Dag 4 – donderdag 15 juni 2017 – Füssen

Europe » Germany » Bavaria » Fussen
June 15th 2017
Published: June 15th 2017

Schloss NeuschwansteinSchloss NeuschwansteinSchloss Neuschwanstein

Buitenverblijf van koning Ludwig II, de gekke koning die er slechts enkele maanden verbleef.
Dag 4 – donderdag 15 juni 2017 – Füssen

Vandaag verplaatsing naar Füssen, zuidelijk eindpunt van de Romantische Strasse.

Volgens de toeristische brochures de hoogstgelegen Stad van Beieren (830m), gelegen aan de Lech en een groot stuwmeer, de Forggensee vlakbij de Oostenrijkse grens.

Wat we niet wisten is dat het vandaag hier een feestdag is, Corpus Dei of Sacramentsdag voor onze katholieken. We zagen het gisteravond al aankomen aan de vollopende camperplaats in Nesselwang.

Warm en een lang week-end in Z-Duitsland. De Duitse Campers komen buiten. Ook hier in Füssen werd al in de vroege namiddag de toegang tot de Camperplaats afgesloten. Voll. Wij waren vroeg genoeg en konden dus nog kiezen.

's Namiddags maakten we een korte fietsrit naar dé bezienswaardigheid van de streek. De burcht kastelen Slot Neuschwanstein en Slot Hohenschwangau.

Te meten aan de massa's Japanners (of zijn het Chinezen) die daar uit in file aanschuivende bussen losgelaten worden, moet dit wel een Europese site zijn die men gezien moet hebben. Wij hebben ze nu ook gezien . Sprookjesachtig mooi, toch wel decadente voormalige koningsverblijven.

Veel te druk. Gevaarlijke wirwar
Schloss HohenschwangauSchloss HohenschwangauSchloss Hohenschwangau

Buitenverblijf van de pa van Ludwig II
van portrettentrekkende Japanners, files bussen, paardenkoetsen, fietsers en overstekende toeristen. Dus wij vlug rechtsomkeer.

16th June 2017

Witte donderdag.
Dag Mon en Fran, Mooie omgeving daar. Geniet van jullie vakantie. En als goede christenen gisteren tijdens het laatste avondmaal toch brood gegeten (lichaam van Christus) en wijn gedronken. Is Judas ontmaskerd ? Zonnige groeten. Louis en Francine

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb