Blogs from Nepal, Asia - page 5

Asia » Nepal November 17th 2019

November 1. From Nepal Hiking Team itinerary : Kathmandu to Pokhara (910m/2985ft) Duration: 6-7 Hours by private vehicle. After breakfast, you shall be driven to Pokhara, the second largest city of Nepal. The drive will present you with the opportunity to see the wonderful landscape of terraced farmlands- green and wet with the sowing of rice and barley by the farmers, the frisky rush of the meandering rivers by the highway and the isolated valleys low-lying among the gargantuan hills and rocky gorges. The journey from Kathmandu to Pokhara takes about 6 hours, and upon arrival at Pokhara, we shall check into a hotel, which the city has an abundance of. In the evening, you shall be able to enjoy the respite of a beautiful boat-ride at Fewa Lake and on a clear day, you can ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu November 2nd 2019

It was a long summer of lots of hiking, stair climbing and general hill practice in preparation for a 10 day trek to Annapurna Base Camp (also known as Annapurna Sanctuary) in the Himalaya - something that has been on my bucket list for years. It was originally planned as a 60th birthday destination for Vera but unfortunately a hip injury derailed her. So the gang of four became myself, 2bob, Angie and Jeff. For me, just getting to Kathmandu was an exhausting adventure in itself which was somewhat due to my decisions. On October 21st I chose I work for the Canadian Federal Elections as a poll clerk which was a long 16 hour day followed by 4 hours sleep then flying to Montreal for 5 days for some volunteer activity with CSCT. Sunday October ... read more

Asia » Nepal » Pokhara October 21st 2019

Bij het ontbijt werd het wel duidelijk. Pokhara is voor Nepal wat Benidorm voor Spanje is. Ongelooflijk veel groepen toeristen. De één al onbeleefder dan de ander. We moesten bijna vechten voor een tafeltje, want het was enorm druk, maar al bij al viel het goed mee. Het eten was verder weer niets op aan te merken. Om 9u30 moesten we klaar staan om te vertrekken. We ontmoetten onze nieuwe gids. Een zeer vriendelijke mens die ons in de auto al heel veel over de regio kon vertellen. Karen had het ondertussen al wel gehad met het gepamper en wou haar rugzak zelf dragen! Onze gids heeft het dus geweten. :) Sindsdien vraagt hij eerst of hij moet helpen. :) Je zou voor minder. Onze eerste stop was de bekendste en oudste tempel (uiteraard) van Pokhara. ... read more

Asia » Nepal » Annapurna October 21st 2019

Dag 13: Lichte trekking vanuit Dhampus: vanochtend vertrokken we om 8u30 na het ontbijt weer de bergen in en na een goeie 3 uur rijden over wegen die eigenlijk enkel bedoeld zijn voor een 4x4, kwamen we aan bij ons hotel. We settelde ons in de ruime kamer, trokken onze wandelschoenen aan en vertrokken op een trektocht richting Australian Camp. De Gids zag het eigenlijk helemaal niet meer zitten met ons aangezien we gisteren al kapot waren na de trappen van de grot (weliswaar opgehoopt tussen pelgrims en toeristen in die muffe, vochtige grot). Hij raadde ons dan ook enkele keren een andere wandelroute aan :) Maar dat was buiten ons gerekend. Wij zouden naar dat kamp gaan. Het was maar 1,5 uur de berg op wandelen, dus wij konden dat. Onderweg hadden we vele prachtige ... read more

Asia » Nepal » Pokhara October 18th 2019

Dag 10: Bandipur Vandaag stonden we weer vroeg op om te ontbijten, want om 8 uur rijden we door naar Bandipur. Nog een stevig ontbijt, behalve voor Karen, want ze voelde zich nog wat slechter dan gisteren. Ze klonk en zag er echt ziek uit. Het was een weg van ongeveer 3,5 uur rijden. Onze chauffeur rijdt overal zonder GPS, maar toen de hoofdweg was afgesloten door enkele bamboestokken, heeft hij toch een goeie 8 keer de weg moeten vragen. ongeveer 2 min na ons vertrek zag ik ook nog een 'kingfisher (ijsvogel) van heel dichtbij zitten. een mooi afscheid van Chitwan. Onderweg maakten we een tussenstop aan een hangbrug op aanraden van onze chauffeur. "good for pictures!" En hij had wel gelijk. We zagen enkele sherpa's en trekkers klaar om een berg op te gaan. ... read more

Asia » Nepal » Chitwan October 16th 2019

Dag 8: rijden en junglewandeltocht Vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren! Om 7u moesten we vertrekken. Daardoor konden we de ochtendspits vermijden. Na weer een geweldig ontbijt (we waren nog steeds alleen) en dit keer met buffet, waren we klaar om te vertrekken. Er stond een rit van 5 a 6 uur rijden op de planning. We zouden ongeveer rond 13u in Chitwan aankomen. Bij het uitchecken kregen Karen en ik nog een afscheidscadeau. Karen een typisch Nepalese ketting en ik een typisch Nepalese hoed. Weer iets voor in de verkleedkoffer! :) Doordat het zo vroeg was, konden we inderdaad goed doorrijden. Als je me trouwens vraagt aan welke kant ze hier rijden, dan kan ik daar geen duidelijk antwoord op geven. Ze rijden hier namelijk langs beide kanten, maar het stuur staat rechts ... read more
DJI_0166
DJI_0175
DJI_0183

Asia » Nepal » Bhaktapur October 14th 2019

Dag 6: Namobuddha en Panauti We stonden vandaag om 5u30 op om naar de prachtige zonsopgang te kijken. Het was vermoedelijk een enorm prachtige zonsopgang, maar helaas konden we ze niet zien omdat het te mistig was. Ach ja, nog een kans verder deze reis in Bandipur. :) Gelukkig konden we wel buiten ontbijten met zicht op een (halve) prachtige vallei! We moesten al vroeg vertrekken. Het was namelijk enkele uren rijden tot onze volgende stop. Karen en ik deden ons dutje gewoon verder in de auto. we gingen weer verder de bergen in en de mist trok geleidelijk aan weg. Toen ik mijn ogen opende na een toch wel lang dutje, zag ik de besneeuwde toppen van de Himalaya. Prachtig om te zien! We stopten dan ook even om enkele foto's te nemen. Onze auto ... read more

Asia » Nepal » Nagarkot October 12th 2019

Deze ochtend zwaaiden we ons eerste hotel vaarwel. Het was een enorm goed hotel, dus de toon is gezet! Hopelijk is de rest even goed. Onze eerste stop was Bouddhanath, een witte bol met vlaggeskes volgens één van de grootouders. :) En eigenlijk hebben ze geen ongelijk. We kunnen er maar mee lachen, maar op zich was het heel indrukwekkend. We namen hier dan ook enkele foto's en gingen een klooster binnen waar een gigantisch beeld van Boeddha stond. helemaal in goud gecoat. Ook stond er een gigantische gebedsmolen, waar we rond gingen en eraan draaiden. Onze gids had deze stoepa al genoeg gezien, dus gaf ze ons even vrij om erop te gaan wandelen en de winkeltjes daarrond te verkennen. Volgende stop: Pashupatinath! Onderweg naar daar kwamen we zowat elke Nepalese militair in het land ... read more

Asia » Nepal » Patan October 11th 2019

Vanochtend werden we aan de ontbijttafel omvergeblazen door zowat alle stereotypes. Een Nederlander die zijn toast met kaas door de grill stuurde terwijl er overduidelijk opstaat dat het niet mag. Chinezen die heel de tijd aan het bellen waren aan tafel, En Engelsen die hun eigen thee bij hadden. Het was de moeite. Also: 2 soorten Pannenkoeken!!! na het overheerlijke ontbijt stond onze gids ons weer op te wachten in de lobby. Ze vertelde de dagplanning en we stapten in de auto en reden naar de eerste stop: Swayambunath (de Monkey Temple) Onderweg vertelde ze het verhaal van Buddha en hoe Kathmandu tot stand kwam. eigenlijk best een mooi verhaal. Normaal doe je 365 trappen om tot boven te geraken, maar onze gids wil deze natuurlijk niet elke tour doen, dus glipten we binnen langs achter. ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel October 10th 2019

helemaal uitgerust (of toch al voor een groot deel), gingen we ontbijten. Als één van de laatsten, want vandaag konden we uitslapen. Het ontbijt is hier ook geweldig. Veel keuze en vooral: pannenkoeken! Kan een dag nu nog beter beginnen? om 11u hadden we afgesproken met onze gids in de lobby om vlak daarna te vertrekken naar het Royal Palace, alé, het nieuwe en morgen bezoeken we het oude. Ah ja, en de dagen erna bezoeken we nog een royal palace ... :) En dat sinds er vanaf 2006 geen koning meer is in Nepal. Dus momenteel zijn het voornamelijk musea. De laatste koning woont nu gewoon in Kathmandu, tussen de gewone mensen. En eigenlijk zag het paleis er (ondanks de grootte en de vele kamers) er helemaal niet zo chique uit als je van een ... read more
DJI_0025
DJI_0029

Tot: 0.129s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 69; dbt: 0.0577s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb