Dag 1,2,en 3 op weg naar Corsica

September 4th 2017
Published: September 4th 2017

Il Torre PendenteIl Torre PendenteIl Torre Pendente

Poseren voor de Scheve Toren van Pisa
Dag 1 – Zaterdag 02 sept 17 – Monte Ceneri (CH)

Wij zijn vertrokken met de MH op weg naar Corsica. Eerste reisdag 804km tot Monte Ceneri (CH) tussen Bellinzona en Lugano. Over de Gotthard, (eigenlijk door de 17 km lange Gotthardtunnel), lieten we een nat Zwitserland achter ons. Behalve aanschuiven voor die tunnel overal vlot verkeer. Overwegend autostrade, behalve een strook N66 tussen Remiremont en Mulhouse (F), Vervelend stuk. Opeenvolgende 50km/u zones over een afstand van +- 80km. Hopelijk werden we niet geflitst.

In Luxemburg lieten we ons ook verleiden om bij te tanken, want de diesel is daar goedkoop. Niet meer doen. Het kost je 40 minuten aanschuiven, en nog eens 10 minuten om van de parking te kunnen wegens oversized trucks die alles blokkeren.

Dag 2 – zondag 03 sept 17 – Pisa (I)

Na 372 km arriveren we in de namiddag op de verzamelcamping. We werden verwacht. Gereserveerde area voor ons. We zijn niet de eersten. Er wordt al Vlaams gesproken. Een andere straat is gereserveerd voor de … An.B. Die zijn wat luidruchtiger. Gelukkig begonnen ze nog net niet hun camper te wassen en collectief een
PisaPisaPisa

Waarom doet iedereen daar zo'n rare poses ?
wasje te slaan zoals we eerder op TV bij 'Wij zijn er bijna' konden zien.

Dag 3 – maandag 04 sept 17 – Pisa

Rustig. De volgenden deelnemers komen aan. 's Avonds welkomstdrink en kennismaking met de groep. Een beperktere groep van 10 units. 2 koppels kennen we al van eerdere reizen.

Wij deden een wandeling naar het historisch centrum van Pisa. Wat we niet kunnen missen is : 'Il Torre Pendente', ofte 'De Scheve Toren'. Prachtige site. We zijn daar niet alleen. Ideale plaats om een terroristische aanslag te plegen. Men is er wel op voorzien. Toegangsstraten afgezet met betonblokken. Om de zoveel meter militairen met mitrailleurs en kogelvrije vesten. Wij in T-shirts. Het is ver gekomen.

Daarom waarschijnlijk .

Wij dan ook eens !

Betrapt ! - Ook daar.

Scheef
Haha ja zo'n foto moet je hebben daar

Snoezige t shirts
Il Torre Pendente

Schoon weer

Tot: 0.304s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0875s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb