Noord Chili

Published: February 24th 2011

Hallo Allemaal,

Inmiddels ben ik alweer terug in Argentinie. Hoog tijd om noordelijk Chili af te ronden. Vanuit Santiago ben ik naar La Serena gegaan. Een strand stadje. Na een dagje naar het strand te zijn geweest en een beetje verbrand geworden was het tijd voor wat anders.

's nacht een excursie gehad naar de naburige Elqui Valley. Bekend door het maken van Pisco en ongeveer 360 heldere nachten per jaar. Daar een tour gemaakt door een ruimte observatorium, was wel een leuke afwisseling na alle natuur, bergen, wandelen, fietsen etc.

Na een dagje uitrusten ben ik snel doorgegaan naar San Pedro de Atacama. Een stadje van ongeveer 2000 mensen in het midden van de woestijn. Na een lange tocht met de bus, ongeveer 18 uur, aangekomen.

Hiermee voorlopig mijn meest noordelijke punt van de reis bereikt. Het was een lange weg van de Sneeuw en ijs landschappen in Antarctica tot de woestijn hier in San Pedro, maar het was geweldig om te doen.

In San Pedro lekker wezen mountainbiken in de woestijn. Had ik nog niet eerder gedaan dus dat was wel een leuke ervaring. Door de plaatselijke death valley gefietst en daarna naar de
StrandStrandStrand

La Serena
lunar valley, waar we de zonsondergang hebben afgewacht.

De reis terug was wel interessant want het wordt behoorlijk snel koud en donker (San Pedro ligt op ongeveer 2400 meter hoogte). Na afloop van de fietsdag een grote pastamaaltiijd gemaakt.

Daarna het plan opgevat om naar Salta te gaan, terug Argentiniƫ in. De busreis daarnaar toe was denk ik de mooiste zover. In pakweg 10 uur, van een woestijnlandschap, naar een sneeuwlandschap, inmiddels is de bus aanbeland op 4400 meter, en heb ik een beetje hoofdpijn gekregen. Na de sneeuw, de zoutvlaktes in Argentinie, waarna we afdalen in het groener en groener wordende berggebied rond Salta.

Na een paar weken rondreis in Chili, weer terug in Argentinie aanbeland. Op zoek naar nieuw avontuur...

Japanse tuinJapanse tuin
Japanse tuin

af en toe heb je wat tijd over en ga ik naar rare dingen.
MaankijkenMaankijken
Maankijken

Door telescoop
MaankijkenMaankijken
Maankijken

Door telescoop
SaturnusSaturnus
Saturnus

Ietswat onscherp, is een beetje ver weg
Elqui ValleyElqui Valley
Elqui Valley

Ze maken wijn en Pisco in de vruchtbare delen van de Vallei
Elqui ValleyElqui Valley

Mountain biken

door de woestijn

25th February 2011

deja vu
Hey neef, Ziet er bekend uit allemaal. Ben ik ook geweest. Erg afgelegen allemaal. Ga je nog naar Bolivia (wel eigen wc papier meenemen) of is het nu op naar Paraguay en Iguazu? Geniet ervan!
27th February 2011

uhuh
eerst nog wat door argentinie reizen, dan naar Iguazu en Paruguay en Bolivia :), zal een mooie trip worden denk ik

Tot: 0.067s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb