Bretagne - Cancale 11/07/2020

Europe » France » Brittany » Cancale
July 11th 2020
Published: July 11th 2020

Menhir du champ DolentMenhir du champ DolentMenhir du champ Dolent

Hoe kregen ze die in het Neolithicum recht ?
Vandaag verplaatsing van Beauvoir naar Saint Malo, Bretagne dus. Langs kleine kustwegen en granietstenen huizen.

Uitgebreide tussenstop in Cancale. Het stadje dat leeft van de oesterteelt. De drukte valt op. Waarschijnlijk het begin van de vakantie van veel Fransen. Quatorze Juillet komt er aan.

Aan de haven zitten alle terrasjes vol. Het is aanschuiven aan de talrijke oesterstandjes. Proeven is dus een must. Een schoteltje van 12 met een halve citroen in het midden. Een wit wijntje in een kartonnen bekertje kan ook. Nogal ongemakkelijk om dit alles zonder morsen ter plaatse te proeven wegens gebrek aan enig meubilair. De lege oesterschalen mag je terplaatse weggooien. De meeuwen zijn er nog blij mee ook.

Saint Malo begon met een tegenvaller. Druk verkeer, en op de geselecteerde camping konden we niet op. Complet ! We kregen wel een naam van een andere camping, die we gelukkig in onze GPS bestanden vonden. Nee, niet gereserveerd ! Toch nog een plaats daar, maar extreem duur. Wel zwembad inbegrepen ! Blijven toch maar 2 dagen, en reserveren gaan we nooit doen.

Cancale - Le PortCancale - Le Port
Cancale - Le Port

alles zit vol.
Cancale - de havenCancale - de haven
Cancale - de haven

met de vuurtoren

Oesterstandjes

de oesterbank !
Cancale - de mijn zijn bijna op.Cancale - de mijn zijn bijna op.
Cancale - de mijn zijn bijna op.

Al die oesterschelpen op de grond zijn niet van ons !.

Pointe du Grouin.

13th July 2020

Smakelijk!
13th July 2020
Cancale - Île des Landes.

Sjiek!

Tot: 0.058s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 32; dbt: 0.0292s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb