New York #2

North America » United States » New York » New York » Manhattan
September 19th 2010
Published: September 19th 2010

Mijn Lieverds!

Terwijl ik dit schrijf zit ik heerlijk in het zonnetje, we hebben de hele week zulk mooi weer gehad (tussen de 25/30 graden) en volgens Pete Paulusma blijft het nog wel even zo!

Het slechte nieuws alleen is dat we nog steeds geen appartementje hebben gevonden.. Was denk ik toch iets te optimistisch..
We hebben echt al op meer dan 50 appartementen gereageerd en tot nu toe maar een paar reacties gehad, als er hier een appartement op het Amerikaanse kamernet 'Craigslist' wordt gezet, is die binnen 5 minuten verhuurd!

Wel hebben we al 3 appartementen bezocht, leuk he? Zou je denken..

Appartement #1: Na een lange metro trip kwamen wij uitgeput van onze eerste werkdag aan in Zuid-Brooklyn, niet een beste buurt maar ach, dachten we, dat moet toch wel meevallen? Na te worden achtervolgd door 5 enge kerels komen we aan bij Mike's appartement, Mike is een leuke naam dachten we, vast een leuke jongen! Toen Mike de deur opendeed en ons voorliet struikelden we bijna over zijn 2 meter lange baard en zijn 3 katten die een kattenbak in de douche, kamer en keuken hadden. Dag Mike.

Appartement #2: Leuk appartement in Soho! Onze nummer 1 wijk, dicht bij alle uitgaansgelegenheden en heel gezellig! En ook nog eens een kwartiertje weg van werk! Meteen gevraagd of we eerder van werk weg mochten om naar die kamer te kijken, maar na anderhalf uur te laat te komen omdat we het niet konden vinden en we moeilijk uit werk weg konden, was de kamer helaas al vergeven..

Appartement #3: Wederom een leuk appartement in Soho! Dit keer 3 uur van tevoren vertrokken, en de deur werd opengedaan door een Franse kerel die de croissantjes miste en terug ging naar Frankrijk. Het kamertje was klein, maar dat waren onze eisen ook. Ik heb even met hem gebonjourd en gecroissant dus we hopen vandaag een positieve reactie van hem te krijgen!

Verder hebben we dus nog niet echt de kans gekregen om de toerist uit te hangen.. We hebben het vrijheidsbeeld nog niet eens bezocht! Maar ik denk dat als we eenmaal een kamertje hebben gevonden en ons koffertje hebben uitgepakt dat dit helemaal goed komt! Gewoon nog even doorzetten en volhouden.

If you can make it here, You'll make it anywhere!

19th September 2010

:>
He lisanne! Heel veel succes met een appartement vinden! Ik vind dat je gewoon een penthouse moet nemen in een skyscraper, dat past wel bij je stijl ;)! Have fun en keep me posted! X Freddy

Tot: 0.067s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb