Page 2 of Marit Travel Blog Posts

Asia » Sri Lanka » Southern Province » Unawatuna February 7th 2015

Hei alle sammen! Vi er fortsatt på samme plass! Rett på utsiden av Galle på Footprints Villa. Som sagt dette er et lite hotell med få rom. Her tusler vi rundt på kjøkkenet, henter drikkevarer i kjøleskapet og føler oss som hjemme. Eieren dukker opp en gang i blandt for å sjekke at vi har det bra. I går tok vi en Tuk-tuk inn til sentrum av Galle. Det er en Britisk koloniby som er omkranset av et fort. Fortet er i dag på UNESCOS liste over verdensarven. I morgen skal vi fortsette videre. Blir ikke lange biten vi skal forflytte oss, kun 90 km. Vi skal da på nok et lite hotell, Good Karma. Det ligger også rett på stranda. Vi skal bli der i 4 døgn og planlegger deretter å avlegge Nasjonalparken Yale et ... read more
Resepsjon Footprints Villa

Asia » Sri Lanka » Southern Province » Galle February 2nd 2015

Dag 1,2 og 3: Noen synes sikkert det er passelig "blærete" å fly med busines class når mann skal på ferie, men har man først tatt skrittet å gjort dette en gang så begynner mann allerede å spare for å også kunne gjøre det til neste ferie. Det er rett og slett som fra helvete til himmelen i forhold til økonomiklassen . Så får jo andre si hva de vil og mener om det. Vi tok i allefall av fra Gardermoen med emirates på business class og dertil topp service. Vi mellomlandet i Dubai og fikk et kort hotellopphold der, ca 4 timer på øyet, før det bar videre til Colombo på sri lanka. Første natt skulle vi tilbringe på et hotell rett ved flyplassen. Dette hadde Marit bestilt, bare så det er sagt. Men hun ... read more

Asia » Burma » Mandalay Region February 8th 2014

Vi er nå ombord på RV Pandaw II og seiler nedover Irrawaddy river. Gjennomsnittsalderen på passasjerene er nok sånn ca 60+, men det er stort sett hyggelige mennesker. Selvfølgelig er det noen med flere "nykker" en andre. Det er noen som må klage på alt. I går var det en dame som ikke kunne drikke vinen som ble servert til middagen da den var helt grusom - og der satt vi 5 andre ved bordet og nøt vinen som ble servert. Damen ville ikke ha suppen da den heller ikke falt i hennes smak, desserten var kun grei nok så den droppet hun også! Trur kanskje vedkommende passet bedre på et cruise i karibien!Hun oppfører seg som en skikkelig diva men ringe hjem var utenkelig da det var alt for dyrt!!!! Når det gjelder mobiltelefon så ... read more

Asia » Burma » Mandalay Region » Mandalay February 8th 2014

I dag har vi endelig kommet oss ombord på RV Pandaw iI. Båten er omtrent identisk med båten vi var på sist år på vei ned Mekong. Det er en fin båt med rolig atmosfære. Båten er full det vil si 41 gjester. Vi startet dagen veldig tidlig, vi måtte levere baggasjen kl. 05:00 og vi måtte være klare til å avreise kl. 05:20!!Vi hadde en liten kjøretur gjennom Yangon for å komme oss til flyplassen. Der ventet et lite proppelfly fra Air Bagan på oss. Etter en ferd på litt over en time landet vi i Mandalay, her var det nok en liten kjøretur før vi kunne sette beina på båten. Ombord på båten ble det litt venting før vi kunne få tilgang til lugaren.. Når vi kom på lugaren manglet vi ene baggasjen vår... ... read more

Asia » Burma » Yangon Region » Yangon February 1st 2014

Da har vi endelig kommet oss til det spennende landet Burma eller Myanmar som det heter nå. Vi startet dagen tidlig med taxi og pga. urolighetene i Bangkok måtte vi kjøre en omvei. Vi merket ikke noe til bråket utover ekstra mye politi ute i gatene. Vi var på plass i god tid på flyplassen og kom oss greit gjennom passkontrollen/imigration og sikkerhetskontrollen. Mens vi ventet på boording kom vi i snakk med et Svensk ektepar, de skulle også til Burma på ferie. De hadde vært der tidligere og delte gledelig kunnskapen sin om landet. Vi var litt nervøse rundt dette visumet vi måtte ha for å komme inn til Burma ...Vi hadde bestilt visa via internett fra en lokal visafixerdame i Yangon. Hadde fått noen papirer på mail og en beskrivelse på hvor en person ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 1st 2014

Kort oppsummering før vi beveger oss til flyplassen. Vi kom til Bangkok sent på ettermiddagen. Vi hadde booket hotel i nærheten av flyplassen (din Mueang). Det viste seg å ligge inne på et gedigent messeområde. Etter en middag hvor disse hersens pinnene dukket opp igjen ble deenn spasertur på området. Vi skjønte det var en messe da de innfødte kom bærende på de utruligste ting.. Alt fra smultringer til soplimer! Vi fant en dør og fant ut at vi måtte finne ut av hva denne messen hadde å tilby. messehallen var gedigen og det tydeligvis en messe hvor de lokale selgerne fra diverse områder i Thailand solgte sine produkter! Michael fant mye fint å kjøpe men det ble med 3 armbånd til den nette sum av kr. 20,-. Men det var uansett morsomt å tusle rundt ... read more

Asia » Thailand » Western Thailand » Hua Hin January 31st 2014

I dag skal vi fortsette ferden videre, skal som nevnt tidligere ha en teknisk stopp i Bangkok Før vi fortsetter til Burma i morgen. Vi gleder oss til å sette beina på Burumensk jord ! Forresten en ting.. Etter jul og nyttår er alle ukeblader fulle av tips om hvordan man skal gå ned i vekt. jeg har funnet den optimale kuren... Dra til Kina og spis ris med disse hersens pinnene. Jeg og de kinesiske spisepinnene har et noe anstrengt forhold.. Vi har faktisk et skikkelig hat forhold. Prøvde ved et par anledninger å spørre etter kniv og gaffel, da ser de bare dumt deg!! Er kinesisk nyttår i dag og det er årets høydepunkt for de innfødte :) Vi regner med at vi får med oss noe av feiringen i Bangkok. Vi skal holde ... read more

Asia » Thailand » Western Thailand » Hua Hin January 28th 2014

Ja da har vi kommet oss til rette her i Cha Am. Her gjør vi ikke annet enn å slappe av. Vi har ennå ikke kommet oss utenfor hotelporten. Regner med Cha Am er som andre turistbyer i i Thailand. Får som vi tar en tur ut i morgen kveld! I går hadde vi en "stor" ulykke, Michael tråkket gjennom terrassegulvet og pådro seg liten rift under beinet.... Det kom faktisk flere dråper blod. Jeg gikk da til resepsjonen og ba om plaster og en snekker. Plaster fikk jeg ikke.. Dette store såret krevde besøk av hotellets medisinmann. Han renset såret, smurte på litt save og til slutt et plaster :) vips, gubben er god som ny!!! så fort medisinmannen var ferdig kom snekkern og fikset terrassegulvet. Da gulvet har sett sine bedret dager går vi ... read more
IMG_1019 – Kopi

Asia » Thailand » Western Thailand » Hua Hin January 26th 2014

Vi er nå på vei til Thailand, når dette skrives sitter vi på flyet fra Beijing til Bangkok. Michael fikk det for seg at han skulle ha litt luksus i dag så han fikk oppgradert billettene til førsteklasses ... mot et lite mellomlegg dollar selvsagt. Vi sitter derfor nå å nyter ett bedre måltid med konstant påfyll av rødvin, øl og champagne. Flyvertinne på denne flygninger er fra Srilanka og de bærer nok en form for nasjonaldrakt. De er fine og fjonge og har maven bar :) Trur ikke flyvetinnene til Kjos hadde satt pris på en sådann kledning... Men kanskje Kjos hadde :) Vi skal ta en taxi fra Bangkok til Cha Am. Trur det tar ca. to timer. Her blir vi frem til 01. februar. Her skal vi bare ligge på stranda og slappe ... read more

Asia » China » Beijing » Great Wall of China January 26th 2014

Kinesiske mur.... Det er vel en av de tingene her i livet man burde besøke om man har mulighet til det. Vi gjorde det i går, og jeg angrer i alle fall ikke. Vi dro tidlig avsted med bil og kjørte ca 2 timer. Gikk så på muren i 3 timer nesten uten noen andre mennesker. Været var strålende solskinn og faktisk ganske varmt til årstiden å være. Men det ble en ganske tøff tur med utrolig mye meget bratte trapper. Men når vi satte oss ned på en av våre mange pauser på muren, var det med en meget stor posjon ærbødighet og beundring for dette historiske stedet som muren jo faktisk er. Når man i tillegg da har en utsikt som faktisk strakk seg helt til Beijing, må man jo bare kalle for en ... read more

Tot: 0.348s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 97; dbt: 0.2675s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb