Dag 15 – maandag 26 juni 2017 – Dinkelsbühl

Germany's flag
Europe » Germany » Bavaria » Dinkelsbühl
June 26th 2017
Published: June 26th 2017

Dinkelsbühl - eerste stop bij de warme bakkerDinkelsbühl - eerste stop bij de warme bakkerDinkelsbühl - eerste stop bij de warme bakker

Wachtend in de zon tot iedereen bediend werd.
Dag 15 – maandag 26 juni 2017 – Dinkelsbühl

Vandaag een rondrit van een kleine 50km, wel door een sterk heuvelend landschap en langs vooral kleine ver uiteenliggende dorpjes.

We vertrokken een half uur later dan gewoonlijk want er zou onderweg toch niets te bezoeken zijn. Zelfs 's middags ergens te eten vinden zou een probleem zijn, zeker op een maandag. Uitzonderlijk moest een lunchpakket mee, waar de meesten niet op voorzien waren.

Een langdurige stop drong zich op bij de bakker in Dinkelsbühl. Zelfs al zijn ze hier vlug, eer 26 keuzes gemaakt zijn kan dat toch wat duren.

Toch werd er iets voor de middag een terras gevonden. 'Zum Hirtz' of zo.

Onze leider ging vragen of we daar onze meegebrachte broodjes en koeken mochten opeten. En ja dat mocht als we allen iets zouden drinken.

De waard, een bompa zoals later bleek had toch maar één klant die zelfs niet meer nipte aan zijn 1/5 verschaalde kluts Weisse. Onze groep was zeer welkom.

De grote cola's, Wassers en Bieren waren vlug getapt. Voor de koffie werd de bomma, die we onderweg al wandelend met hun kleinkindje in
Segringen - kerhof St VinzenzSegringen - kerhof St VinzenzSegringen - kerhof St Vinzenz

Uniforme grafkruizen en bloemenperkjes voor iedereen.
de buggy al tegenkwamen, in allerijl opgeroepen voor een brouwsel koffie. Dat was even wachten.

Voor de ingewijden, het deed ons denken aan die 'Moe' in dat café in Heikruis, toen de Gordel daar eens langs kwam.

In alle geval, die man zijn dag zal goed geweest zijn.

Het werd een pittige rit met lange sterke hellingen langs autoluwe wegen. Het kwam er op aan om zoveel mogelijk vooraan te fietsen, want de sliert werd voortdurend langer en er vielen dus gaten. Er moest voortdurend gewacht worden op de achterblijvers. In de felle zon dan nog, want de schaarse schaduwplekken waren nooit groot genoeg voor onze ganse groep.

Onze uitstekende groepsleider rijdt 'op plan', en niet op voorbereide gps-tracks. Wat hier regelmatig leidde tot een verkeerde afslag en rechtsomkeer. Als vooraan rijder beland je dan plots achteraan in het peloton. 'Aan de rekker' dus, zoals de wielertoeristen zeggen.

Een spécialleke was wel een stop aan het kerkhof van het Luthers-Evangelische kerkje St. Vinzenz van Segringen.

Geen grafstenen, wel uniforme zwarte kruisen en uniforme bloemenperkjes, wel met verschillende bloemenpracht. Deze soberheid heeft wel iets.

27th June 2017

uw travel blog - Beieren
Edmond, Buiten 19 °C. Lichte regen na lange periode zonder. Moedig wat jullie samen beleven. Vlot en aangenaam geschreven. Lees voor ons allemaal een "onze vader" en een "weesgegroet Maria" in de kerken dat jullie bezoeken. Soms toch wel hard labeur en zoals de pajotten zeggen "voesj met de koesj", Goed ! Zeer goed ! De compensatie voor jullie " zo blijven jullie fit en gezond" . Veel vakantie plezier. Grt, Eugène

Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb