Dag 6: Intercambio


Advertisement
Published: October 6th 2016
Edit Blog Post

Ik ben gisteren vergeten wat te schrijven dus wordt vandaag wat langer.

Gisteren had ik in de ochtend mijn gebruikelijke lessen Spaans en daar werd mij door de lerares aangeraden om naar de kerk van St. Franciscus te gaan omdat het 4 oktober was, dierendag dankzij die heilige. De lerares vertelde dat er dan altijd een festival is bij die kerk dus daar ben ik gaan kijken.

Toen ik aankwam stond helaas heel de kerk vol tot buiten aan toe, dus kon ik niet meer binnen kijken hoe het gevierd werd, maar op het plein stonden allemaal marktkraampjes waar ik verse churros heb gehaald. Met die churros ben ik naar de kerk van San Cristóbal gelopen, de hoogst gelegen kerk van 12 ofzo. Daar was helemaal niemand dus kon ik in mijn eentje de kerk verkennen, en toen ik omdraaide om naar buiten te lopen had ik een prachtig uitzicht over de stad. Het was het zeker waard om 200 treden op te lopen.

Daarna ben ik in "mijn" café gaan zitten om huiswerk te maken. Toen ik daar bijna klaar mee was gingen er aan de tafel tegenover allemaal mensen in 4 vier verschillende talen met elkaar praten, dat was een uitwisseling (Intercambio). Een van die talen was Duits wat een meisje aan de Mexicanen probeerde te leren. Ik kon mezelf niet tegenhouden met lachen toen ze leerde hoe je de ch uitspreekt want dat lukte ze voor geen meter. Dat viel natuurlijk op en dus werd ik ook uitgenodigd om aan te schuiven. Dat heb ik gedaan en toen heb ik heel de avond met mensen van over de halve wereld gepraat. Een gast wilde bijvoorbeeld Nederlands leren dus die heb ik geholpen en zelf heb ik veel Spaans kunnen oefenen.

Daarna ben ik met de laatste twee die overbleven pizza gaan eten aan de andere kant van de stad, waarbij we nog verdwaalden, ondanks dat alle straten kaarsrecht zijn was degene die de weg bepaalde toch haar gevoel voor richting verloren. Uiteindelijk vonden we onze pizzatent wel en het vele lopen had ons hongerig gemaakt dus was heerlijke pizza snel op.

Vandaag heb ik me ingeschreven voor de Intercambio van de school zelf, dat is dan een 1 op 1 gesprek met iemand die Engels wil leren, maar dat gesprek liep heel stroef en was lang niet zo gezellig als de spontane Intercambio van gisteren.

Vandaag ben ik ook op zoek gegaan naar een wasserette, want dat hoort natuurlijk ook bij zo'n lange reis. Gelukkig was het een wasserette waar je je kleren afgeeft want ik heb helemaal geen idee hoe je kleren netjes wast. Dus als het goed is krijg ik straks weer schone en gestreken kleren mee naar huis.


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.18s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0847s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb