Argentinasiden

South America » Argentina
July 17th 2010
Published: June 22nd 2017

Geo: -25.6836, -54.4757

"Poor Niagara Falls!" uttalte Eleanor Roosevelt første gang hun så Iguasso falls. Det utsagnet støtter vi oss til, da vi også har opplevd Niagara Iguassofalls er vel ca 100 ganger større og adskillig mer spektakulært med sine jungelomgivelser.

Vi tok en taxi over til Argentina-siden - og det var noe helt annet enn Brasil-siden. Her var det lagt opp til lange turstier og gangveier rett inn i jungelen, hvor vi krysset store elver og papegøyene skvaldret i palmene.

Vi satte oss på et tog som gikk innover mot fossene. Ved enden av toglinjen gikk vi på en gangsti mot "Devils throat", denne gangen sett ovenfra (se video). Drønnet og energien i fossen er enorm. Vi fikk også øye på et par apekatter, samt at det var vaskebjørner rundtomkring. Vi vandret rundt den store løypa som førte oss til mange fosser, så vi har sett fosser fra alle vinkler, nedenfra og ovenfra. Det artige med disse gangstiene var at du bokstavelig talt sto på kanten av stupet og fikk virkelig kjenne fossen på kroppen. Vi ble ganske våte, da det i tillegg til fossebrus, regna i dag. Dette var en utrolig flott opplevelse.

Iguassufallene må oppleves fra begge sider. Vi syntes vi var tettere innpå og fikk sett mer av fossefallene på Argentinasiden.

Selv om været ikke har vært allverden, har opplevelsene i dag overgått alle forventninger.

19th July 2010

Hei Camilla og Helge, da er jeg oppdatert til og med denne datoen :-). Det er s? masse inntrykk og kjempespennende reise dere er p?....Du skriver som en proff og det er moro ? lese hva dere opplever. Lykke til videre p? deres fantastiske r
eise. God klem fra oss alle :-)
21st July 2010

Dette er morsomt!! S???? g?y ? lese. Dere er flinke!!God tur videre. Smask.

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb