Cayo Santa Maria

March 22nd 2014
Published: July 30th 2017

Geo: 22.6481, -79.0214

Dag 1 : zaterdag 22

De rit van Trinidad naar Cayo Santa Maria ging vlot. We weten ondertussen dat we goed moeten opletten want de bewegwijzering in Cuba is niet zo fantastisch, maar gelukkig zijn er niet veel wegen en rijden er heel weinig auto's. Het was een autorit van zo'n 3 uur waarvan de laatste 50km geweldig mooi zijn omdat het gewoon een weg is die in de zee ligt naar enkele eilanden waaronder Cayo Santa Maria. Tegen de middag arriveerden we op onze bestemming : Hotel Melia Buenavista. We hebben weer een mooie kamer met zicht op de oceaan en met een leuke buitendouche. Hier gaan we enkele leuke dagen kunnen relaxen, om volledig uitgerust te kunnen terugkeren.
Het is hier ook mooi aangenaam weer en de zeelucht doet ons weer goed.
's Avonds voorziet men hier voor de gasten ook leuke optredens. Vandaag werd er flamenco gedanst.

Dag 2 : zondag 23

We werden wakker met een mooie zonsopgang, gevolgd door een helblauwe hemel en geen wind. Het is zalig om in de zee te zwemmen, het water is er kristalhelder en er zwemmen diverse soorten gekleurde visjes. Van zodra je enkele meters ver bent, komen ze af. Er wordt hier veel gesnorkeld en gedoken maar zelfs zonder al dat materiaal zie je de vissen nog heel duidelijk door het wateroppervlak.
's Avonds was er mooie zonsondergang en dat wordt hier gevierd met champagne en passende muziek.

Dag 3 : maandag 24

In de vroege ochtend ben ik gaan joggen. Dat is de enige haalbare moment, dan is het 24 graden maar wel met hoge luchtvochtigheid, waardoor het toch al heel warm aanvoelt. Verder nog wat gelezen aan het strand en meer van hetzelfde.

Weg naar Cayo Santa MariaWeg naar Cayo Santa Maria
Weg naar Cayo Santa Maria

De laatste 50 km is gewoon een weg die in de zee licht.
Visjes in het waterVisjes in het water
Visjes in het water

Deze visjes zwemmen aan mijn voeten in het glasheldere zeewater.
Sunset beachSunset beach
Sunset beach

Zonsondergang met muziek

24th March 2014

Ziet er zalig uit, prachtige stranden, lekker relaxen, geniet er maar van.Is dit jullie laatste stop, we weten niet juist wanneer jullie terug zijn??Nog veel plezier

Tot: 0.12s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb