New York #3

North America » United States » New York » New York » Manhattan
September 21st 2010
Published: September 21st 2010

Mijn Lieverds,

Vandaag weer een drukke dag.. 8 uur opgestaan en nu net (22.20h) pas terug van werk en kamer bezoeken.. Werk was erg productief en leuk! In de pauze zijn we per ongeluk door een CSI film set gelopen, dus als je tijdens een aflevering ineens een krullenbol rond ziet lopen, wees dan niet verbaasd.
Om 6 uur zijn we met de metro meteen naar East Harlem vertrokken, waar we een appartement hebben bezocht. De kamer was erg groot maar wel heel ver weg van werk en alle uitgaansgelegenheden.. even een nachtje over slapen!

We zijn er nu achtergekomen dat er in New York niet echt een middenklasse bestaat. Of je bent enorm rijk of enorm arm, helaas val ik onder geen van beide dus we lopen een beetje van hot naar her.
Ook betaal je hier niet voor de grootte van een kamer, maar bovenal voor de locatie. Het is of superdeluxe 3000 dollar per maand voor 1 kamertje in een appartement in Soho of upper east/west side, of het is 500 dollar voor hetzelfde kamertje in de 'hood'. Een tussenweg bestaat niet of zelden en de grens hiertussen is ook heel klein. Het ene moment loop je in een poepiesjieke wijk waarna je twee blokken verder over de junkies struikelt.

Zometeen weer vroeg naar bed want morgen wordt weer een drukke dag! Verder mag ik helemaal niet klagen want dit is echt wat ik wil, een avontuur! We lopen met ons rugzakje heel New York door op zoek naar een kamer en we maken van alles mee. Ook al hebben we het vrijheidsbeeld nog niet eens gezien of het empire state building nog niet beklommen, als we in de pauze onder de Brooklyn Bridge ons broodje aan het eten zijn, uitkijkend op een prachtige skyline, is alles weer goed!

Ik schrijf jullie snel weer! Hoe is alles met jullie in Nederland?

21st September 2010

ziet er goed uit lisanne, succes nog met het zoeken van een kamer mark
22nd September 2010

Liesje
Lieve lies!!!! Klinkt inderdaad als een groot en gaaf avontuur. Geniet ervan en keep me posted!! xx
23rd September 2010
Met z'n tweetjes

Gaaf
Leuke foot ik ben erg benieuwd! de skyline is idd gaaf, geen woord gelogen ;-)
23rd September 2010

Hee Lisanne... Het ziet er allemaal vet uit hoor!! Al een kamer gevonden?? Het weer lijkt me daar ook een stuk beter als hier!! Succes...XX
26th September 2010

N.Y.
Hoi meissie, Genoten van tekst, foto's en telefoon. Liefs

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0603s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb