Den XIV:Tokyo


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Asakusa
March 22nd 2008
Published: March 22nd 2008
Edit Blog Post

NikonNikonNikon

Predajna akcia
Ahoj.Tak predposledny den, asi budem plakat.No ale, treba sa pripravit na cestu.Dnes som vstaval dost neskoro, ale spanok bol po vcerajsku prepotrebny.Rano som sa este zaregistroval, kedze vecer nebol nikto k dispozicii a vybral sa zmenit peniaze, aby som mal rezervu na extra nakupy.Kedze je ale sobota, bolo uz vsetko po 12 zatvorene.Nakoniec tetuska v informacnom centre poradila jedno miesto v stvrti Akihabara (asi 3 zastavky metra), kde by mali zmenit peniaze.Tak som kupil celodenny listok na metro (mal som este ine plany) a vybral sa hladat zmenaren. Nasiel som po dlhsom hladani a zmenil libry.Na plane dna bola navsteva nejakeho muzea, teda som sa vybral do stvrti Ueno, kde ich je pokope najviac.Po ceste na stanicu metra som este kupil lokalnu specialitu - angl. octopus balls (chobotnicove gulky).To su take gulky z cesta plnene syrom a v kazdej je, cuduj sa svete, kusok chapadielka.Na vrchu to este poleju vselijakymi omackami a posypu zeleninou.Chutne to bolo, akurat tie kusky chapadiel bolo treba kus pozuvat dlhsie.

Do Uena som dorazil asi o pol stvrtej, ostaval teda cas na jedno muzeum.Nedosiel som ale.Je tam taky park cez ktory treba prejst a tam odrazu huf ludi.Tak som sa siel pozriet co sa deje a tam dvaja chlapici hrali na zemi sach.Bol to ale divny sach, hrala hlasna hudba a bezali hodiny.Jedneho z tych sachistov - Jamajcana s dredami - som dokonca uz stretol.Ked som v Tokyu spal prvych 5 noci, on byval v tom istom hosteli.Cely ten sach spocival v tom (bolo to tam aj na zemi napisane), ze vyzyvatel z "publika" mal 5 minut na to aby dal chlapikovi mat, hraci sa striedali ako pri normalnom case ale casomiera odpocitavala suvisle od 300s po nula.Som tam stal asi tristvrte hodiny a nikto ho neporazil, prave naopak, chlapik vacsinou stihol vyhrat.Jeden z pristojacich skusal dokonca az trikrat a nic.No a ludia hadazali peniazky, aby mal nadejny sachista za co papat.Zaujimave, ale i tak sa da.

Muzeum uz padlo a tak som sa trochu poprechadzal po lokalnom trhu a cakal na zapad slnka.Mal som totiz este jeden fotograficky rest - chcel som spravit pekny nocny zaber tokijskej ajfelovky.Zastavka mojho metra nie je nikde pobliz, tak som sa odviezol na zastavku podla mna najblizsiu, ale len podla mna.Hoci ma veza 330 metrov, nikde ju vidiet nebolo.Zacal som teda hladat a jak som to uz chcel vzdat, zazrel som spicku za jednou budovou.Tak som sa
Ueno parkUeno parkUeno park

Cvicenie vojakov priamo v parku
priblizil az na dotyk a spravil zopar zaberov, celkom slusnych.

Vecera mala byt dnes v sushi restauracii, spominal som jednu predtym, a kedze bola blizko tam som zamieril.Sushi su rozne druhy a rozne sa aj ponukaju.Mozno ich kupit normalne ako uz pripraveny tanier, su potom aj take restiky, kde ludia sedia dookola baru, po bare ide beziaci pas a na nom misticky.Vsetky su oznacene cenou a zlozenim, a kazdy si zoberie na co ma chut.Tretim typom je taka, kde je menu urobene aj po kuskoch a rozdelene podla ceny za kazdy.Na jednej strane sedi zakaznik, ma pred sebou menu, tanierik s omackom a misku.Na druhej strane stoja sushi-majstri, maju pred sebou pult so surovinami a hned to tam robia podla objednavok a kladu na tie tanieriky.Prave v takej som bol aj ja.Ja som sa snazil vyberat tie najdivnejsie vyzerajuce veci, trochu zabudnuc na zajtrajsi dlhy let.Musim ale priznat, ze vsetko bolo vyborne, bola to vzdy ryza a na tom kusok nejakej ryby pripadne ineho morskeho zivocicha.Zjedol som asi 12 kuskov, viac som nevladal.

O deviate som dorazil nazad do Asakusy a skocil este do supermarketu kupit dake drobnosti a jedlo na zajtra.Tam so stretol kamarata-predavaca, vzdy sme sa
Tokyo TowerTokyo TowerTokyo Tower

Tokijska ajfelovka v noci
dali do reci ked som tam chodieval pred tyzdnom.Teraz mi poradil dake dobre japonske pochutky a na zaver mi este poprial stastnu cestu a doniesol akysi specialny pomaranc.Inac oni sa vsetci pytaju ako sa navstevnikom paci v Japonsku a ked im clovek daco pochvali, su velmi hrdi.A je toho dost teda...

Aby sa nepovedalo, bol som este prat v pracovni nedaleko hostelu, o dvanastej bolo vyprane.Teraz uz len spat a zajtra rano okolo osmej-deviatej uz vyrazam na letisko.Tak tolko, dufam ze cesta aj let prebehne ok, v Londyne by som mal pristavat daco po strtej miestneho casu.Caaaav.




Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

Corona ExtraCorona Extra
Corona Extra

Nemate chut na mexicke pivo?
Menu Menu
Menu

...a co tak sushi?


22nd March 2008

Sushi menu vyzera fakt lakavo. My sa tu tiez napchavame vselijakymi morskymi dobrotami... Prajem stastnu cestu!

Tot: 0.329s; Tpl: 0.025s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb