Blogs from Nepal, Asia - page 4

Asia » Nepal » Himalayas April 11th 2014

Friday 11th April. Those of you from work, reading this, will know that I wanted to kiss an elephant. It’s not possible. At Bardia National Park, I didn’t go with the group on the Safari. I stayed back a the camp. Instead, I went a walk to the local temple and went to meet the elephants at the breeding centre. Santa, a guide at the camp, took me on the village walk in the morning. I don’t know, we left about 7am and wandered about 2km through the local area to the small temple. The whole place seemed too good to be true. The kids were playing in the rivers, pigs and cows grazed freely, women collected leaves in the early morning light to make leaf bowls, people worked in the fields, there were thatched mud ... read more
my bed - bardia
gorgeous Valentine
Valentine playing

Asia » Nepal April 11th 2014

I sink into this life on the road. A film of dust and sweat covers everything and it is fine. There is dirt under my finger nails and it’s very easy to enjoy this life. It makes me beyond happy. Every day either a new place or on the road. We have covered thousands of miles and through many villages and towns, with the sun rise and sun set, to dead ends and open vistas. The life is singing. When I think back about what we have seen, and forward to what we have yet to see, it makes me smile. If you do nothing - nothing happens. If you do everything - anything will happen... read more
helping us out of a jam
popcorn
3 point turn on a postage stamp.

Asia » Nepal » Chitwan April 11th 2014

After 8 hours on a bumpy hot bus I arrived in Sauraha, an entry point to the jungle of Chitwan National Park in the lowlands of Nepal, to be greeted by a welcoming committee of 20 odd hotel touts all shouting and jostling in a bid to convince me to go to 'their' hotel. It was a sweltering 36 degrees which perhaps didn't help my decision making process but I was tired from the journey and couldn't face the walk from the bus station, which as ever was out of town, with my rucksack in the heat. So a deep breath and I headed straight for the mayhem. One guy who seemed quite genuine pointed out that there were no taxis which as I hadn't booked anywhere and didn't fancy the walk left me in a ... read more
having a break on the jungle walk
blooming on the river - pretty but in the raining season a growth explosion can block the river
Elephant bathing

Asia » Nepal » Chitwan April 10th 2014

Am Montag Morgenbesteigen wir wieder den Bus zurück nach Sauraha und kommen nach fünfstündiger Fahrt wieder im deutlich wärmeren und schwüleren Süden des Landes an. Die Fahrt durch die Berge ist wirklich wunderschön, eine ganze Weile geht es an einem leuchtend grünen Gebirgsfluss entlang, dann wieder durch kleine Dörfer und durch grüne Ebenen voller Reisfelder, Tempel und grösserer Siedlungen.Als wir auf das Gelände des Waisenhauses einbiegen rennen uns fünf schreiende strahlende Kinder entgegen und ich muss gestehen, dass ich zwar auch die Erwachsenenzeit am Wochenende genossen habe, aber die Kinder auch schon nach den paar Tagen vermisst habe. Es gibt auch ein neues Gesicht, denn Sushilas Sohn Ajush, der die letzten Monate bei seinen Großeltern gewohnt hat, ist wieder zurück und wird auch fest hier wohnen.Ausserdem sind zu unserer Ü... read more
Lunchtime
Ashika
Alex und Sahul

Asia » Nepal » Bhaktapur April 8th 2014

"Yes, yes, yes I know, I'm a billy no mates and have no friends", is what I felt like saying after the 6th person in two hours spoke or gestured, combined usually with a look of concern or confusion, to ask whether I was on my own. I was beginning to get the feeling that in everyday Nepal, ie. outside of the tourist bubble I'd been living in, perhaps women didn't travel on their own.... I was staying in Bandipur, some three hours from Pokhara, having decided to take the scenic route back to Kathmandu. I'd finished my Annapurna trek with a day being shaken around (as much as is possible when there are four squished into a row) in the back of various jeeps as we travelled a road that was in parts more rock ... read more
Taumadhi Tol, Bhaktapur
View from the main street whilst eating an ice cream, Bandipur
Bhaktapur, early morning markets

Asia » Nepal » Pokhara April 7th 2014

Bevor wir den Bus nach Pokhara für unser kinderfreies Wochenende besteigen bekomme ich noch ein nepalesisches Makeup und eine Frisur von Aishma verpasst und eine Blume ins Haar gesteckt. Die Mädchen finden es ganz wundervoll während ich eher das Gefühl habe wie eine Mischung aus Geisha und Wanderhure auszusehen. Aber weil sie so süß zu mir sind, lasse ich alles so wie es ist bis ich im Bus bin. Gegen 14 Uhr sind wir in Pokhara und beziehen das nächstbeste Hotelzimmer wo wir uns garnicht mehr einkriegen können darüber, dass wir einen Schrank, ein Bett mit einer richtigen Matratze und eine richtige Dusche und Toilette haben. Unsere Unterkunft in Sauraha ist eben doch sehr nepalesisch, das Bett besteht aus einem Holzbrett mit einer windeldicken Stoffauflage, auf dem ich fast jeden Morgen mit Rücken und Hüftschmerzen aufwache ... read more
Phewa Lake am frühen Morgen
traumhafter Frühstücksort über dem Phewasee
World Peace Stupa

Asia » Nepal » Annapurna » Annapurna Base Camp April 5th 2014

I woke in the dark. Alex and I climbed the small hill to await the sun and the parting of the clouds. When I walked up the hill there was a small shrine, prayer flags and Buddhist temple. I left a postcard to my other self and I wrote my wanderings down. It said something of the physical planes I had ventured through to reach this the furthest height I had attained in my somewhat short life. I had an extra passport photo and placed it in the shrine as a commemoration and return to my birthland. I was trying to remember being born. No luck. Then I shivered and waited for the sun to break through. It was like watching a sporting event; others were cheering as the clouds broke and formed again. The sun ... read more
The Peace
Mountain

Asia » Nepal » Chitwan April 4th 2014

Samstag ist schulfrei und wird uns als Feiertag verkauft, im touristischen Sauraha hat aber trotzdem alles geöffnet. Schon die ganze Woche schwärmen die Kinder davon, dass wir Samstag alle zusammen zum Fluss zum Schwimmen gehen. Als wir uns gegen 11 Uhrendlich mit Sack und Pack auf den Weg dorthin begeben, merken wir, dass mit "everybody" tatsächlich das ganze Dorf gemeint war, zumindest die Kinder. Und so hängen nicht nur unsere 5 Kinder die ganze Zeit an uns, wollen auf unserem Rücken durchs Wasser gezogen werden und von uns hochgeworfen werden, sondern auch noch 20 andere Kinder. Sogar die Wasserbüffeln, die bei unserer Ankunft noch zahlreich im Wasser herum dösen, nehmen ziemlich schnell Reißaus als die Kinderherde kreischend ins Wasser stürmt und anfängt mit den herumschwimmenden Wasserpflanzen um sich zu werfen. Es ist wieder wahns... read more
Kanutour vor dem Dschungel-Walk
Im Grasland des Chitwan National Park
Der Rhino-Aussichtspunkt

Asia » Nepal » Chitwan April 4th 2014

Am Dienstagkommt der lang ersehnte Anruf: die Schaukel ist fertig. Alex und Hira fahren nach Dandi und bringen das Gerüst mit dem gemieteten Traktor-Taxi mit zu uns. Es ist riesig und hat Platz für zwei Schaukelbretter und nach einer guten Stunde steht es auch endlich. Jetzt muss es nur noch gestrichen werden, denn im Moment ist es Rostbraun. Die Kinder entscheiden sich nach einigem Hin-und Her für grün. Die Farbe müssen wir allerdings morgen noch kaufen gehen. Alex bringt außerdem aus der großen Stadt noch ein paar neue Küchengeräte für Sushila mit, denn irgendwie wird unser Spendengeld-Topf nur langsam leerer. Endlich gibt es mal ein paar scharfe Messer in diesem Laden, ausserdem eine funktionierende Schere, ein ordentliches Schneidebrett, ein Kehrblech und ein paar extra Schöpfkellen. Und eine magnetische Wandschiene zur Aufbewahrung, d... read more
...
Die Ausbeute eines Vormittags voller Möhrchen rupfen
...und die Knoblauchausbeute

Asia » Nepal » Annapurna » Annapurna Circuit April 4th 2014

The daily dilema of whether to get up and set off, hoping to find breakfast in the next village, or eat before leaving, usually whilst sat in several layers of clothes, teeth chattering over a cup of tea - such are the challenges faced when trekking! Initially I'd opted for the 'food now' option over the great unknown but at higher altitudes with the mornings cooler it was becoming less appealing. So on Day 5 I followed the Germans lead, whom I'd had serious breakfast envy of the previous day when I passed them sat in the sunshine tucking into porridge, and headed straight off. It meant I saw the first sun hitting the snowy peaks above and then, because the breakfast detour put me on a smaller path, went through Thanchok. Winding narrow stone lanes ... read more
Day 10 - walking in a snow globe
Day 12 - disappearing in the clouds
Day 5

Tot: 0.371s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 46; dbt: 0.2175s; 46; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb