Oloron-Sainte-Marie – woensdag 11 mei 2022

Oloron-Sainte-MarieOloron-Sainte-MarieOloron-Sainte-Marie

aan de bergrivier
Oloron-Sainte-Marie – woensdag 11 mei 2022

Computer zei : Aankomst 12:15u, 19°, 71 km, verbruik 9,9 L/100km, gemiddeld 38 km/u, reisduur 2:00 uur.

Korte verplaatsing van Saint-Jean-Pied-de-Port naar Oloron-Sainte-Marie. Kennismaking met de groene Pyreneeën, over gele routes départementales en langs landelijke dorpjes met 2-talige naamborden. Die in het Baskische zijn niet uit te spreken. Wel altijd met verkeersremmers en max 30km borden. De Col d'Osquich na 15 km deden we volledig in de mist. Te vroeg vertrokken waarschijnlijk. In 't vervolg langer slapen. Want 2 uur later blauwe hemel en 26° in Oloron-Sainte-Marie. Heerlijk relaxen in de schaduw van de 'Aire pour camping cars' in centrum van het stadje in een parkje langs de bergrivier. Gratis, maar stroom te betalen met een jeton van 3€ voor 55 minuten aan te kopen in de Office de Toerisme. Te veel moeite voor ons. Wij kunnen wel zonder.

Oloron-Sainte-MarieOloron-Sainte-Marie
Oloron-Sainte-Marie

die is oud die brug

de aire de camping car
Col d'OsquichCol d'Osquich
Col d'Osquich

uitzichtspunt !

neem dan maar eens foto's !

13th May 2022
Col d'Osquich

...met zicht op mist!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb