Tempels van Chichen Itza

North America » Mexico » Yucatán » Valladolid
February 28th 2007
Published: March 2nd 2007

Happy Birthday!!!! vandaag welgeteld 2 jaar en 4 maand samen, dat moet gevierd worden met ontbijt aan bed!!

Wakker om 4u ( jawel jawel, ook KingZ!!!!!) ontbijt op bed rond 5u, ge ziet we zijn qua uren van eten en slapen nog volop aant acclimatiseren... Rond 7u gepakt en hennig gezakt en tegen 8u vetrokken met de bus richting Valladolid. Eenmaal uit Cancun: wouden afgewisseld met nog eens wouden en kleine dorpjes, toeterende roadtrains en voorbijgestoken worden door euhhhh...bakken op wielen die bij ons nooit door de keuring zouden geraken. Nanna heeft haar ogen hennig de kost gegeven, tussen wat doezelen door.
Aangekomen in Valladolid, op aangeven van KingZ richting hotel getaffeld (met een paar blokjes/calles om...oeps) Nat van t zweet ingecheckt in hotel Zaci. Na een doucheke met de collectivo richting Chichen Itza vertrokken. Onze chauffeur - Ruffty McFart - heeft wel een beetje op zicht laten wachten, achter 10 minuten vertrekken werd iets meer als n half uur later...
Hoewel Chichen Itza een machtig complex is wat je zeker moet zien, staat het ook gelijk aan massatoerisme. Zeker als je de 'massa' ziet van sommige toeristen: zie foto Amerikaan 'Big Dog BBQ-Get er done'. In tegenstelling tot vorige keer, liepen/stonden er veel maya's die hun waren probeerden te verkopen. mayakalender voor in Leuven tegen de muur, poncho ( uw kleur zat er niet tussen Ma) sierraden...als we de plaats maar hadden in de rugzak!! Nu ja, tis de moeite!! ( zie foto's die we de volgende keer zullen proberen te uploaden - hier geen USB ingang). Nog effe wat gegeten en KingZ heeft moeten blussen... terug naar Valladolid. Hier op straat lopen is een heel ander gevoel als Cancun, beetje primitiever, veel socialer en vriendelijker. Weer op tijd gaan slapen, lamp uut...

Ciao Monica,

come promesso, ti scrivo due righe in italiano visto che di quanto scritto sopra, non ne capirai niente :-)
Tutto bene qui, c'e un caldo quanto mai!! Oggi non abbiamo la possibilita di mettere alcune foto sul sito (non c'e il coso USB) spero lo prossima volta. Ora devo lasciarti, stanno per chiudere il negozio.... Ti saluto, un grande besos, a la proxima!! xxx

Merchandising

Tempel van de 1000 zuilen

Tempel van de 1000 zuilen + piramide van Kuculkan

Caracol (Observatorium)

Fonky beest

Fonkier beest ( BBQ - Get 'er done a.k.a gringo)

Piramide van Kuculkan

2nd March 2007

kleur
je vindt het juiste kleurke wel..... Groetjes

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0519s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb