GAP Tour


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru
September 21st 2009
Published: September 21st 2009
Edit Blog Post

Hej venner,

Fredag d. 18.:
Efter vi opdaterede sidst tog vi til stranden - det var virkelig flot, se billederne de siger det hele.
Bagefter gik vi op nord paa til en ruin kaldet Huaca Pucllana, der er blevet bygget og brugt fra ca 200-700 e.kr. Paa dette tidspunkt boede der et landbrugssamfund i Lima. De dyekede jorden, fiskede, vaevede toej, lavede ler-ting og holdt husdyr som lamaer og marsvin. Det var et samfund, hvor kvinderne var hellige og ved religioese cermonier blev kvinder og flotte lerkrukker med haj-motiver ofret til guderne. I mens blev der spist hajkoed. Kvinderne blev stenet til doede, og hvis de ikke doeede af det blev det draebt med spyd. Det skal siges at det var en stor aere (nok mest for familien) at blive ofret. Man mener at pigerne, der var mellem 12 og 25 aar fik en saerlig kaktus at spise foerst, som gjorde at de hallucinerede kraftigt og var glade mens de blev ofret. - Hvilket jo goer det hele langt mindre bizart!

Loerdag den 19.:
Vi skiftede hostel og moedtes med GAP-gruppen.

Soendag den 20.:
Foerst tog vi en Lima city tour, hvor vi besoegte Plaza de Armas med Palacio de gobierne mod nord, hvor den spanske visekonge boede under kolonitiden. Nu er det vist der Limas parlament holder til. Oest for pladsen ligger en stor katolsk katedral. Et par hundrede meter derfra ligger San Francisco-kirken, som der bygget i starten af 1600-tallet. Kirken har overlevet samtlige jordskaelv og indeholder bl.a. flotte vaeg-malerier, et bibliotek med originale boeger fra kolonitiden og i kaelderen under kirken katakomberne, hvor almindelige indbyggere i Lima blev begravet.

Efter at have spist en 2 retters frokost for 30 kr for os begge tog vi sammen med vores GAP-gruppe med bus til Nazca.

Klokken er naesten midnat, saa nu skal vi i seng, saa vi kan vaere friske til vi skal flyve over Nazca-linierne i morgen.



Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



25th September 2009

Jeres livlige beskrivelse af offer-seremonien har givet mig rigtig meget inspiration til hvad jeg skal lave i weekenden. :) Jeg mangler kun nogle lerkrukker, hajkød, og et nogle damer i alderen 15-25 (jeg kan nok få fat i det meste af det på A-bar). Kaktus behøver jeg ikke, jeg bruger bare lidt af det kød jeg har stående bagerst i køleskabet, det gav godt nok nogle nasty hallucinationer sidst jeg tog en bid af det. God tur videre! :) PS: om mine beskeder kun opfattes som spam/useriøst, sig lige til. De er bare min måde at sige at vi ikke har glemt jer, selv om i er af sted i lang tid. :)
26th September 2009

Det er bare saa herligt
taenk at kunne sidde her i Danmark og foelge jer paa jeres tur - det er naesten ikke til at begribe - jeg undres hver eneste gang (frygtelig alderstegn) - dog paa den gode maade..... Dejligt at hoere at I trods en mellemlanding i netop usa kom godt frem til jeres bestemmelsessted. Naar I kan klare "emigration" i USA kan I sgu da klare alt. Fortsat rigtig god tur til jer to og glaeder os til at hoere mere fra jer. krammer Per og Anne

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb