Kayak @ Lago Gutierrez

Published: December 5th 2010

Opt gemak ontbeten en even overlegd over wat ons de komende dagen te wachten staat als we de Ruta 40 gaan afrijden.. blijkbaar zeer desolaat en puur natuur, waarbij er 100'den km's 'niks' is..heerlijk!!.. betekent ook "putteke graven, kakken, putteke dicht" ;-), tenzij we het halen tot de volgende estancia.. we gaan ongeveer 1600km doen richting El Calafate.. een groot deel is niet eens verhard..

Hiken gaan we nog genoeg kunnen doen, dus namiddag kayakken op Lago Gutierez.. misschien nog wat fly-fish vangen..tot de middag op t gemak in ons tuintje gezeten, wat inkopen gedaan, geluncht buiten in de zon en tegen 1u (te vroeg!! maak dat mee!!) kwam onze chauffeur ons oppikken. Nog even een stop onderweg om wat locals op te pikken die de namiddag op het strand gingen doorbrengen en een stop bij de beste patissier van t dorp voor Luna de Miel = croissant. blijkbaar n lokale lekkernij, ma zo speciaal vonden we ze ook niet...

Na een crash course kajaking, doken we de boot in. Blijkbaar ist hele meer wel drinkbaar maar ijskoud, omkantelen niet aan te raden, agua fria.. Kingz als eerste vanachter in de kayak als navigator, Nanna mocht enkel en alleen peddelen ;-).. na wat peddelen, met wind in de rug, aangemeerd aan n strandje.. Onze eerste (Yerba) Mate geprobeerd, is traditionele Argentijnse kruidenthee: ene 'dealer', rietje nooit aanraken en niet gracias zeggen tenzij je genoeg hebt gehad..

Na een dikke half uur koffieklets, kropen we terug in ons bootje. Er was ondertussen wel een stevig windje op gestoken dat we op de terugweg zouden moeten trotseren..onze gidsen hadden hun twijfels al over onze capaciteiten..hebben wij maar even t tegendeel bewezen met Nanna als 'captain' ;-)
Tegen goed 6u waren we aan de hostel, klaar voor nog een uurtje opt terras in de zon met n dikke Quilmes, dan een douche en uit eten bij Alberto met zen super parilla.. more meat and wine !!! weer te laat in bed en wekker te vroeg.. Komende 4 dagen gaan we een stuk van de legendarische Ruta 40 afcrossen.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb