Lekeplass for voksne

North America » United States » Nevada » Las Vegas
July 20th 2012
Published: June 22nd 2017

Las Vegas by nightLas Vegas by nightLas Vegas by night

Caesar's Palace Classic Hotel is located on the Vegas Strip.
Geo: 36.0846, -115.172

Dro tidlig fra LA med nesen mot Las Vegas !! Igjen må jeg få skryte av Helge og hans innebygde GPS i hue!. Å komme seg ut av en amerikansk storby,,med "tusen" filer og retninger og veivalg er IKKE lett. Helge studerte kart i går før han la seg. Noterte litt på en lapp og i dag kjørte han elegant ut av byen og ut på riktig motorvei til Las Vegas. Det var en kjøretur på 4 timer på trefelts motorvei gjennom goldt ørkenlandskap. Selv om vi hadde cabriolet, så ble det alt for varmt for oss og sola steika. Det var tii tider oppi 42 grader. Når vi kom til LV så kjørte Helge rett til hotellet - som er det kjente luxushotellet Cæsar Palace Hotel. Det er enormt, det er en by i seg selv, med restauranter, shoppingsenter, og gater i alle retninger, vi greide til og med nesten å gå oss vill her!. ! Vi fikk et hotellrom i 12 etasje. Rommet er fint 😊 Det er veldig varmt her. Tror det må ligge på 40-45 varmegrader. Dette ble i grunn litt for hett for oss etter den lange bilturen, så vi valgte etter å ha gått en liten tur ute, å slappe av et par timer før vi gikk ut for middag og kveldsbyvandring.

Denne byen er helt utrolig. Det er som å være på ett stort tivoli. Det er folkeliv og røre absolutt overalt. Føler at man hele tiden går i rushtiden på Oslo S. Kopi av verdenskjente byer er også i byen- Vi tok metro'en en stasjon oppover og gikk innom kjøpesentere og casinoer. Helge ville prøve berg- og dalbanen som var i "new york" - Det var en høgdare! Tusenfryd er småtteri i forhold. Jeg satt å ventet en stund mens hans sto i kø, det var en studie for seg selv å se alle de rare menneskene som vandret rundt. Her er det mennesker i alle varianter, farger og fasonger.

Kasinoene er noe for seg selv. De er store som fotballbaner. Det er spillemaskiner, rouletter, pokerlag og alt som kan tenkes av spill. Heldigvis har verken Helge eller jeg dragning til gambling eller spill. Kunne se at det var mange som var hekta. Innimellom hørte vi jubelbrøl også fra folk som øyensynlig hadde vunnet.

Man får et helt annet inntrykk av byen på kvelden, enn om dagen. Denne byen våkner ikke før solen har gått ned!

Vi skal tidlig opp i morgen (lørdag). Vi skal på heldagstur til Grand Canyon. Det kommer til å bli en opplevelse for livet.

J..... VarmtJ..... Varmt
J..... Varmt

Har ikke AC i bilen
Vannshow foran BellagioVannshow foran Bellagio
Vannshow foran Bellagio

Fikk med finalen.

19th July 2012

ha det g?y i Las Vegas!!! Fort gjort ? bruke opp resten av feriebudsjettet kanskje.. :)
21st July 2012

B?rre lekkert...................

Tot: 0.058s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0357s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb