Arrival and first day

North America » United States » Florida » Miami
November 4th 2014
Published: November 4th 2014

VEILIG AANGEKOMEN

Na een lange vlucht van 10 uur ben ik dan toch veilig in Miami aangekomen. WAAAW

Vanaf het moment dat de kust van Amerika zichtbaar werd kreeg ik ineens toch een heel raar gevoel.

Hier ben ik dan, in het grote Amerika waar alles anders is, hélemaal alleen voor een lange tijd - Ik voel me nog kleiner dan anders!

Mijn begeleider is zo vriendelijk geweest om me te komen ophalen in Miami Airport, ik mocht dus meteen kennis maken.

Gelukkig klikte het heel goed, en Jeremy is van plan me de eerste week goed te begeleiden (samen lunchen, liften van en naar de campus, rondleiding, papierwerk,...)

Clara van de kamer stond me ook al op te wachten, en samen zijn we even naar de winkel gegaan voor de broodnodige spullen.

Na het leegmaken van mijn koffer en het installeren van mijn spulletjes was ik wel heel erg uitgeput en ben ik onder de wol gekropen voor mijn eerste nacht op Amerikaanse grond. Niet echt de beste nacht, werd om de 2 uur wakker MAAR dat is normaal als het in je thuislandje ochtend wordt...

Om 7 uur 's morgens werd ik al opgepikt om aan de stage te beginnen, NU JA... Papierwerk, rondleiding en kennismaking. De universiteit hier is te vergelijken met volledig Hasselt!!! Burger King, Salsa food, Sushi, juwelen verkoop, fresh food, smoothies, boekenwinkel, bibliotheek, parken zo groot als dat van Haffman... NIET voor te stellen! Ik denk dat ik hier nog meer tijd ga doorbrengen dan op mijn kamer.

Morgen doen we een veiligheidstest zodat ik ook daadwerkelijk in het labo kan beginnen, IK KAN NIET WACHTEN!!!

De mensen hier zijn allemaal aardig (eigenlijk niet héél anders als in Limburg) en vonden mijn Belgische chocolades overheerlijk!

Nu het hier bijna half 5 is begin ik het weer hard te voelen, waar is mijn bedje???

Slaapzacht lieve vrienden en familie in België, ik hoop dat ik na dag 3 een beetje meer gewend ben aan deze tijdszone.

Looking forward to tomorrow **

16th November 2014

Jippieee Jetlag!!! Hopelijk ben je er ondertussen vanaf ;-) Mijn stage is ondertussen ook goed van start gegaan. ;-) En ik zie het volledig zitten. Hopelijk voor de rest alles ok, en hopelijk veel succes in de experimenten!!! ;-) Groetjes

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb