Nazca

South America
September 21st 2009
Published: September 21st 2009

Saa er det tid til en lille opdate igen.

Mandag d 21.:
Vi floej over Nazcalinierne i formiddags. Det var virkelig flot! Det var et lille fly med plads til 6 incl piloten. Der var en del turbulens og piloten kredsede i ca 45 grader omkring de forskellige figurer paa vejen, der var en lille pige, der blev lidt flyvesyg (Trine) :0(
Nazcalinierne har vaeret aarsag til megen spekulation, for man ved ikke, hvad formaalet med dem har vaeret. Én teori gaar paa at det maaske er en slags astronomiskkalender mens andre mener, at det har fungeret som en slags vand opsamling. Vand har været utrolig vigtigt for denne kultur, fordi der var så lidt af det.

Bagefter spise vi frokost paa en lille lokal restaurant, der laver nogle af de bedste fiskeretter i hele Peru. Vi fik en tallerken med raa fisk og bloeddyr som blaeksprutte, hav-snegle (jeg ikke hvad saadan nogen hedder paa dansk men de har en skald paa den ene side og sidder fast paa sten i havet) og en masse andre slags blaeddyr, jeg ikke helt ved hvad var. DeT var marineret i lime, ingefaer og lidt chili. Derefter fik Nick en portion ris med muslinger, rejer mm og Trine fik dybstaegte fisk, skalddyr og bloedyr. Det var virkelig laekkert. Trine noed det lidt mere end Nick, men han syntes faktisk ogsaa det smagte godt!

Bagefter tog vi hjem og laa ved poolen resten af dagen. Det var skoent.

I aften skal vi med en natbus til Arequipa.

22nd September 2009

Hej med jer. Hvor er det dejligt at kunne følge jeres tur og se med i billederne. Jeg lagde jeres hund på Facebook. Min gamle kolega Dorrit mener nok, den kan sælge nogle huer. Hvad er det for et materiale, at de linjer er sat i? Hilsen Rikke
22nd September 2009

De små fly
Hej Nick og Trine, Nej nu ikke igen et lille fly! Det er ikke noget for dig Trine. En Booring det ve´man da hva´er! Spændende at høre om jeres oplevelser. Nazcalinierne - er de lavet ved at der er lagt sten eller er der også noget udhugget? Hvor gamle tror/mener man de er? KYS Palle

Tot: 0.191s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb