Dag 25: Van zonsopgang tot zonsondergang


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Oaxaca » Mazunte
October 25th 2016
Published: October 25th 2016
Edit Blog Post

Vrijdag heb ik heel de dag lekker op het strand gelegen en in een hangmat gehangen, totdat er een man wat dagtrips aan ons kwam verkopen. Een van die trips was een nacht zwemmen met lichtgevend water, wat we diezelfde avond nog zijn gaan doen.

Helaas was het effect niet op foto's te vangen zonder een hele goede camera, en dus zullen jullie het moeten doen met mijn beschrijving. We reden ongeveer een uur naar een los meer, waar we met een boot nog tien minuten lang naar het midden zijn gevaren. Daar sprongen we in het water dat zelfs midden in de nacht nog heerlijk warm was. En dan zie je zodra je beweegt een soort vage witte waas door het water heen. En als je je arm uit het water tilde zag je allemaal blauwachtige flitsen over je arm lopen van het water dat naar beneden liep. Om het beeld compleet te maken was er aan de rand van het meer net achter een heuvel een bliksemstorm gaande die eens in de zoveel tijd onze lucht en sterren rood deed opzichten. Al met al is het zeker een van de meest surrealistische ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.

De volgende hadden we een dolfijnen en schildpadden tour om 8 uur in de ochtend, maar ik werd al om half 7 wakker en daar heb ik geen spijt van want daardoor zag ik een prachtige zonsopgang door de palmbomen heen. De tour zelf was ook keigaaf want je vaart eerst twintig minuten naar open zee, waar de dolfijnen naast je boot gaan zwemmen. Daarna ga je naar een ander gebied waar je zelf tussen de schildpadden mag zwemmen. Zelfs iemand die al naar de galápagos eilanden is geweest vond het gaaf want we vinden bij toeval twee schildpadden die aan het voortplanten waren en nu heeft ze alle levensfases van schildpadden gezien.

Toen we terugkwamen hebben we ingepakt en zijn we naar San José vertrokken, een bergdorpje zonder WiFi. Daarom is dit bericht ook zo laat geplaatst. In San Jose zaten we in een hostel dat hoger lag dan de wolken midden in een bos, dus hebben we genoten van het uitzicht. Zo heb ik in een dag een prachtige zonsopgang aan het strand en dezelfde avond nog een fantastische zonsondergang boven de wolken. De volgende dag hebben we lekker gewandeld door de bossen en verder een relaxdag gehouden.

Vandaag ben ik met de colectivo teruggegaan aar Oaxaca waar ik weer slaap in het hostel waar ik een week geleden ook al was. En dus heb ik weer oude vrienden, van een week oud ontmoet. Morgen ga ik een trip maken naar Monte Alban wat de vorige toen ik hier was niet gelukt is.




Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



25th October 2016

Superlatieven
Jeetje wat een belevingen zomaar in 1 hele dag. Inderdaad jammer geen foto's van het lichtgevende zwemmen. Maar dolfijnen als honden naast je meebewegen lijkt mij ook een fantastische ervaring. En dan last but not least op 1 dag een zonsondergang alsof je in een vliegtuig zit maar gewoon met vaste grond onder je voeten. Om vervolgens weer "thuis" te komen bij je "reis"familie.
29th October 2016
tmp_15745-IMG_20161023_190727-1459101050

En wij mogen t via jou reisblog allemaal meebeleven, ik raak helemaal geïnspireerd om ook eens naar Mexico te gaan

Tot: 0.146s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb