Lidt nyt herfra


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Mesa
September 5th 2010
Published: September 5th 2010
Edit Blog Post

Jeg synes lige jeg også vil fortælle lidt om hvordan det ellers går.

Weekenden før LA tilbragte jeg i Springerville sammen med Ole, Kathryn, Emma og Esben. Kathryn, børnene og mig kørte derop torsdag aften og Ole kom fredag aften. Springerville ligger tæt på grænsen til New Mexico. Det er oppe i bejrgene og der er vildt grønt. Temperaturen var sådan at vi kunne sidde udenfor og være udenfor hele dagen. Jeg blev bare ædt op af myg, men ellers var det vildt dejligt at væe udenfor. Jeg var ude og fiske i to dage. Begge dage startede vi med at fiske fra en båd og så fra bredden bagefter. Det var rigtig hyggeligt. Emma fangede en lille fisk på anden dagen, men vi blev nødt til at sætte den ud igen fordi den var for lille.

Jeg kørte alene hjem søndag morgen for jeg skulle til mit første au pair møde. Vi skulle se baseball. Det var det kedeligste jeg nogensinde har set. Publikum var ikke med i kampen som de er i håndbold og fodbold og der var ret stille. Folk snakkede bare med hinanden og heppede ikke rigtig. Det var ligesom at kigge på nogen som spiller rundbold. Det kan godt være ret kedeligt. Især fordi de ikke fik nogle point og fordi de trænede lidt når de skiftede fra ude til inde og omvendt. Men jeg fik snakket med nogle af de andre piger og det var hyggeligt.

Emma og Esben er også begyndt til fodbold træning. Den første dag var det omkring 45 grader celsius i skyggen og der var ingen skygge hvor de skulle spille. jeg skulle stå og se på og jeg svedte ved bare at stå og kigge og jeg fandt endda et skilt jeg kunne stå i skyggen af. Det var ulideligt. Men de sidste par gange de har været der har det været okay. Der har jeg siddet i bilen med air conditionen tændt, ligesom alle de andre mødre. Hehe.

Emma har også tabt sine to første tænder. det er meget spændende og tandfeen har været her to gange. I deres skole bliver de også skrevet op på en væg hvis de taber en tand så det synes hun også er ret spændende.

ellers sker der ikke så meget. Jeg er begyndt med mine psykologi timer. Vi skal have den første test på tirsdag over første kapitel. Bliver spændende. jeg snakker lidt med en pige i min klasse. Hun virker rigtig sød. Min lærerind Dr. Preissler er på en eller anden måde skør. Hun er ikke til at beskrive, men jeg vil nu prøve lidt alligevel. Hun er vildt stolt over at være lærer og over at vi er studerende. Vi skal være vildt stolte af at vi læser og det skal vi sige til alt og allt. Hun har brugt meget tid på at fortælle at hun har en Ph.D. i at undervise i psykologi, hvilket er den højeste grad man kan have. Hvis vi er gode studerende må vi gerne sige at hun er vores professor hvis vi ikke er må vi ikke sige vi er i hendes klasse. Hun er helt vildt hyper agtig og oppe at kører hele tiden. Og så har hun en vildt speciel stemme. Hun skal virkelig opleves for hun er ikke til at beskrive.

Jeg er også begyndt i fitness som er det andet "fag" jeg tager. I den her uge har jeg været der hver dag undtagen tirsdag. Jeg prøvede body sculpting onsdag. det var vildt fedt. Det vil jeg prøve igen. det er hvor man arbejder med alle de store muskelgrupper og bliver spændt op. Hehe. Jeg prøvede Zumba med Viola i går (fredag) det var en kæmpe skuffelse. Jeg havde glædet mig helt vildt meget og set frem til at prøve det helt vildt længe. Før det første kom træneren 15 min for sent, så kunne hun ikke få musikken startet, hun brugte halvdelen af tiden på at finde musik og så var hun så kedelig og slet ikke motiverende. vi fik så at vide at hun bare var afløser. Det var virkelig skuffende når man har set frem til det så længe. Jeg tænker på selv at tage et Zumba instruktør kursus i starten af november i Tempe, en by 20 min. fra Mesa hvor jeg bor. Det tror jeg vil blive ret sjovt. Håber at det bliver sjovere næste gang jeg prøver Zumba.

I går havde Nicolaj og mig 17 mdr. dag. Og jeg fik en pakke fra ham. Den mest fantastiske billede uro man kunne tænke sig. den er allerede kommet op og hænge. Den er fantastisk. Det er nu også aftalt at han kommer herover og fejre jul og så tager vi til Florida og fejrer nytår med mor og Jeppe. Bliver rigtig dejligt. Ser jeg frem til.

Ellers går tiden med at gå i skole, gå i fitness, vaske tøj, gøre rent, handle ind, hente/bringe børn og lege med dem. kan pludselig se hvad mor mener når hun synes hun vasker tøj og gør rent hele tiden. Jeg kan sætte mig ind i hvad hun mener. Jeg vasker så meget tøj for de bruger omkring to sæt tøj hver, hver dag. Så det bliver hurtigt til en del. Jeg er vildt glad for at jeg har fri i nogle timer midt på dagen. Jeg har så meget jeg gerne vil nå at lave og jeg ikke halvdelen af det. Hvis jeg arbejdede hele dagen havde jeg kun aftnerne og weekenderne fri og der ville jeg også skulle gå i skole. Jeg sætter virkelig pris på at jeg har så meget fritid. Det er slet ikke hårdt som jeg havde forventet. Der er masser jeg gerne vil nå men som jeg overhovedet ikke når. det er ret træls. Men hvis det er det eneste problem jeg har så går det nok. Hehe.

Jeg har også fået en mad dag. Det var onsdag, men nu skal jeg nok have en anden dag for der har de fodbold til sent. Men så får jeg lavet lidt og jeg vil prøve at lave noget forskelligt og noget jeg ikke selv er vant til at lave. De gange jeg har lavet /bagt noget har de synes det har været vildt godt og det giver mig lyst til at prøve mere. Det er vildt dejligt at de sætter så meget pris på det jeg laver.

Jeg savner selvfølgelig jer allesammen derhjemme, men det er ikke så slemt som det har været og som jeg troede det ville blive. Jeg får oplevet en masse og mødt en masse nye mennesker så i skal ikke tænke på mig. Jeg har det rigtig godt herovre. Jeg er rigtig glad for at være her og jeg er vildt glad for familien. Jeg er helt sikker på at det er den rigtige familie jeg valgte og jeg er glad for at de valgte mig. Jeg synes de er vildt søde og de tager sig rigtig godt af mig.

Så tror jeg ikke at jeg har mere for denne gang. I må endelig gerne skrive hvis der er noget i har lyst til at hører mere om eller hvis i har lyst til at sige hej. Det er altid hyggeligt.

Advertisement



Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb