Så er der nyt

North America » United States » Arizona » Mesa
August 16th 2010
Published: August 16th 2010

Så kommer der lidt nyt herfra. Jeg ved at i gerne vil hører noget men jeg har ikke tid til at skrive hele tiden. Så i må vente med tålmodighed.

Siden sidst er der ikke sket det helt vilde. Jeg har i dag fået mit kørekort efter at have bestået teoriprøven i fredags og køreprøven i dag. Det er jeg rigtig glad for og jeg bestod begge dele første gang. Køreprøven tog mindre end 10 min og jeg skulle bare lige kører rundt om blokken og så tilbage igen. Teoriprøven var noget sværere. Jeg har læst en bog som skulle give svar på det hele, men der var nogle spørgsmål som ikke lige havde stået besvaret i bogen. Men jeg klarede det da og det er jeg glad for. Nu er det overstået.

Jeg har også endelig fået anskaffet/bestilt et social security nummer som alle amerikanere har. Så nu har jeg styr på det også. Nu er det kun en bankkonto jeg mangler så jeg kan få løn der. Så behøver jeg ikke altid rende rundt med kontanter. hehe😊

Jeg har også fået bagt en brunsviger for første gang. Den blev overraskende god og min "familie" elskede den. Det var rigtig dejligt. Tak for opskriften moster Karin. Det er ikke sidste gang den bliver brugt.

Emma og Esben startede kindergarten sidste onsdag så nu har jeg dagen for mig selv. Jeg skal aflevere dem om morgenen senest kvart i otte og så hente dem kvart over to igen. Så der er dejligt stille i løbet af dagen. Jeg var med dem da de havde ne mød-læreren-dag. Det er sjovt her over der kalder de deres lærere for mrs. og miss. og ikke ved fornavn. Men ellers er det stort set det samme som at gå i børnehaveklasse hjemme.

Jeg skal til Springerville med "familien" i næste weekend fra torsdag aften til søndag morgen hvor jeg skal til mit første au apir møde. Vi skal se baseball, det skulle være SÅ kedeligt, men så har jeg da prøvet det. Springerville ligger øst for Mesa i Arizona og vidst nok opppe i bjergene. Jeg ved ikke rigtig så meget om det så det må i vente med til jeg har været der.

Vi er fem piger der om to uger (den sidste weekend i august) tager til Los Angeles. Jeg skal kører hele vejen. Det bliver rigtig spændende. Vi skal mødes i morgen og booke sted at sove og aftale hvad vi skal se og hvornår vi skal afsted og sådan. Glæder mig helt vildt. Det er en rigtig lang køretur, men det er billigere end at flyve og så kan vi få set mere i LA, for de offentlige transportmidler skulle være vildt dårlige. Så håber det går godt. Det bliver min længste køretur, men det bliver sjovt nok når vi er fem tøser. Så skal jeg se alle de ting som man ser i fjernsynet. Glæder mig så meget. Skal nok få taget nogle billeder som jeg kan få lagt ind.

I næste uge starter jeg også med at gå i skole. Jeg skal have psykologi og fitness. Psykologi skal jeg have sammen med en fransk au pair, Mathilde, og det skal vi have to gange om ugen. Glæder mig til at se hvad det er for noget. Fitness er bare at jeg kan gå i fitness center på mit college og så få credits for det. Der skal jeg gå sammen med Viola, den tyske pige jeg var i sedona og Grand Canyon med. Jeg kommer til at få fem credtis i det her semester så mangler kun et næste semester. Så det er heldivis ikke så slemt. Tror jeg vil tage Zumba og måske fitness igen. Men nu må vi se. Der er lang tid til.

Når Emma og Esben er i skole får jeg en del af tiden til at gå med at vaske tøj, deres og mit, og at gøre rent på deres værelse og i legeværelset og at rydde op. Så føler mig ret husmoderagtig 😊 hehe.

Det er rigtig dejligt at i skriver kommentarer og beskeder herinde, bare bliv ved med det.
Det var alt hvad jeg havde for nu. I skal nok blive opdateret når der er noget der er værd at skrive om. Måske når jeg har været i Springerville eller i LA.

I må hygge jer derhjemme.

Knus og kram.

16th August 2010

Hej A.S. Det lyder rigtig spændende og sjovt, det er sjovt, at følge med i, hvad du oplever - det lyder til, du har det godt. Jeg rejser til Ghana her den 10. september og 3 måneder frem, det bliver spændende og glæder mig rigtig meget. Hav det godt :)
16th August 2010

Det lyder som om at tingene går strygende :D Men du kan være ganske rolig baseball er yderst fascinerende! ;)
17th August 2010

Hej Anne-Sofie. Dejligt at høre nyt. Ser da ud til, at du trives. Bliver spændende med turen til LA. Glæder mig til at høre, hvordan den så gik. Hav det godt - og pas godt på dig selv. knusser
17th August 2010

Godt gået
Hej Anne-Sofie, Det glæder mig, at du er faldet godt til og tillykke med kørekortet. Hav det nu rigtig godt og nyd tiden derovre. Kærligst FarfaR

Tot: 0.116s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0844s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb