Topes de Collantes

Europe » United Kingdom » England » Greater London
March 21st 2014
Published: July 30th 2017

Sendero CaburniSendero CaburniSendero Caburni

Aan de start van de wandeling.
Geo: 21.9136, -80.0219

Na weeral een fijn ontbijtje zijn we naar Topes de Collantes gereden in de Siera del Escambray, een heuvellachtig landschap met hoogtes tot 1140m. In Topes de Collantes kan je enkele mooie wandelingen doen in de heuvels. We lieten ons adviseren en kozen voor de mooiste en meoilijkste wandeling van ongeveer drie uur : de "Sendero Caburni". We hadden onze wandelschoenen bij, dus no problem. De wandeling startte boven op een heuvel en was voornamelijk afdalen langs vreemde rotspartijen door het subtropisch bos tot aan een mooie waterval. Terugkeren was dan weer de hele tijd bergop, het was een aangename afwisseling om eens een dagje te gaan wandelen. Het was daar ook heel wat frisser, we vertrokken bij 19° en toen we rond 13u terug waren was het ongeveer 25° terwijl het in de stad toch nog 5° warmer is.
In de namiddag stopten we nog even bij een mirador, een uitkijkpunt over de streek (weer trapjes) en we wilden hier nog even langs het strand passeren na de wandeling maar toen begon het plots te regenen. Daarom is het hier ook mooi groen natuurlijk, dat kan alleen als er zo nu en dan eens een tropische regenbui passeert.
Straks wandelen
Salto caburniSalto caburniSalto caburni

Doel van de wandeling : een watervalletje
nog eens wat rond in het mooie Trinidad en morgen trekken we weer verder.

Sendero CaburniSendero Caburni
Sendero Caburni

Een mooi uitzicht tijdens de wandeling.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb