Dag 4: Eerste lessen

Published: October 4th 2016

Vanmorgen had ik mijn eerste taallessen, maar eerst had ik een ontbijt met mijn gastgezin. Dat bestond uit vers fruit en yoghurt, quesadillas, en verse lokaal geteelde koffie.

Bij de taallessen bleek wel hoe weinig ik nog weet van de taal, want drie kwart van wat ik hoor is nieuw voor mij. Het goede nieuws is dan wel dat ik nog veel kan leren.

Na de lessen ben ik iets gaan eten in de stad in wat later een vegetarisch restaurant bleek. Dat restaurant groeide de groenten op het eigen dak in een open groente tuin dus daar was ik eerst gaan kijken.

Daarna ben ik in een café mijn huiswerk gaan maken. (vlieg je 10000 kilometer de wereld over om school te vermijden, zit je nog huiswerk te maken.) Daar schonken ze ook warme chocolademelk die door de inheemse bevolking is geteeld. Dat was natuurlijk superlekker.

Verder heb ik met mijn gastgezin gepraat over alle festivals in de stad. Er zijn namelijk wel 12 kerken in de stad en elke heeft zijn eigen feest. En bij een feest horen natuurlijk parades en muziek en vuurwerk. Het is dus altijd gezellig druk bij die aangelegenheden. Toevallig vallen er van die 12 feestdagen 4 in oktober. Dus zit ik al heel de week naar parades te kijken en hoor ik vuurwerk knallen, die niet helemaal gebruikelijk zijn hier.

4th October 2016

Huiswerk
Thuis maakte je zelden huiswerk en al helemaal niet op het terras bij een café met lokale zelf gemaakte chocomelk!
4th October 2016

Daktuin
Wat goed dat je de daktuin ook op mag! Je heenreis is echt heel relaxed verlopen moet ik zeggen, hopelijk heb je n fijn gastgezin

Tot: 0.169s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb