Colja Canyon

Peru's flag
South America » Peru » Arequipa » Colca Canyon
January 24th 2014
Published: January 25th 2014

Colca Canyon og de fantastiske Condor ørne - verdens største ørn med et vingefang på over 3 meter. Colca Canyon er verdens dybeste Canyon og et af de eneste levesteder for den mægtige Condor.

Vejen til Colca Canyon gik over et meget højt punkt, 4910 meters højde med sne og kulde - Vi kom forbi et sted hvor det er tradition for at bygge en stenvarde med ønsker til dem du elsker- Stenvarden på et af billederne er til vores børn - en sten til dem hver!

Første by i Canyon var Corporaque med Hot spring (skønt)

Så kom til til udsigtspunktet Croz de Condor - hvor den enorme Canyon virkelig åbnede sig for os - smukt og enormt.

Næste by var Cabanaconde som også var vores destination for hiking ned i kløften mod den skønne oase som ligger langt, langt nede. Turen ned er ned, ned og ned - ligesom turen op er op, op og op - temmeligt hårdt men alle kræfterne værd.

Vi fik følgeskabets af en hund helt fra landsbyen og frem til vores frokost - det var faktisk meget sødt! Frokost på vejen - smil og Niels ved vores "luksus" hytte!! Meget tidlig morgen på vej op.

Vi så i alt 13 condor ørne - det var helt overvældende og enormt heldigt - det er desværre meget svært at få foto tæt på, så I må "nøjes" med de fremviste....Virkeligheden er meget mere overvældende, og man føler sig heldig og taknemmelig ved at være så tæt på.

Vores hiking var endnu engang en skøn, sjov og hård oplevelse - det kan bestemt anbefales !

De sidste to billeder er fra busturen i den lokale bustransport til Ariquipa.

Tot: 0.233s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.0746s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb