Parque Nacional Nahuel Huapi

Published: November 28th 2010

Onze eerste volledige dag in San Carlos de Bariloche, zaaaaaaaalig geslapen en weer op tijd uit de veren want om 9u werden we opgepikt om naar de ventiscerros/gletsjer Cerro Negro te gaan en de berg Tronador te gaan bekijken. Onze gids Fabrizio straalde passie uit voor alles wat met de natuur en de tocht te maken had: het werd dus een hele leuke en zeer informatieve toer ;-).. Hmm.. +-28 graden) met een aangenaam windje.. zodat we niet te hard zweten..
We begonnen met het busje te rijden via de Ruta 40 (5000 km noord-zuid), klein voorsmaakje van wat ons de komende dagen te wachten staat... prachtig uitzicht op Lago Guitierez, Lago Mascardi en dan gingen we het nationaal park Nahuel Huapi binnen. Het meer bestond uit twee 'branches': Catedral, die uitmondt in de Atlantische oceaan, en Tronador, die naar de Pacific vloeit. Nadat we van de hoofdweg afgingen, was het enkel en alleen grindweg...gelukkig had dit busje wat meer vering!! ;-)
We passeerden enkele kampplaatsen waar de kinderen heengingen gedurende de grote vakantie (nu dus, ze hebben hier blijkbaar van 25 november tot ergens maart zomervakantie) Onze eerste stop was aan een strandje Playa Negra (ondanks dat de kleur meer rood was door de steentjes, ma soit, what's in a name?!) Kingzke heeft zich hier laten gaan met sjiefelen terwijl dat ik van de omgeving aan het genieten was en aan het vastleggen op foto --> weer leuke achtergrondfoto's voor als we terug achter onze saaie buro zitten ;-) .. nog n kuitenbijter/hike naar n waterval en daarna hoger de bergen in.. middag gegeten in de buurt van n estancia waar de paarden werden bijeengedreven door een gaucho.. 's winters raakt ge dit gebied dus blijkbaar niet binnen omwille van de sneeuw.. nog wat hoger richting sneeuw/boomgrens.. Aan de voet van de Tronador heeft de berg zijn naam waargemaakt.. het donderde hier inderdaad regelmatig wanneer de sneeuw op de toppen loskwam en lawines/donder veroorzaakte.. aan de voet van de 'zwarte' gletsjer (bestaat blijkbaar ook, en is zwart omdat dit zoveel jaar geleden (ijstijd?) het onderste was van de oorspronkelijke gletsjer en meer sediment meesleepte) erachter gekomen dat in de afgelopen 40 jaar de gletsjers serieus aan het krimpen zijn, kunt ge zien aan de erosielijnen..
De avond uiteraard afgesloten met meer grill en Argentijnse wijn.. na t eten weer bekan ter plekke in slaap gevallen ;-).. hier zit precies iets in de lucht..

30th November 2010

Hahaha, een gids die Fabrizio heet kan gewoon niet slecht zijn :)
3rd December 2010

Zalig...
Hey meid, wat een dreamies, die foto's... Daar kan je niet anders dan van genieten hè! Hier is het een winterlandschap... heeft ook zijn charmes ... achter het raam ;) Geniet nog van Argentina en van je ventje... PS Ons Fien loopt overal langs op, achter het loopkarretje en aan twee handjes... het gaat hier vooruit en anders laat ze zich wel horen! Dikke kus...

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb