Trinasty den:Kyoto-Osaka-Namba-Nara-Osaka-Tokyo

Published: March 21st 2008

Nara (1)Nara (1)Nara (1)

Nara park
Ahojte!Ako uz vidiet z nadpisu, dnesny den bol dost akcny.Rano sme sa spolu s Chrisom, Australcanom posledne dve noci leziacom na vedlajsom tatami, vybrali do Osaky na sumo.Vecer som sa pobalil a rano o osmej sme uz vyrazali.Veci sme si nechali na jednej velkej prestupovej stanici v Osake a metrom sli na zastavku Namba, kde je hala, v ktorej sa kazdy marec odohrava jeden z myslim 4 hlavnych sumo turnajov.Uz po ceste zo zastavky metra do haly sme stretli dakych sumo zapasnikov - celkom smiesni boli v tych svojich kolikovych drevakoch a zupanoch.No ale nezadarilo sa. Listky, ktore sme chceli kupit uz boli vypredane a k dispozicii zostali uz len pomerne drahe.Sme to teda nechali tak - Chris sa siel ubytovat (ostaval v Osake) a ja zacal rozmyslat, ako stravit den.Kedze Osaka neni moc pritazlive mesto, volba nakoniec padla na mestecko Nara.Navsteva tohto miesta bola sucastou povodneho planu, len som to zrusil kvoli pocasiu.Kedze prave z tej stanice metra (Namba) blizko haly siel vlak do Nary, nasadol som a o hodinu (cca o 12-tej) som vystupil v Nare.Pocasie bolo krasne - asi nahrada za 2 horsie dni v Kyote.Na Nare je dobre to, ze sa da vsetko podstatne pozriet za dakych
Nara (2)Nara (2)Nara (2)

Jazero s altankom
5-6 hodin.To som mal aj ja na plane.Tak som popozeral nejake pamiatky, poprechadzal sa okolo jazier, presiel lesom, az som dosiel k jednemu velkemu - chramu, kde bol kopec ludi a zveri.Ziju tam totiz, podobne ako na ostrove Myiajima, take krotke jelenceky, len viac smrdia.Vtedy boli asi 4 hodiny a ja som si zrazu uvedomil, ze cesta do Tokya trva aj rychlovlakom 3 hodiny.Pobehol som teda nazad na stanicu a odviezol sa najblizsim vlakom do Osaky.Bolo uz okolo siestej ked som si vyzdvihol batozinu a siel som si spravit rezervaciu na Shinkanzen.Este som si dal nudle s uhorom (dlho som to hladal a mali to na stanici), siel daco kupit na cestu a pratal sa na nastupiste.Tu som zistil, ze nastala chybka - ja pytal rezervaciu na 18.31 a mila slecna pri okienku dala na 18.13.Tak som siel k dalsiemu okienku po dalsiu a ta bola na 18.41 s prichodom do Tokya o 21.30.Problem je v tom, ze recepcia hostela mala zatvarat o 21.00.Som im aj volal, no bolo obsadene.Jak som dorazil do Tokya, este som musel ist dalsim vlakom a metrom, cize som vystupil na prislusnej stanici az dobre po desiatej.Volal som zase, reku kde to je, ale uz
Nara (3)Nara (3)Nara (3)

Niekto odpociva a niekto musi makat
bol zapaty odkazovac.Ostavalo uz len spolahnut sa na prilslovecnu japonsku ochotu.Nakoniec som to s pomocou okoloiducih dako nasiel a kedze mi nechali odkaz a kluc na vratnici, vsetko dopadlo stastne 😊

Zajtra mam teda posledny cely den v Japonsku, skoda velka, este by som ostal zopar tyzdnov.Mozno pojdem do muzea dakeho, spravim este nejake nakupy a vecer do sushi restauracie.Tak zatial.

Skoro som zabudol, vsetkym zelam prijemne prezitie velkonocnych sviatkov 😊

Nara (4)Nara (4)

Nara (6)

Najvacsi chram v Nare

21st March 2008

No skoda toho suma a super, ze si to tak stihol... V Tokyu spis v tom specialnom hoteli s bunkami (alebo ako sa to vola)? No tak si uzi ten posledny den. Ja pozdravujem od Severneho mora.
22nd March 2008

Capsule
Ale nie, som chcel vyskusat, lenze tie bunky su len do cca 185 cm, to by som sa moc nevyspal.Je pekne slnecno, tak daco vymyslim.Ty si na tej navsteve, ze, tak to neprehanaj s whisky :)

Nie som na navsteve, byvame v takom malom penzioniku. Pocasie mame chladnejsie a veternejsie ako v zime. No a ziadna whisky tu nie je, len nejaky miestny liker Wattenläuper (zatial som este neochutnal).

Tot: 0.337s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.1275s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb