Dag 21: museums en mezcal

North America
October 20th 2016
Published: October 21st 2016

Gisteren hebben we een tour gedaan van de museums in Oaxaca. Deze stad heeft namelijk heel veel goede artiesten. Het eerste museum was van allemaal nog levende schilders en beeldhouwers en was bijzonder indrukwekkend. Bovendien kreeg ik korting omdat ik mijn studentenkaart bij me had, dus dat was ook een meevaller. Het heeft alleen weinig zin om hier alle schilderijen te beschrijven dus daarvoor moeten jullie maar de foto's bekijken.

Na het eerste museum gingen we naar een café dat de beste koffie van Mexico moest hebben. Dat viel best tegen omdat de lat zo hoog lag. Het was geen slechte koffie maar ook niet zo bijzonder goed dat ze de titel van beste koffie van Mexico mogen claimen.

Daarna gingen we naar een foto studio die met name de mensen op straat in Oaxaca in beeld bracht. Dit museum vond ik minder indrukwekkend dan de vorige maar het was zeker geen slecht museum.

Vervolgens gingen we lunchen bij een vegetarisch restaurant op aanraden van iemand uit het hostel. We ontmoetten hem daar en die tent maakte zijn reputatie wel meer dan waar. Ik heb daar een heerlijke vegetarische hamburger gegeten en zo een chocolade smoothie heb ik nog nooit gedronken. We kregen bovendien de naam van een goede bar om mezcal te proeven in de stad. Mezcal is een soort tequila maar dan gemaakt van een andere cactussoort.

Iedereen moest nog wat dingen regelen en dus keken we snel op de map en dan zouden we in die bar verzamelen over een half uur als iedereen de dingen geregeld had die ze moesten doen. Na een half uur stonden we op het plein waar de bar moest zijn, maar de bar zelf stond niet op dat plein dus hebben we aan een straatverkoper gevraagd waar het was. Die had alleen geen idee dus vroegen we het nog tien mensen en niemand wist het. Dus ik en twee anderen van de zes in totaal gingen terug naar het restaurant om het adres aan de eigenaar te vragen. De eigenaar was alleen net weg dus dat leverde ook niks op. We stonden op het punt om op te geven en gewoon de eerstvolgende bar in te lopen toen de eigenaar aan kwam fietsen en we het adres konden vragen. En toen we bij de bar aankwamen liepen we praktisch tegelijk met de andere drie binnen die het ook niet konden vinden. De mezcal was overigens wel lekker.

Vandaag ben ik met twee anderen naar Mazunte gegaan. Een kustplaats aan de stille oceaan. De oceaan zelf is overigens niet zo stil want ik hoor hem heel de nacht vanaf mijn bed. Helaas waren de estrellas al vergeven, dat zijn bedden opgehangen aan touwen bovenop een rots met uitzicht op de zee. Dus ik heb een uitzicht op het oerwoud dat gelijk achter het dorp begint, maar ik kan wel de zee horen ruisen heel de nacht, en dat slaapt heerlijk.

22nd October 2016

Stille aanbidder
Hallootjes, wat ben je toch lekker bezig daar, ik geniet met je mee. Ik zei al tegen je moeder, jammer dat we niet mee kunnen proeven.... -:) Groetjessssss xxxxxx

Tot: 0.133s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb