lese solbrillene hans :( Vi våknet av noe bråk i natt, det var nok da de forsvant! Solbriller får man kjøpt over alt her men lese solbriller er verre.. Håper han får kjøpt nye på Koh Samui. Michael har som et alternativ til nye briller vurdert å avlegge Bangkok Hospital et besøk for å få utført en laseroperasjon. Leste akkurat på nettet at det nok en gang er planlagt et militærkupp i Thailand. Om så skjer vil det nok ikke ha noen innvirkning på vår ferie. Neste blogg fra oss kommer når vi er trygt innlosjert på Carpe Diem på Koh Samui. http://www.hotelcarpediemsamui.com/ For ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand January 23rd 2010

Tjo hei Vi er som planlagt fortsatt på Koh Samet og her lever vi et skikkelig latmansliv:) I dag har det vært fint vær og vi har grillet våre kropper så de er brune (leses røde) og fine:)) Gikk (2 km) inn til "Sentrum" for å se på livet og for en matbit. Det var ikke så mye liv men vi fikk iallefall i oss litt mat. Denne øya er som sagt en nasjonalpark og det er tydelig at det ikke skal være noe særlig biltrafikk her. Når vi skal ta taxi tilbake til hotellet må vi slenge oss bakpå planen på en picup. Veiene er så dårlig at maks fart er 20 km... Det humper å rister så jævelig at det er ikke til å tru. Men homper eller ei, moro er det. Det er ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand January 22nd 2010

Hei igjen Dagen i dag er egentlig ikke mye å skrive om. Det begynte med et jævelig tordenvær i natt og fortsatte med regn til lang utover dagen. Vi har tilbragt dagen på terrassen med kaffe og en god bok :) Vi håper på at dagen i morgen vil by på sol og varme! ... read more

Asia January 21st 2010

21.01.2010 kl. 11:00 Logg skrevet i minibuss på vei til Koh Samet. Vi er nå vei til yndlingsøya, Koh Samet. Den ligger på østkysten av Thailandsbukta. Her skal vi bo på Ao Cho Grand View resort. Dette hotellet ligger på en liten strand uten for mye turister. Vi var innom her en tur i 2009 og da krydde det av nyrike russere… Michael håper de ikke har ferie nå!! Skal bli deilig å komme til en lit stillere plass, Bangkok er en slitsom by. Men tatt i betraktning at det i Bangkok bor det ca. 12 millioner og at det hver dag kommer 4 millioner pendlere inn til byen så MÅ det bli kaotisk. Koh Samet er en Nasjonalpark og man må betale en avgift på 200 Bath (NOK 36) til myndighetene for å få tilgang ... read more

Tot: 0.159s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 91; dbt: 0.0893s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb