Dag 3 en 4 – dinsdag en woensdag 13 en 14 juni 2017 – Nesselwang

Germany's flag
Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang
June 14th 2017
Published: June 14th 2017

Oy-Mittelberg - zicht op de GrüntenseeOy-Mittelberg - zicht op de GrüntenseeOy-Mittelberg - zicht op de Grüntensee

Mooie baantjes ; Van de slechte hebben we geen foto's. Te moeilijk !
Dag 3 – dinsdag 13 juni 2017 – Nesselwang

We zochten de lichtste fietstrack uit, 'Um den Grüntensee'. Rond een meer, vlak zou men dus verwachten, want geklasseerd als 'leicht'.

We ondervinden vrij vlug dat dit hier iets heel anders betekent dan bij ons want we moeten al onmiddellijk meer dan 100 hoogtemeters stijgen.

Leuke asphalt baantjes, maar dat duurt niet lang. We krijgen al vlug kiezel onder de wielen met zeer stijle korte hellingen, afgewisseld met kronkelende boomschorspaadjes door bossen. Leuk voor pâarden ! Voor gepensionneerden dus wat minder.

Vanaf het keerpunt in een net dorpje Wertach krijgen we een prachtig fietspad terug naar Nesselwang. Lange hellingen. Max 55km/u bergaf. De Turbo doet zijn werk bergop. De fietsen zijn getest. De reparatie is dus gelukt.

Dag 4 – woensdag 14 juni 2017 – Nesselwang

Op hoop van zegen een nieuwe gps-fietstrack gedownload van de verzameling 'Radtouren' van de toeristische dienst hier.

De 'Sieben Seen Radrunde' – wederom 'Leicht' en met een gewone fietsen icoontje. Meer hoogte meters dan die van gisteren, maar dat schrikt ons niet meer af.

Krijgt ook als beschrijving mee : 'Eine Runde für heisse Tagen mit viel Erfrischungspotenzial' – Ideaal dus voor een warme dag als vandaag.

Het begin was veelbelovend, leuke asphalt baantjes, kabbelend riviertje met mooie houten overdekte brugjes, onder een afkoelend bladerdak.

Tot het opnieuw overgaat in versmallende kiezelpaadjes, fijne en groffe kiezel, weggespoeld op de stijle kronkelende hellingen. Dat is niet meer voor bompa's en bomma's.

Dus na 5km rechtsomkeer. Dat is al moeilijk genoeg. Spijtig, geen reklame voor de 'leicht' Radtouren van Nesselwang.

Dan zoeken we maar een alternatief op goed vallen uit. Nu langs mooie baantjes door Alpenweiden en kleine dorpjes. Toch nog een meevaller, wel warm, want geen schaduw daar. We zijn wel vroeger terug dan gedacht. Dat is dan ook goed meegenomen in deze hoogzomer temperaturen. Gelukkig niet zo heet als de +40°C in het zuiden van Spanje. Waar kruip je dan ?

Ergens op de track in Oy-MittelbergErgens op de track in Oy-Mittelberg
Ergens op de track in Oy-Mittelberg

Door het houten bruggetje. Toen ging het nog goed !
Op goed vallen uit Op goed vallen uit
Op goed vallen uit

Langs de Alpenweiden.

14th June 2017

Woensdag 14 juni.
Na een valse start toch dank zij het technisch talent van Mon op pad, zij het niet altijd op mooie verharde paden. Het achterwerk wordt dus aardig op de proef gesteld. Ook wij genieten van zomerse toestanden. Het is nu bijna halfelf en te goed op het terras om te gaan slapen. We wensen jullie nog fijne ritten en sterke banden. Trap er lustig op los, met of zonder turbo. Groetjes van Lieve en Jos.

Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb