Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
February 14th 2010
Published: February 14th 2010

Etter noen dager på Phuket, Karon Beach ble det en tur til Bangkok. Trond måtte jo også få med seg severdighetene i denne storbyen (11 millioner innbyggere).

Vi hadde store planer om å ta tog fra Phuket til Bangkok, men det var fult på alle avganger så vi måtte til Tronds store sorg ta fly!
Han hadde gledet seg til en togtur på 10 timer. .. For meg var det helt greit å ta fly😊)

Vi ankomm Bangkok på ettermiddagen og dagen ble brukt til å slappe av, spise middag og en tur på nattmarkedet i Patpong. Her får man kjøpt alt man kan tenke seg.
Det er også endel selgere som vi ha deg med inn på Ping-pong show, banana show og for ikke å glemme banana-cut-show. Spurte en av disse "selgerene" om hva et ping-pong show innebar... Fikk svar men kan ikke/ønsker ikke forklare dette noe nærmere!! uhhhuuuu...

Etter noen timer her var Trond sliten og måtte legge seg...

Dagen etter var vi klare for en ny utflukt. Ble hentet kl. 09:00 av en drosje som kjørte oss til en havn. Her kom det en longtail båt å hentet oss. Den kjørte oss oppover elva og deretter nedover elva... Ferden endet ved Grand Palace. Her var det omtrent 100 varmegrader og mye turister og lokalbefolkning. Dette er noen utrulige fine bygninger med masse historie. Men som sagt varmen tok nesten knekken på en stakkars nordboer.

Etter besøket på Grand Palace skulle vi prøve å finne veien tilbake til hotellet. Vi tok en rutebåt oppover, eller var det nedover elva. Denne båten/ferja hadde sett sine beste dager, var igrunnen overraskende at den klarte holde seg flytende. Kvaliteten på båten gjenspeilet prisen på billetten som var 13 Bath ( ca. NOK 2;-)

Etter denne utfarten tok vi taxi ut til et flyplass hotell. Trond skulle nå hjem til Norge og Anton (katten). Flyet hans gikk ikke før rett over midnatt så det ble tid til litt soling og barbesøk før vi fulgte han på flyplassen. Det har vært koselig å ha hatt Trond på besøk i disse to ukene.

Nå sitter vi på flyplass hotellet for å vente på Christina og Venninna Mille... De rakk ikke flyet videre fra Amsterdam så de er innlosjert på hotell (på KLM's regning) i Amsterdam og er kommer først et døgn senere en planlagt.

Vi har valgt å forlate flyplasshotellet for å dra over til Samui som planlagt, vi har jo flybilletter og har bestilt hotell. Nye billetter er bestilt til jentene, de får klare å komme seg over til Samui på egenhånd....i morgen!

Tot: 0.186s; Tpl: 0.026s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0712s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb