Arequipa - Lima

South America
January 31st 2014
Published: January 31st 2014

Arequipa ved Colja Canyon - Spansk kolonistil for alle pengene! Arkade i 2 etager på Plaza de Armas 3 sider - meget sjældent og meget smukt. Catadralen med mange opstillinger af "Den helllige jomfrue" lukker den 4 side af pladsen!

Forside foto er udsigten fra vores franske altan paa hotellet - smukt ikke ?

På en måde kunne det have været skønt hvis spanierne også var taget lidt mere nordpå i Europa med deres fantastiske arkitektur.

Vi besøgte byens kloster - som i dag stadig er aktivt. Det er et af de ældste nonne klostre i Sydamerika. Tidligere boede der 400 nonner, i dag bor der 39. Den yngste nonne er 25 år - hvad mon får en ung pige til at vælge et liv som nonne??

Klosteret var et stort kompleks, nærmest "en by i byen", smukke farver, skønt sted, stilhed og en meget intim stemning. Postkassen er kun til post til præsten eller paven. Vi spiste kage og købte creme, produceret af nonnerne. Spændende historie.

Lima - Perus hovedstad. Vi valgte at bo i forstaden ved havet, Miraflores. Ved havet ligger en fantastisk gammel og restaureret strandpavillon, som vi naturligvis bare måtte ind og se - pludselig fandt vi os selv på en meget fin restaurant - nu med strandtøj - lidt kikset, men også meget sjovt!

Strand, grafitti, højhus med vinduspudser, sjovt citat fra sneakers butik - vores sidste dag i Lima besøgte vi endnu et kloster med tilhørende katakomber.

Franciscaner ordnenen er en af de ældste i verden og også her er der tale om et af de ældste munke klostre i Sydamerika! Tidligere var der 400 aktive munke - i dag var der 47. Katakomberne var en stor gravplads (Vi måtte desværre ikke tage billeder) men det var et noget markabert syn....Mange hundrede menneske knogler stablet i 3 meters dybde og sorteret efter hovede, lårben os.v.

Vi sluttede dagen af med en skøn frokost paa byens ældste restaurant - sådan helt i spansk stil og lige noget for os !

31st January 2014

Det ser så fedt ud....
Åh hvor ser det skønt ud, ihvertfald noget mere inspirerende end udsigten fra, hvor jeg sidder til daglig... Her i DK er det bidende koldt og sneen ligger tungt overalt... Hils Mette & fortsat god rejse :-) Kh J
2nd February 2014
P1050328

Skønne billeder
Kære Mette og Niels Igen fantastiske billeder. Det ser ud til, at I har det helt fantastisk! :-) Hvornår er det, I er hjemme igen? Kan huske at I slutter af i New York, men hvornår? Jeg skal selv en uge til New York med to veninder i april og glæder mig fuldstændig vanvittigt. Bedste hilsner Mette
4th February 2014
P1050328

Arequipa
Kære Mette ! Tak for komplimentet- vi sidder faktisk i strandtøj på en mondæn strandpavilion i Lima - sjov oplevelse. Vi er i dk igen 3 marts, slutter af i NYC fra 22/2 til 2/3 - vi glæder os maks. God tur til dig til den tid. Kh Mette og Niels

Tot: 0.178s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 60; dbt: 0.0612s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb