Dag 24: Khao Sok, welcome to the jungle!

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Khao Sok NP
October 31st 2019
Published: October 31st 2019

Vanochtend worden we om 8 uur opgepikt door onze chauffeur, dus we gingen op tijd eten.

Het is Halloween vandaag en dat weten ze hier in Thailand ook. De obers waren verkleed als vampiers of monsters. Heel grappig om te zien. We aten onze buik goed vol en vertrokken richting Khao Sok. Een nationaal park.

Blijkbaar hebben we hier 2 dagen een gids, een enorm luid persoon met een hoge stem en zijn Engels wordt aangedikt met een stevig Thais accent. We verstaan hem dus niet altijd evengoed. Daar komt nog eens bij dat hij enorm snel praat. Soit, het komt wel goed. 😊

We rijden iets langer dan een uur en het is verbazingwekkend hoe groen dit deel van Thailand is! Overal tropische planten met hier en daar een huisje. Onze gids legt uit dat er in Khao Sok heel veel palmbomen zijn. Niet voor de kokosnoten, maar voor de palm olie. Indrukwekkend hoeveel palmbomen er bij elkaar staan hier.

De rest van de weg slaap ik nog een beetje (uiteraard) en vlak voor we aankomen geeft hij nog eens de uitleg van wat we gaan doen. We begrijpen er ongeveer de helft van, kwamen aan in ons hotel, kleden ons snel om en vertrekken voor een tocht in de jungle.

Onze gids wandelt er snel vandoor. We waren blijkbaar al wat laat vertrokken. Toch deden wij het op ons tempo. In deze temperatuur (die op Khao Sok NOG warmer en vochtiger is) is het belangrijk dat je aan je eigen tempo houdt. Onderweg zag onze gids enkele apen (langurs) aan de overkant van de rivier. Helaas moest de cameralens deze hitte ook nog wennen en was deze aangedampt. toch enkele mooie foto's kunnen nemen. Na een klein kwartier bewonderen, zetten we onze tocht verder. Opeens zag Karen een grote aap in een boom springen. We waren helaas te laat voor een foto.

Nog wat verder was een kleine waterval en ook een mooie plek om te zwemmen. We waren al doorweekt van het zweet, maar een frisse duik ging goed doen! Dit was echt zalig. Perfect wat we nodig hadden! We zwommen wat op en neer de rivier, zaten onder de waterval en namen enkele leuke foto's.

Helaas was het iets later tijd om de kleren terug aan te doen en verder te gaan. Onze gids zette weer een stevige pas in die wij niet volgden. Onderweg kwamen we nog 2 wilde zwijnen tegen en een bende apen van heel dichtbij tot bij ons op het pad. Echt tof om te zien. Onze gids wandelde nu zo snel als hij kon praten. Jammer, wij moeten nog een dag mee, dus wij volgden ons eigen tempo.

Aangekomen aan het busje (met airco gelukkig!) kregen we een fris flesje water en vlogen we naar een uitkijkpunt over de jungle. Daar stopten we voor 3 foto's en dan vliegensvlug naar de plek van ons middagmaal. Veel tijd hadden we niet, maar het was toch echt lekker vond ik. Met Thais eten kan je mij echt een plezier doen 😊

We stapten in het busje, reden richting onze lodge en vlak ernaast stapten we in een kano. Ondertussen was het echt aan het gieten! de plaatselijke en felle buien zijn hier niet om mee te lachen. We waren uiteindelijk toch al nat, dus stapten in de kano. Onderweg zagen we een slang in een boom zitten, voederden we vissen met ongekookte noodles, zagen prachtige rotsen en als voor mij persoonlijk hoogtepunt, dronken we thee uit zelfgemaakt bamboebekers, met water warm gemaakt in een bamboestok boven een vuur aangestoken met bamboe. Als klap op de vuurpijl, kregen we de bekers nog mee naar huis ook! 😊

We reden terug naar de lodge en bij het aankomen in de kamer was ook het bed hier versiert, stond er een prachtige fruitschaal in de ijskast en wenste het personeel ons proficiat. We rustten wat uit van deze vermoeiende, maar leuke dag en tegen 19 uur maakte ik Karen wakker om te gaan eten. Gelukkig maar, want ook hier wachtte nog een verrassing op ons. De tafel was prachtig versierd en we waren de enige in het restaurantgedeelte. We werden weer bediend op onze wenken en kregen weer een lekker Thais menu voorgeschoteld met als dessert weer een lekker fruitbordje. Daarna terug naar de kamer waar Karen al snel in slaap viel en ik de blog nog ging schrijven.

Morgen staan we weer vroeg op om voor de massa toeristen naar een meer te gaan. We hebben dan ook meer kans om dieren te zien!

Tot later!

Groetjes,

Karen & Rick

31st October 2019

weer nen dag verder amai we gaan van Madrid naar Thailand en 'twas weer genieten ge gaat hier thuis de bloemekes op julie bed wel missen maar als ge wilt ga ik er wel wa strooien laat maar weten !grtjs

Tot: 0.221s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.1181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb