Dag 3: een stadswandeling


Advertisement
Published: October 3rd 2016
Edit Blog Post

Vandaag ben ik de stad gaan verkennen. Ik kreeg wat tips van mijn gastgezin en ben er daarna maar op uit getrokken. Als eerste stond de templo de Guadeloupe op de planning. Die kerk ligt 4 blokken bij mij vandaan aan de kop van de hoofdstraat en bovenop een heuvel. De kerk zag er maagdelijk wit uit van buiten (in tegenstelling tot de straten die gebruikt worden als openbare prullenbak). Er was echter een mis aan de gang want het was zondag en er zijn nou eenmaal veel gelovige mensen in Mexico. Ik kon dus niet binnen kijken.

Daarna ben ik de hoofdstraat uitgelopen naar het centrale plein, waar nog een kerk stond. Die werd niet gebruikt voor een mis en daar kon ik dus wel binnen gluren. Ondanks het feit dat de Spanjaarden al het goud weggehaald hebben was dit nog altijd een imposante kerk met muur bekende schilderijen en gigantische kandelaren.

Daarna ben ik de blokken rondom het centrale plein gaan verkennen en heb over wat marktjes gestruind tot ik een museum over de inheemse bevolking tegenkwam. Daar ben ik naar binnen gegaan en dat was natuurlijk ook bijzonder interessant. Het liet onder andere zien hoe die bevolking nog aardewerk en zelf gewoven kleden maakt.

Verder heb ik niet veel gedaan vandaag en nu lig ik weer te vroeg in bed omdat ik nog niet helemaal van mijn jetlag af ben.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.041s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0219s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1017.7kb